پرداخت درون‌برنامه‌ای بازار

سؤالات متداول

 


 

۱. هنگام خرید آیتم در پنجره‌ی بازار خطای 404 دریافت می‌کنم، چه مشکلی وجود دارد؟

این خطا زمانی رخ می‌دهد که نام بستهٔ برنامهٔ شما یا شناسهٔ محصولی که درخواست خرید برای آن فرستاده‌اید، سمت بازار وجود نداشته باشد.


 

۲. قصد دارم به اپلیکشن X که هنوز منتشر نشده است، پرداخت درون‌برنامه‌ای اضافه کنم. آیا برای افزودن این امکان لازم است پکیج جدیدی در قالب برنامهٔ جدید ارسال شود؟

خیر، برای افزودن پرداخت درون‌برنامه‌ای نیازی به ارسال پکیج جدید نیست. کافی است در پنل برنامه فعلی تان به سربرگ «پرداخت درون‌برنامه‌ای» مراجعه کنید و روی دکمه «مدیریت پرداخت درون‌برنامه‌ای» کلیک کنید. در صفحه باز شده به دنبال نام بسته برنامه خود بگردید و برای دریافت کلید عمومی روی دکمه RSA کلیک کنید. سپس می‌توانید محصولات خود را تعریف کنید. برای اطلاعات بیشتر به مستندات پرداخت درون‌برنامه‌ای مراجعه کنید. 


 

۳. در برنامه‌ای که پرداخت درون‌برنامه‌ای بازار در آن پیاده‌سازی شده است، آیا پس از حذف و نصب مجدد برنامه، خریدهای کاربر بازیابی می‌شود یا نیاز به پرداخت مجدد وجود دارد؟

در مورد محصولات مصرفی مانند سکهٔ درون بازی،‌ از آن‌جایی که برای این محصولات درخواست مصرف فرستاده می‌شود (تا کاربر بتواند مجدداً آن را خریداری کند)،‌ اطلاعات خرید مربوط به آن‌ها که نشانگر مالکیت کاربر است پاک می‌شود. لذا پس از حذف و نصب مجدد برنامهٔ شما توسط کاربر،‌ تاریخچه‌ای از این خریدها وجود ندارد و مجدداً‌ باید خریداری شوند. اما در مورد محصولات غیرمصرفی (مانند ارتقاء برنامه به نسخهٔ بدون آگهی) و اشتراک‌های فعال، اطلاعات آن‌ها در بازار ذخیره شده است و پس از حذف و نصب مجدد نیازی به خرید دوبارهٔ آن‌ها نیست. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع محصولات و روند خرید و مصرف محصولات به مستندات مربوطه مراجعه کنید.


 

۴. آیا می توان در یک اپلیکیشن هم‌زمان از پرداخت درون‌برنامه‌ای و تبلیغات عدد استفاده کرد؟

بله مشکلی در این مورد وجود ندارد.


 

۵. آیا با API توسعه دهندگان می‌توان خرید هم انجام داد یا فقط برای بررسی وضعیت پرداخت هاست؟

فقط برای بررسی وضعیت پرداخت‌ها و اشتراک‌هاست.


 

۶. روش تست پرداخت درون‌برنامه‌ای پیش از انتشار برنامه به چه صورت است؟

در پنل وارد برنامه‌تان شوید. حال در سربرگ «پرداخت درون‌برنامه‌ای»، پس از تولید کلید RSA، می‌توانید با استفاده از دکمه محصول جدید  محصولات درون‌برنامه‌ای خود را تعریف کنید. برای خرید تستی این محصولات می‌توانید برای آن‌ها قیمت صفر ریال را تعیین کنید. توجه داشته باشید که محصولات درون‌برنامه‌ای را پس از تعریف نمی‌توانید حذف کنید یا شناسهٔ آن‌ها را تغییر دهید، بلکه صرفاً می‌توانید آن‌ها را غیرفعال کنید. پس از پیاده‌سازی و تست نهایی پرداخت درون‌برنامه‌ای در برنامهٔ خود، می‌توانید نسخهٔ نهایی آن را (که version code آن بالاتر از نسخهٔ اولیه است) در پنل توسعه‌دهندگان بازار اضافه کرده و درخواست «انتشار برنامه» برای آن بدهید.


