مدیریت برنامه‌ها، حساب توسعه‌دهنده، امور مالی و فروش، مدیریت کارپردازان، ارتباط با بخش پشتیبانی بازار و دسترسی به مستندات فنی همگی از طریق پنل توسعه‌دهندگان قابل انجام هستند و شرح این موارد در ادامه آمده است.

ضمناً ما در «راهنمای انتشار برنامه‌ها» سعی کردیم معیار و شرایط بازار را تا حد ممکن شرح دهیم. لطفاً این شرایط را در اینجا مطالعه بفرمایید.

 

مشاهدهٔ وضعیت و فروش برنامه‌ها

در سربرگ اول به نام «برنامه‌ها»، وضعیت انتشار برنامه‌ها، قیمت آن‌ها، تعداد صورت‌حساب‎ها برای برنامه‌های غیررایگان، تعداد نصب و امتیاز هر برنامه قابل مشاهده است. تعداد نصب‌ها برای هر برنامه، تخمینی و تعداد صورت‌حساب‎ها برای برنامه‌های فروشی، دقیق است. در این سربرگ با کلیک روی هر برنامه می‌توانید هر کدام را مدیریت کنید.

 

انتشار برنامهٔ جدید

در سربرگ اول به نام «برنامه‌ها»، با کلیک روی دکمهٔ برنامهٔ جدید می‌توانید برنامه‌ای جدید بارگذاری کنید. قالب فایل ارسالی باید apk باشد و قالب‌هایی مثل zip و rar مورد قبول نیستند. توجه داشته باشید برای بارگذاری برنامه انتخاب «دسته‌بندی» الزامی است. پس از ارسال برنامه از این سربرگ، باید مشخصات برنامه را تکمیل نمایید و با استفاده از دکمهٔ «درخواست انتشار برنامه» در نوار بالای صفحه، برنامه را در وضعیت «در صف انتظار» قرار دهید.

اگر برنامه نیاز به تغییر داشته باشد یا مطابق شرایط بازار نباشد یا به هر دلیل دیگری، تغییری در وضعیت برنامهٔ شما توسط بازار ایجاد شود، ایمیلی حاوی توضیحات مربوطه به شما ارسال خواهد شد. لطفاً قبل از ارسال مجدد برنامه برای انتشار یا هر اقدام دیگری، ایمیل ارسال شده را ملاحظه بفرمایید. اگر ایمیل به دست شما نرسیده بود، پوشهٔ اسپم‌ ایمیل‌تان را نیز بررسی کنید.

توجه فرمایید که پیام‌ها به ایمیلی ارسال می‌شود که با آن در بازار به عنوان توسعه‌دهنده ثبت‌نام نموده و برنامه خود را در پنل بارگذاری نموده‌اید و نه ایمیلی که در بخش اطلاعات پشتیبانی کاربر در پنل وارد کرده‌اید. 

 

تکمیل یا ویرایش مشخصات برنامه

پس از بارگذاری هر برنامه می‌توانید برای تکمیل اطلاعات یا برای ویرایش اطلاعات برنامه‌های قبلی اقدام کنید.

اطلاعات پایه

با انتخاب هر برنامه به سر‏برگ‌ «اطلاعات» و سپس بخش «اطلاعات پایه» مراجعه کنید. در این قسمت می‌توانید مشخصات پایه‌ای برنامهٔ خود (نام، توضیحات و دسته‌بندی) را تغییر دهید. دقت کنید که پر کردن فیلد‌های این قسمت ضروری است. توجه داشته باشید برای برنامهٔ خود نام‌هایی را به کار برید که قبلاً در بازار استفاده‌ نشده است زیرا برنامه‌های با نام مشابه در بازار منتشر نخواهند شد. همچنین پس از انتشار برنامه در بازار، امکان تغییر دسته‌بندی آن وجود ندارد. لذا در انتخاب دسته‌بندی برنامه دقت لازم را به عمل آورید. 

