مدیریت برنامه‌ها، وضعیت حساب توسعه‌دهنده، اطلاعات ناشر، تنظیمات پیشخان، گزارش‌های مالی، ارتباط با بخش پشتیبانی بازار و دسترسی به مستندات فنی همگی از طریق پیشخان توسعه‌دهندگان قابل انجام هستند و شرح این موارد در ادامه آمده است.

ضمناً ما در «راهنمای انتشار برنامه‌ها» سعی کردیم معیار و شرایط بازار را تا حد ممکن شرح دهیم. لطفاً این شرایط را در اینجا مطالعه بفرمایید.

 

مشاهدهٔ وضعیت و فروش برنامه‌ها

در منوی اول به نام «برنامه‌ها»، وضعیت انتشار برنامه‌ها، قیمت آن‌ها، تعداد فروش، تعداد نصب (حدودی) و امتیاز هر برنامه قابل مشاهده است.  در این منو با کلیک روی هر برنامه می‌توانید هر کدام را مدیریت کنید.

انتشار برنامهٔ جدید

در منوی اول به نام «برنامه‌ها»، با کلیک روی دکمهٔ برنامهٔ جدید می‌توانید برنامه‌ای(آنی) جدید بارگذاری کنید. قالب فایل ارسالی باید apk باشد و قالب‌هایی مثل zip و rar مورد قبول نیستند. توجه داشته باشید برای بارگذاری برنامه انتخاب «دسته‌بندی» الزامی است. پس از ارسال برنامه از این منو، باید مشخصات برنامه را تکمیل نمایید و با استفاده از دکمهٔ «درخواست انتشار برنامه» در نوار بالای صفحه، برنامه را در وضعیت «در صف انتظار» قرار دهید.

اگر برنامه نیاز به تغییر داشته باشد یا مطابق شرایط بازار نباشد یا به هر دلیل دیگری، تغییری در وضعیت برنامهٔ شما توسط بازار ایجاد شود، ایمیلی حاوی توضیحات مربوطه به شما ارسال خواهد شد. لطفاً قبل از ارسال مجدد برنامه برای انتشار یا هر اقدام دیگری، ایمیل ارسال شده را ملاحظه بفرمایید. اگر ایمیل به دست شما نرسیده بود، پوشهٔ اسپم‌ ایمیل‌تان را نیز بررسی کنید.

توجه فرمایید که پیام‌ها به ایمیلی ارسال می‌شود که با آن در بازار به عنوان توسعه‌دهنده ثبت‌نام نموده و برنامه خود را در پنل بارگذاری نموده‌اید و نه ایمیلی که در بخش اطلاعات پشتیبانی کاربر در پنل وارد کرده‌اید.

 

انتشار خودکار یا دستی

برنامهٔ شما پس از طی فرآیند انتشار، به صورت خودکار در کافه‌بازار منتشر خواهد شد. اگر می‌خواهید برنامه توسط شما منتشر شود؛ در زمان ارسال درخواست انتشار، انتشار خودکار را غیرفعال کنید و یا پس از ارسال درخواست انتشار، در نوار بالای صفحهٔ برنامه روی دکمه لغو انتشار خودکار  در نوار بالای صفحه کلیک کنید. در این صورت مشخص کردن زمان‌ انتشار برای برنامه در اختیار شماست.

برای انتشار دستی برنامهٔ خود، در نوار بالای صفحهٔ برنامه روی دکمهٔ انتشار برنامه کلیک کنید. دقت داشته باشید که به دلیل همگام‌سازی سرورهای بازار، ممکن است انتشار برنامه حداکثر یک ساعت به طول انجامد.

در صورتی که از تصمیم خود مبنی بر انتشار دستی منصرف شده‌اید؛ می‌توانید با کلیک روی دکمهٔ فعال‌سازی انتشار خودکار در نوار بالای صفحه‌ٔ برنامه به حالت اولیه (انتشار خودکار بلافاصله بعد از تأیید برنامه) بازگردید.

لغو انتشار برنامهٔ منتشر شده

در صورتی که می‌خواهید برنامهٔ منتشر شدهٔ خود را از حالت انتشار خارج کنید با انتخاب برنامهٔ موردنظر به صفحهٔ برنامه مراجعه کنید و در نوار بالای صفحه، دکمهٔ لغو انتشار برنامه را انتخاب کنید.