 

۷. برای تست خرید محصول غیرمصرفی که هر کاربر یک مرتبه آن‌ را می‌خرد چه می‌توان کرد؟

طبیعتاً برای این منظور باید هر بار خرید محصول غیرمصرفی از حساب‌های جداگانه صورت گیرد.


 

۸. آیا می‌توانم از درون کد، قیمت محصولات درون برنامه‌ای را تغییر دهم؟

خیر،‌ قیمتی که برای فروش محصولات در پنل پرداخت تعریف کرده‌اید معیار است.


 

۹. آیا برای برنامه‌های با پرداخت درون‌برنامه‌ای، امکان تغییر قیمت بعد از انتشار برنامه وجود دارد؟

بله. در پنل وارد برنامه‌تان شوید. حال در سربرگ «پرداخت درون‌برنامه‌ای»، می‌توانید قیمت محصولات مورد نظرتان را تغییر دهید.


 

۱۰. چرا در پنل بازار هنگام تعریف محصول درون‌برنامه‌ای نمی‌توان برای آن قیمت بالاتر از ۳۰۰۰۰۰ ریال تعیین کرد؟

در حال حاضر شما می‌توانید از ۱۰۰۰ ریال تا ۳۰۰۰۰۰ریال برای محصولات درون‌برنامه‌ای قیمت تعیین کنید. در صورت عدم امکان انجام این مورد، حتماً بررسی کنید که کیبوردتان روی زبان انگلیسی قرار داشته باشد.
در صورت تمایل به افزایش سقف قیمت محصولات، لازم است توضیحاتی در خصوص محصولات درون‌برنامه‌ای به آدرس developers@cafebazaar.ir ارسال فرمایید تا توسط تیم ارتباط با توسعه‌دهندگان بازار مورد بررسی قرار گیرد.


 

۱۱. آیا محدودیتی در تعداد محصولات درون‌برنامه‌ای وجود دارد؟

خیر. محدودیتی وجود ندارد.


 

۱۲. اگر نرم افزاری که پرداخت درون برنامه‌ای دارد به دستگاه اندرویدی دیگری منتقل شود آیا محصولات درون‌برنامه‌ای خریداری شده بازیابی می‌شوند یا مجدداً باید در دستگاه تلفن جدید پرداخت درون‌برنامه‌ای صورت گیرد؟ به عبارت دیگر اگر بخش‌های اصلی برنامه را با پرداخت درون‌برنامه‌ای محدود کنم آیا امکان کپی‌برداری غیرقانونی برنامه محدود می‌شود؟

در دستگاه اندرویدی جدید، با نصب مجدد نرم‌افزار فقط خریدهای غیرمصرفی و اشتراک‌های کاربر قابل بازیابی هستند آن هم تنها در صورتی که کاربر با حساب خود در بازار روی دستگاه جدید لاگین باشد. لذا این امر کپی‌برداری غیرقانونی از برنامهٔ شما را محدودتر می‌کند. ضمن این‌که بازار حساب‌های کاربران مشکوکی که روی چندین دستگاه لاگین باشند را پیگیری و مسدود می‌کند.


 


۱۳. آیا امکان استفاده از سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای بازار بدون قرار دادن برنامه در کافه بازار وجود دارد؟

خیر. شما می‌توانید پرداخت درون‌برنامه‌ای بازار را پیاده‌سازی کنید ولی در صورتی که برنامه در بازار قرار نگرفته باشد،‌ پرداخت درون‌برنامه‌ای آن کار نخواهد کرد.