قیمت‌گذاری

در بخش «قیمت‌»، شما می‌توانید قیمتی برای برنامهٔ خود تعیین کنید و یا قیمت قبلی آن را تغییر دهید. فقط کافی است قیمت مورد نظر خود را وارد کرده و روی دکمهٔ تغییر قیمت کلیک کنید. دقت نمایید که امکان تغییر قیمت برای برنامه‌های رایگانی که حداقل یک بار منتشرشده‌اند، وجود ندارد.

تغییر قیمت‌ها به صورت خودکار انجام می‌شود.

اطلاعات پشتیبانی

در سربرگ «اطلاعات»، بخش «اطلاعات پشتیبانی کاربر» می‌توانید اطلاعاتی را که برای ارتباط با کابران برنامه استفاده می‌شود (شماره تماس، پست الکترونیکی و آدرس سایت) را وارد کنید. وارد کردن ایمیل در این قسمت ضروری است.

این مشخصات جهت ارتباط کاربران با شما در صفحهٔ برنامه‌تان نمایش داده خواهند شد. پیشنهاد می‌شود ایمیلی متفاوت از ایمیل حساب توسعه‌دهندگی‌تان را در این بخش وارد کنید.

تصاویر

با انتخاب برنامه و مراجعه به سر‏برگ‌ «تصاویر»، می‌توانید اطلاعات تصویری برنامهٔ خود (شامل آیکون، اسکرین‌شات‌ها و ویدیو) را تغییر دهید. دقت کنید که بارگذاری آیکون و حداقل یک اسکرین‌شات برای هر برنامه ضروری است.

ویدیوی برنامه‌ها به صورت لینکی از آپارات دریافت می‌شود.

درخواست انتشار

پس از تکمیل فرآیند تکمیل مشخصات برنامه و بارگذاری بسته‌های مورد نظر خود، درخواست انتشار برنامهٔ خود را برای ما ارسال کنید. برای این کار کافی است در نوار بالای صفحه روی دکمهٔ درخواست انتشار برنامه  کلیک کنید.

وضعیت برنامه‌

هر برنامه‌ می‌تواند وضعیت‌های مختلفی داشته باشد:

  • بارگذاری شده: برنامه‌ای که به تازگی بارگذاری شده و هنوز درخواست انتشار برای آن ارسال نشده است. همچنین برنامه‌ای که انتشار آن توسط توسعه‌دهنده لغو شده است نیز در این وضعیت قرار می‌گیرد.
  • در صف انتظار: برنامه‌ای که در انتظار انتشار است. انتشار برنامه‌ها طی حداکثر ۳ روز کاری انجام می‌شوند (پنج‌شنبه‌ها، جمعه‌ها و تعطیلات رسمی کشور روز کاری محسوب نمی‌شوند).

  • نیاز به تغییرات: برنامه‌ای که برای انتشار نیاز به تغییراتی دارد. تغییرات مورد نیاز قبل از قرارگیری برنامه در این وضعیت، از طریق ایمیل به اطلاع شما خواهد رسید.

  • رد شده: برنامه‌ای که با شرایط بازار سازگار نیست و انتشار آن منتفی است. دلایل رد برنامه از طریق ایمیل به اطلاع شما می‌رسد.

  • حذف شده: برنامه‌ای که قبلاً منتشرشده ولی در حال حاضر انتشار آن توسط بازار متوقف شده است.
  • آمادهٔ انتشار: برنامه‌ای که برای انتشار آماده است.

  • منتشر شده: برنامه‌ای که منتشر شده و در دسترس کاربران است.

انتشار خودکار یا دستی

برنامهٔ شما پس از طی فرآیند انتشار، به صورت خودکار در کافه‌بازار منتشر خواهد شد. اگر می‌خواهید برنامه توسط شما منتشر شود؛ در زمان ارسال درخواست انتشار، انتشار خودکار را غیرفعال کنید و یا پس از ارسال درخواست انتشار، در نوار بالای صفحهٔ برنامه روی دکمه لغو انتشار خودکار  در نوار بالای صفحه کلیک کنید. در این صورت مشخص کردن زمان‌ انتشار برای برنامه در اختیار شماست.