اگر درخواست انتشار مجدد برنامه را دارید، در صفحهٔ نخست پیشخان با انتخاب برنامه‌ٔ موردنظر به نوار بالا مراجعه و دکمهٔ درخواست انتشار برنامه را انتخاب کنید. در این حالت زمان انتشار برنامه همان زمان قبل از حذف خواهد بود و همچنین برنامه مجدد باید فرآیند انتشار را طی کند بنابراین باید زمان لازم برای طی این فرایند در نظر گرفته شود.

پنهان کردن برنامه

پس از لغو انتشار برنامهٔ خود یا زمانی که به تازگی آن را بارگذاری کرده و هنوز درخواست انتشار برنامه برای آن ارسال نکرده‌اید (در حالت «بارگذاری‌شده» از حالت‌های برنامه) و همچنین در وضعیت‌های «حذف‌شده» و «ردشده»، در صورتی که تمایل دارید دیگر برنامه را در لیست برنامه‌های داخل پیشخان خود مشاهده نکنید، می‌توانید آن را از پیشخانتان پنهان کنید. برای این کار در نوار بالای صفحه روی دکمهٔ پنهان کردن برنامه کلیک کنید. در صورت تمایل برای نمایش مجدد برنامه پنهان شده، در منوی «برنامه‌ها»، با انتخاب گزینه  برنامه‌های پنهان شده می‌توانید برنامه را در پیشخان مشاهده کنید.

  • توجه کنید که نمی‌توانید از Package Name (نام بسته) برنامه‌های پنهان شده در برنامه‌های جدید خود استفاده کنید.

 

تکمیل یا ویرایش مشخصات برنامه

پس از بارگذاری هر برنامه می‌توانید برای تکمیل اطلاعات یا برای ویرایش اطلاعات قبلی آن اقدام کنید.

اطلاعات پایه

با انتخاب هر برنامه به سر‏برگ‌ «اطلاعات» و سپس بخش «اطلاعات پایه» مراجعه کنید. در این قسمت می‌توانید مشخصات پایه‌ای برنامهٔ خود (نام(۳۵کاراکتر)، توضیحات و دسته‌بندی) را تغییر دهید. دقت کنید که پر کردن فیلد‌های این قسمت ضروری است. توجه داشته باشید برای برنامهٔ خود نام‌هایی را به کار برید که قبلاً در بازار استفاده‌ نشده است زیرا برنامه‌های با نام مشابه در بازار منتشر نخواهند شد.

اطلاعات پشتیبانی

در سربرگ «اطلاعات»، بخش «اطلاعات پشتیبانی کاربر» می‌توانید اطلاعاتی را که برای ارتباط با کاربران برنامه استفاده می‌شود (شماره تماس، پست الکترونیکی و آدرس سایت) را وارد کنید. وارد کردن ایمیل در این قسمت ضروری است.

این مشخصات جهت ارتباط کاربران با شما در صفحهٔ برنامه‌تان نمایش داده خواهند شد. پیشنهاد می‌شود ایمیلی متفاوت از ایمیل حساب توسعه‌دهندگی‌تان را در این بخش وارد کنید.

قیمت‌گذاری

در بخش «قیمت‌»، شما می‌توانید قیمتی برای برنامهٔ خود تعیین کنید و یا قیمت قبلی آن را تغییر دهید. فقط کافی است قیمت مورد نظر خود را وارد کرده و روی دکمهٔ تغییر قیمت کلیک کنید. دقت نمایید که امکان تغییر قیمت برای برنامه‌های رایگانی که حداقل یک بار منتشرشده‌اند، وجود ندارد.

تغییر قیمت‌ها به صورت خودکار انجام می‌شود.

تصاویر

با انتخاب برنامه و مراجعه به سر‏برگ‌ «تصاویر»، می‌توانید اطلاعات تصویری برنامهٔ خود (شامل آیکون، اسکرین‌شات‌ها و ویدیو) را تغییر دهید. دقت کنید که بارگذاری آیکون و حداقل یک اسکرین‌شات برای هر برنامه ضروری است.

ویدیوی برنامه‌ها به صورت لینکی از آپارات دریافت می‌شود.

بسته‌ها

برای ارسال نسخه‌ای جدید، از منوی اول به نام «برنامه‌‏ها»، برنامه‌ٔ مورد نظر را انتخاب نمایید. پس از انتقال به صفحهٔ مربوط به برنامه، ازبخش سوم به نام «بسته‌ها»، دکمه بستهٔ جدید را انتخاب نمایید. برای بارگذاری نسخهٔ جدید apk جدید خود را انتخاب، لیست تغییرات اخیر بسته را به فارسی و انگلیسی وارد و فرم را ارسال نمایید. توجه فرمایید که نسخهٔ جدید باید «Package Name (نام بسته)»‌ یکسانی با برنامه‌‏ی اولیه داشته باشد و دارای «Version Code (شمارهٔ نسخه)»‌ بالاتری باشد. همچنین در این بخش می‌توانید جزئیات نسخه‌های پیشین برنامه همچون ورژن‌، تاریخ بارگذاری و وضعیت را مشاهده نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با چگونگی مدیریت نسخه‌ها می‌توانید به این صفحه مراجعه نمایید.

