نسخه چاپی

«عنوان توسعه دهنده» نامی است که زیر نام برنامه‌ و در صفحه‌ی جزئیات آن در بازار نمایش داده می‌شود. هر توسعه‌دهنده یا تیم برنامه‌نویسی با این عنوان، هویت خود را می‌سازد و به کاربران معرفی می‌شود؛ به‌طور مثال، برنامه‌ی «باد صبا» با عنوان توسعه‌دهنده‌ی «موج همراه» در بازار منتشر شده است. با کلیک روی عبارت «موج همراه» محصولات دیگری که با این عنوان منتشر شده‌، به شما نمایش داده می‌شود.

توسعه دهنده بازار
توسعه دهنده بازار

چطور می‌توان از چند عنوان توسعه دهنده استفاده کرد؟ 

ناشرانی که کسب‌وکار آن‌ها از چندین زیرمجموعه تشکیل شده‌ است، هنگام انتشار برنامه‌‌‌ها و بازی‌های خود می‌توانند از یک تا پنج عنوان توسعه‌دهنده استفاده کنند. به عبارت دیگر، شما می‌توانید برنامه یا بازی خود را با عنوان مورد نظرتان منتشر کنید.

برای افزودن عنوان توسعه‌دهنده‌، به قسمت «تنظیمات» پیشخان مراجعه و روی گزینه‌ی «عناوین توسعه‌دهنده» کلیک کنید.

نکته: باید به این موضوع توجه داشته باشید که نام بسته (Package Name) در نسخه جدید باید با نام بسته نسخه قبل یکسان باشد در غیر این صورت کاربر مجبور به پاک کردن نسخه قبلی برنامه قبل از نصب آپدیت جدید خواهد بود. همچنین نسخه جدید باید شماره نسخه (Version Code) بالاتری نسبت به نسخه قبلی داشته باشد.

توسعه دهنده بازار

هنگام ایجاد هر عنوان توسعه دهنده جدید، واردکردن همزمانِ عناوین فارسی و انگلیسی ضروری است. افزون‌براین، هر عنوان توسعه‌دهنده به یک «شناسه» نیاز دارد.

شناسه‌ی توسعه‌دهنده

«شناسه‌ی توسعه‌دهنده» کدِ یکتایی است که با استفاده از آن، در همراهی با اینتنت بازار می‌توانید کاربران را به صفحه‌ی اختصاصی خود در بازار هدایت کنید. این شناسه‌‌ باید دست‌کم از پنج حرف، شامل حروف a-z یا اعداد 0-9 یا علائم «-» و «ـ»، تشکیل شده باشد. شناسه‌‌‌ی انتخابی شما باید به تأیید پشتیبانی بازار برسد و این فرآیند حداکثر یک روز کاری به طول می‌انجامد. برای مشاهده‌ی وضعیت پذیرش یا رد شناسه‌‌ی خود، می‌توانید به صفحه «عناوین توسعه‌دهنده» در پیشخان مراجعه کنید. توجه داشته باشید که پس از تأیید، امکان حذف و ویرایش شناسه وجود ندارد‌.

عنوان مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟ 

برخورداری از یک عنوان مناسب در معرفی بهتر تیم شما و محصولات‌تان به کاربران نقش مهمی ایفا می‌کند. عوامل متعددی در شکل‌گیری یک عنوان توسعه‌دهنده‌‌ی استاندارد مؤثر است. بنابراین، پیش از انتخاب عنوان خود، به موارد زیر توجه داشته باشید:

۱. از عناوین کوتاه و خلاصه استفاده کنید. باوجود‌اینکه عنوان شما می‌تواند حداکثر ۲۵۰ کاراکتر داشته باشد، پیشنهاد می‌‌شود از عناوین طولانی استفاده نکنید. هرچه عنوان توسعه‌دهنده‌ی شما کوتاه‌تر باشد، در ذهن کاربران‌تان ماندگارتر می‌شود. 

۲. عنوان توسعه‌دهنده باید معرف محتوای محصول شما باشد؛ به‌طورمثال، تمام محصولات تیم «بازیلاین» از نوع بازی است و کاربرانی که یک بازی از این توسعه‌دهنده را پسندیده‌‌اند، می‌توانند به صفحه‌ی او مراجعه کنند و دیگر بازی‌های او را نیز ببینند.

۳. عنوان توسعه‌دهنده‌ای که انتخاب می‌کنید، باید خاص و به‌یادماندنی باشد. برای عنوان خود از کلمات رایج و تکراری یا نام و نام‌خانوادگی‌تان استفاده نکنید. به خاطر داشته باشید که عناوین منحصربه‌فرد بیشتر در ذهن کاربران ثبت می‌شوند.

۴. در نگارش عنوان خود ترکیبی از اعداد و حروف را به‌کار ببرید. عنوانی که در آن فقط از اعداد استفاده شده باشد،‌ پذیرفته نخواهد شد.

چه عناوینی در بازار پذیرفته نمی‌شوند؟‌

عناوین توسعه‌دهنده‌ای که شامل هرکدام از موارد زیر باشند، در بازار پذیرفته نخواهند شد: 

  1. الفاظ و عبارات رکیک و مغایر با هنجارهای جامعه 
  2. هرگونه تبلیغات (استفاده از کلماتی مانند رایگان، ارزان، تخفیف، منتخب، برترین و …)
  3. درج لینک و آدرس وب‌سایت‌های دیگر
  4. سوءاستفاده از نام تیم‌های مشهور و برندها 
  5. درج شماره‌ی تماس 
  6. تداعی‌کننده ارتباط با یک برند، شرکت یا سازمان دیگر

بیشتر بخوانید:

به مطالب ارائه شده چه امتیازی می‌دهید؟
محل نوشتن دیدگاه ...

اگر در مورد محتوا نظر یا پیشنهادی دارید لطفا برای ما بنویسید.

زمان انتشار: ۱۴۰۰-۰۴-۱۵ ۱۶:۵۵

آخرین به‌روزرسانی: ۱۴۰۰-۱۰-۰۷ ۰۶:۵۶