 برای انتشار دستی برنامهٔ خود، در نوار بالای صفحهٔ برنامه روی دکمهٔ انتشار برنامه کلیک کنید. دقت داشته باشید که به دلیل همگام‌سازی سرورهای بازار، ممکن است انتشار برنامه حداکثر یک ساعت به طول انجامد.

در صورتی که از تصمیم خود مبنی بر انتشار دستی منصرف شده‌اید؛ می‌توانید با کلیک روی دکمهٔ فعال‌سازی انتشار خودکار در نوار بالای صفحه‌ٔ برنامه به حالت اولیه (انتشار خودکار بلافاصله بعد از تأیید برنامه) بازگردید.

 

انتشار نسخهٔ جدید برنامه

برای ارسال نسخه‌ای جدید، از سربرگ اول به نام «برنامه‌‏ها»، برنامه‌ٔ مورد نظر را انتخاب نمایید. پس از انتقال به صفحهٔ مربوط به برنامه، از سربرگ سوم به نام «بسته‌ها»، دکمه بستهٔ جدید را انتخاب نمایید. برای بارگذاری نسخهٔ جدید apk جدید خود را انتخاب، لیست تغییرات اخیر بسته را به فارسی و انگلیسی وارد و فرم را ارسال نمایید.

توجه فرمایید که نسخهٔ جدید باید «Package Name (نام بسته)»‌ یکسانی با برنامه‌‏ی اولیه داشته باشد و دارای «Version Code (شمارهٔ نسخه)»‌ بالاتری باشد. 

 

لغو انتشار برنامهٔ منتشر شده

 در صورتی که می‌خواهید برنامهٔ منتشر شدهٔ خود را از حالت انتشار خارج کنید با انتخاب برنامهٔ موردنظر به صفحهٔ برنامه مراجعه کنید و در نوار بالای صفحه، دکمهٔ لغو انتشار برنامه را انتخاب کنید.

اگر درخواست انتشار مجدد برنامه را دارید، در صفحهٔ نخست پنل با انتخاب برنامه‌ٔ موردنظر به نوار بالا مراجعه و دکمهٔ درخواست انتشار برنامه را انتخاب کنید. در این حالت زمان انتشار برنامه همان زمان قبل از حذف خواهد بود و همچنین برنامه مجدد باید فرآیند انتشار را طی کنید بنابراین باید زمان لازم برای طی این فرایند در نظر گرفته شود.

 

پنهان کردن برنامه

پس از لغو انتشار برنامهٔ خود یا زمانی که به تازگی آن را بارگذاری کرده و هنوز درخواست انتشار برنامه برای آن ارسال نکرده‌اید (در حالت «بارگذاری‌شده» از حالت‌های برنامه) و همچنین در وضعیت‌های «حذف‌شده» و «ردشده»، در صورتی که تمایل دارید دیگر برنامه را در لیست برنامه‌های داخل پنل خود مشاهده نکنید، می‌توانید آن را از پنل‌تان پنهان کنید. برای این کار در نوار بالای صفحه روی دکمهٔ پنهان کردن برنامه کلیک کنید. توجه کنید که نمی‌توانید از Package Name (نام بسته) برنامه‌های پنهان شده در برنامه‌های جدید خود استفاده کنید.

در صورت تمایل برای نمایش مجدد برنامه پنهان شده، در سربرگ «برنامه‌ها»، با انتخاب گزینه مدیریت برنامه‌های پنهان شده می‌توانید برنامه را در پنل‌تان مشاهده کنید.

 

آمار

با انتخاب هر برنامهٔ منتشرشده، می‌توانید به سر‏برگ «آمار» مراجعه کنید و نمودار و آمارهای مربوطه را ملاحظه نمایید. در این قسمت نصب فعال برنامهٔ شما، مجموع فروش و تعداد صورت‌حساب‌های مربوط آن (در صورت غیررایگان بودن برنامه) به ترتیب در قسمت سمت چپ صفحه قابل مشاهده هستند. همچنین نمودار نصب‌های فعال روزانه و آمار بازدید روزانه از صفحه برنامه نیز نمایش داده می‌شود.

توجه کنید که تعداد نصب فعال، با تعداد دانلود و تعداد نصب روزانه متفاوت است. با توجه به این‌که تعداد دانلود همواره صعودی است، در عمل ارزش اطلاعاتی مفیدی ندارد، بازار تعداد نصب فعال و روزانه‌ی برنامه را ملاک قرار داده است. تعداد نصب روزانه تعداد دستگاه‌هایی است که در یک روز خاص برنامه‌ٔ شما بر رویشان نصب شده است. همچنین تعریف ما از نصب فعال نصبی است که دستگاه اندرویدی آن طی دو ماه گذشته حداقل یک بار به اینترنت متصل شده باشد.

شما همواره قادرید که از طریق سربرگ «امور مالی و فروش» در پنل توسعه‌دهندهٔ خود، ریز آمارهای مربوط به فروش را به صورت دقیق مشاهده کنید.

 

فروش

در سربرگ «فروش»، شما می‌توانید نمودار فروش برنامه‌های‌تان را به تفکیک محصول مشاهده نمایید.

 

مدیریت نظرات

با انتخاب هر یک از برنامه‌های منتشرشدهٔ خود، به سر‏برگ «نظرات» مراجعه کنید. در این سر‏برگ، نظراتی که کاربران برای برنامهٔ شما داده‌‏ا‌ند به همراه اطلاعاتی از نسخه SDK، شماره نسخه‌ای از برنامه‌تان که نظر را در مورد آن داده‌اند و ساعت و تاریخ دقیق نظر، قابل مشاهده است و در صورت لزوم می‌توانید آن‌ها را پاسخ دهید. پاسخ شما برای شخص ایمیل می‌‏شود ولی در صفحهٔ برنامه در بازار نمایش داده نخواهد شد. توجه داشته باشید که امکان ارسال پاسخ فقط برای نظرات منتشرشده وجود دارد.

هم‌چنین می‌توانید در بخش نظرات، نظرهای نامناسب یا نامربوط را گزارش کنید، توجه فرمایید که نظرات مخالفِ برنامه لزوماً نظرات نامناسب یا نامربوط نیستند.

در بخش «فیلتر نظرات»، می‌توانید نظرات برنامه را با استفاده از فیلد‌های بازه زمانی، نسخه برنامه، نسخه اندروید و امتیاز فیلتر نمایید.

توجه: در حال حاضر امکان پاسخ‌گویی به نظرات کاربرانی که با شماره تلفن وارد حساب خود شده‌اند و آدرس ایمیلی برای حساب‌شان تعریف نکرده‌اند وجود ندارد.

 

پرداخت درون‌‌برنامه‌ای

پرداخت درون‌برنامه‌ای یکی از سرویس‌های بازار است که فروش محتوای دیجیتال از درون برنامه‌ها را ممکن می‌کند. شما می‌توانید از این سرویس برای فروش محتوای مختلف مانند محتوای قابل دانلود (موسیقی، ویدئو و تصاویر) و محتوای غیر قابل دانلود (افزایش مرحله، ارائهٔ سرویس‌های بیشتر یا خرید سکه در بازی‌ها) استفاده کنید.

توجه فرمائید که پیش از تعریف محصولات درون برنامه‌ای، ابتدا لازم است کلید RSA برنامه‌تان را با استفاده از این بخش ایجاد کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مستندات پرداخت درون برنامه‌ای بازار مراجعه کنید.

 

تبلیغات درون‌برنامه‌ای (عدد)

با انتخاب هر یک از برنامه‌هایتان و مراجعه به سربرگ تبلیغات، شما می‌توانید به کمک سیستم تبلیغاتی «عدد»، برنامهٔ خود را در سایر برنامه‌های کافه‌بازار تبلیغ کنید. هم‌چنین می‌توانید برنامهٔ رایگان خود را به عنوان رسانه‌ای تبلیغاتی در سیستم عدد ثبت کنید و از این طریق کسب درآمد کنید.

عدد به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به بازاریابی و مذاکره، با نمایش تبلیغات در برنامه‌های رایگان، آن‌ها را درآمدزا کنید. همچنین می‌توانید برای جذب کاربران بیشتر، نصب و فروش بیشتر، به کمک عدد در دیگر برنامه‌های اندرویدی تبلیغ کنید. همانطور که عرض شد، در سربرگ تبلیغات، تمهیداتی برای آغاز همکاری در عدد، منظور شده است. به هر صورت می‌توانید جهت اطلاعات بیشتر به سایت عدد هم مراجعه فرمایید.

 

مدیریت حساب توسعه‌دهنده

در سر‏برگ دوم به نام «حساب توسعه‌دهنده»، شما می‌توانید حساب توسعه‌دهندهٔ خود را مدیریت کنید.

اطلاعات قرارداد

در این بخش می‌توانید اطلاعاتی را که در طی ثبت‌نام به عنوان توسعه‌دهنده در قرارداد با کافه‌بازار وارد کرده‌اید، مشاهده و یا ویرایش کنید. این اطلاعات برای انجام امور تصفیه‌حساب و احراز هویت توسعه‌دهنده دریافت می‌شود و باید با دقت وارد شوند.

 

امور مالی و فروش

در سربرگ سوم به نام «امور مالی و فروش»، می‌توانید امور مالی و فروش‌های مربوط به حساب توسعه‌دهنده‌ٔ خود را سازماندهی کنید.

 

تصفیه‌حساب‌ها

قسمت «تصفیه‌حساب»، شما را به صفحهٔ تصفیه‌حساب‌ها هدایت می‌کند که در آن‌جان می‌توانید در جریان جزئیات تصفیه‌حسابتان با بازار قرار بگیرید.

تصفیه‌حساب، آخر ماه با آخرین شبای اعلامی بسته خواهد شد و مبلغ قابل تصفیه در پایان این روز به فاصله حداکثر ۵ روز کاری به حساب شما واریز می‌گردد. مبلغ قابل پرداخت برای توسعه‌دهندگان داخلی حداقل ۵۰ هزار تومان و برای توسعه‌دهندگان خارجی حداقل ۲۰۰۰ دلار است و تصفیه مبالغ کمتر از این مقادیر، در پایان سال انجام می‌شود. تصفیه‌حساب تنها برای کسانی صورت می‌گیرد که حداقل دو هفته از انتشار برنامه‌شان گذشته باشد. در پایان روز آخر هر ماه باید شبایی منطبق با نام درج شده در حساب کاربری و قرارداد توسعه‌دهنده در سیستم وجود داشته باشد و مسئولیت وارد نمودن شبای ناصحیح بر عهده توسعه‌دهنده است.

تراکنش‌ها

در سربرگ «تراکنش‌ها» می‌توانید جزئیات خرید محصولات‌تان توسط کاربران را مشاهده کنید. در این بخش جزئیات تراکنش‌ها از جمله توکن و زمان خرید آن‌ها قابل مشاهده است.

فایل فروش

برای مشاهده جزئیات فروش، سربرگ «فایل فروش» را انتخاب نمایید و سپس برروی دکمه تولید و دانلود فایل کلیک نمایید. شما با بررسی فایل فروش می‌توانید از جزئیات فروش برنامه‌های خود و میزان بازگشت از فروش آن‌ها آگاه شوید.

فاکتور فروش

جهت سهولت در فرآیندهای مالی توسعه‌دهندگان کافه‌بازار، صورت‌حساب ماهانه‌ٔ شما در پایان هر ماه، در سربرگ «فاکتور فروش» قرار می‌گیرد. توسعه‌دهندگان حقوقی لازم است از سری فاکتور‌های خود، مطابق صورت‌حساب موجود در پنل، نسبت به صدور فاکتور فیزیکی و ارسال آن به این شرکت اقدام نمایند.

نمودار فروش

در سربرگ «نمودار فروش» می‌توانید آمار فروش‌تان را به تفکیک محصول و در یک جا مشاهده کنید.

API توسعه‌دهنده

در صورتی که قصد استفاده از API توسعه‌دهندگان کافه‌بازار که به شما امکان انجام خودکار برخی از کارهای مدیریت برنامه‌ها و محصولات‌تان را می‌دهد دارید می‌توانید در سربرگ «API توسعه‌دهنده»، Client‌ جدید را تعریف کنید.

لازم به ذکر است که همهٔ توسعه‌دهندگان کافه‌بازار نیاز به استفاده از این API ندارند. در اکثر موارد شما می‌توانید به طور مستقیم از پنل توسعه‌دهندگان بازار برای مدیریت خریدهای کاربران و وضعیت اشتراک آن‌ها استفاده کنید. با این حال، اگر تعداد زیادی برنامه و محصول دارید، برای پیگیری این موارد، ممکن است این API برایتان سودمند باشد.

 

مدیریت

با استفاده از سربرگ «مدیریت»، شما می‌توانید با اضافه کردن اعضای تیم توسعه‌ی خود به عنوان کارپرداز، به آن‌ها امکان دسترسی با محدودیت‌های مشخص به پنل خود را بدهید.

دسترسی‌های ذکر شده، به دو دسته‌ی دسترسی‌های کلی و دسترسی‌های مربوط به برنامه تقسیم می‌شوند. 

دسترسی‌های کلی دسترسی‌هایی هستند که امکان استفاده از بخش‌هایی از پنل را که نامرتبط با برنامه‌ی خاصی هستند (مثلا اطلاعات مالی توسعه‌دهنده)، محدود می‌کنند. دسترسی‌های کلی تعریف شده در پنل، در حال حاضر به این صورت هستند:

  • اضافه کردن برنامه: بارگذاری برنامه‌ی جدید
  • تغییر اطلاعات عمومی توسعه‌دهنده: شامل Public Profile و Developer ID
  • مشاهده‌ی اطلاعات مالی: شامل قرارداد، نمودار‌های فروش، فایل فروش، فاکتورها و تصفیه‌حساب‌ها
  • تغییر اطلاعات مالی: شامل قرارداد و اطلاعات بانکی

دسترسی‌های مربوط به برنامه قابل محدود شدن بر روی برخی از برنامه‌ها هستند. در حال حاضر این دسترسی‌ها، به این صورت در پنل وجود دارند:

  1. تغییر اطلاعات برنامه: اطلاعات پایه، قیمت، تصاویر و اطلاعات پشتیبانی
  2. انتشار: تغییر وضعیت انتشار، قیمت‌گذاری و دسترسی به تبلیغات
  3. توسعه: بارگذاری و ویرایش بسته‌ها و ایجاد و ویرایش محصولات درون برنامه‌ای
  4. آمار: دسترسی به آمار بازدید، نصب و فروش
  5. پشتیبانی: شامل نظرات برنامه

به عنوان مثال، توسعه‌دهنده می‌تواند با تعریف یک کارپرداز با دسترسی پشتیبانی بر روی برخی از برنامه‌های خود، امکان مشاهده و پاسخگویی به نظرات آن چند برنامه را به شخصی بدهد، در حالی که بخش‌های دیگر پنل توسعه‌دهنده برای شخص مذکور غیر قابل مشاهده خواهد بود.

در بخش «مدیریت کارپردازان»، پس از انتخاب دکمه کارپرداز جدید می‌توانید آدرس ایمیل ایشان را وارد نمایید.

پروفایل عمومی

شما می‌توانید در قسمت «عناوین توسعه‌دهنده» با انتخاب دکمه ویرایش مشخصات توسعه‌دهنده مشخصات عمومی مربوط به توسعه‌دهندهٔ خود را ویرایش کنید. این مشخصات شامل نام و آدرس وب‌سایت شما است. نام و نام‌خانوادگی شما که در کنار برنامه‌ در کلاینت بازار نمایش داده می‌شود، باید در این صفحه تکمیل گردد.

هر کاربر براساس زبانی که برای بازار انتخاب می‌کند، مشخصات شما به زبان فارسی یا انگلیسی را مشاهده می‌کند. بنابراین در تکمیل مشخصات خود به زبان‌های فارسی و انگلیسی دقت و اهتمام ورزید.

شناسهٔ توسعه‌دهنده

شناسه‌ٔ توسعه‌دهندهٔ کافه‌بازار (Developer ID) رشته‌‌ٔ یکتایی‌ است که فقط  یکبار و برای همیشه توسط توسعه‌دهنده انتخاب می‌شود و پس از تأیید، امکان تغییر آن وجود نخواهد داشت. با استفاده از این شناسه، توسعه‌دهنده می‌تواند کاربران را به صفحهٔ اختصاصی خود دربرنامه‌ٔ بازار و وب‌سایت کافه‌بازار ارجاع دهد.

به طور مثال اگر شناسه‌ٔ توسعه‌دهنده‌ای example باشد، صفحهٔ اختصاصی توسعه‌دهنده‌ درکافه‌بازار در آدرس

http://cafebazaar.ir/developer/example

قابل دسترسی خواهد بود. در این صفحه لیستی از برنامه‌های توسعه‌دهنده نمایش داده می‌شوند.

برای اطلاع از نحوهٔ استفاده از این شناسه برای ارجاع به لیست برنامه‌های خود دربرنامهٔ بازار به صفحهٔ راهنمای اینتنت بازار مراجعه کنید.

شما می‌توانید با انتخاب دکمه ویرایش شناسه توسعه‌دهنده، شناسه‌ٔ خود را تعیین کنید. لطفاً توجه داشته باشید که شناسه‌ٔ انتخابی شما باید مشابه نام انگلیسی  که در قسمت «پروفایل عمومی» برای حساب توسعه‌دهندهٔ خود انتخاب نموده‌اید باشد و به تأیید کافه‌بازار برسد. فرایند رد یا تأیید شناسه ممکن است دو الی سه روز کاری به طول انجامد.

قوانین انتخاب شناسه:

  • شناسهٔ انتخابی باید تلفیقی از حروف کوچک انگلیسی (a-z)، ارقام (0-9) و خط تیره (-) و زیرخط (_) باشد.

  • شناسهٔ انتخابی نباید کمتر از ۵ کاراکتر باشد.

  • شناسه‌ٔ انتخابی باید مشابه نامی باشد که برای حساب توسعه‌دهندهٔ خود در قسمت «پروفایل عمومی» در سربرگ «حساب توسعه‌دهنده» در پنل انتخاب کرده‌اید. شناسه‌های نامربوط رد خواهند شد.

پشتیبانی

در سر‏برگ پنجم به نام «پشتیبانی» می‌توانید سوالات خود را از واحد پشتیبانی توسعه‌دهندگان بازار بپرسید. پاسخ به سوالات متداول سایر توسعه‌دهندگان را نیز می‌توانید در این بخش مشاهده فرمائید.

 

مستندات

شما می‌توانید مستندات مربوط به «روش لینک دادن به برنامه‌های دیگر در بازار»، «چگونگی بررسی به روز بودن برنامه» و دیگر سرویس‌های بازار را در سربرگ ششم به نام «مستندات» بیابید.

 

سؤالات متداول

شما می‌توانید در این بخش به برخی از پرسش‌های متداولی که اغلب توسعه‌‌دهندگان با آن مواجه می‌شوند دسترسی داشته باشید.

 

وبلاگ توسعه‌دهندگان کافه‌بازار

شما می‌توانید با مراجعه به آدرس blog.cafebazaar.ir از آخرین امکانات قرارگرفته در اختیار توسعه‌دهندگان مطلع شوید.