 

تراکنش‌ها

با انتخاب برنامه و مراجعه به سر‏برگ‌ «تراکنش‌ها»، می‌توانید جزئیات خرید محصولات‌تان توسط کاربران همچون زمان انجام تراکنش، مبلغ و توکن آن را مشاهده کنید.

 

تنظیمات آنی

با انتخاب برنامه و مراجعه به سر‏برگ‌ «تنظیمات آنی»، می‌توانید برای برنامهٔ  موردنظر نسخه‌ای آنی بارگذاری نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه‌های آنی می‌توانید  به مستندات پنل کاشان مراجعه کنید.

 

پرداخت درون‌برنامه‌ای

پرداخت درون‌برنامه‌ای یکی از سرویس‌های بازار است که فروش محتوای دیجیتال از درون برنامه‌ها را ممکن می‌کند. شما می‌توانید از این سرویس برای فروش محتوای مختلف مانند محتوای قابل دانلود (موسیقی، ویدئو و تصاویر) و محتوای غیر قابل دانلود (افزایش مرحله، ارائهٔ سرویس‌های بیشتر یا خرید سکه در بازی‌ها) استفاده کنید.

توجه فرمائید که پیش از تعریف محصولات درون برنامه‌ای، ابتدا لازم است کلید RSA برنامه‌تان را با استفاده از این بخش ایجاد کنید.

شما می‌توانید از این صفحه برای دریافت کلید RSA‌، تعریف و یا ویرایش محصولات مورد نظر خود استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مستندات پرداخت درون برنامه‌ای بازار مراجعه کنید.

 

نظرات

در این بخش، نظراتی که کاربران برای برنامهٔ شما داده‌‏ا‌ند به همراه اطلاعاتی از نسخه SDK، شماره نسخه‌ای از برنامه‌تان که نظر را در مورد آن داده‌اند و ساعت و تاریخ دقیق نظر، قابل مشاهده است و در صورت لزوم می‌توانید آن‌ها را پاسخ دهید. پاسخ شما برای شخص ایمیل می‌‏شود ولی در صفحهٔ برنامه در بازار نمایش داده نخواهد شد. توجه داشته باشید که امکان ارسال پاسخ فقط برای نظرات منتشرشده وجود دارد.

هم‌چنین می‌توانید در بخش نظرات، نظرهای نامناسب یا نامربوط را گزارش کنید، توجه فرمایید که نظرات مخالفِ برنامه لزوماً نظرات نامناسب یا نامربوط نیستند.

در بخش «فیلتر نظرات»، می‌توانید نظرات برنامه را با استفاده از فیلد‌های بازه زمانی، نسخه برنامه، نسخه اندروید و امتیاز فیلتر نمایید.

توجه: در حال حاضر امکان پاسخ‌گویی به نظرات کاربرانی که با شماره تلفن وارد حساب خود شده‌اند و آدرس ایمیلی برای حساب‌شان تعریف نکرده‌اند وجود ندارد.

 

آمار

برای مشاهده آمار برنامه‌ها می‌توانید در منوی برنامه، روی نام برنامهٔ  مورد نظر کلیک نموده و سپس از بخش «آمار»، از آمار بازدید برنامه، نظرات، نصب، مجموع فروش و تعداد صورت‌حساب‌های مربوط به آن (در صورت غیررایگان بودن برنامه)  و فروش درون‌برنامه‌ای (برای برنامه‌های با پرداخت درون‌برنامه‌ای) آگاه شوید و براساس بازه‌ زمانی و سایر فیلترها اقدام به مشاهده و تحلیل آمار و نمودار‌های برنامهٔ خود نمایید. برای مثال در بخش «فروش»، شما می‌توانید نمودار فروش برنامه‌هایتان را به تفکیک محصول مشاهده نمایید و یا  در بخش آمار بازدید، مي‌‌توانید آمار بازدید برنامه را به تفکیک «ارجاع‌دهنده» مشاهده کنید. این فیلتر بدین معنی است که کاربر از کدام صفحه، صفحهٔ برنامه شما را بازدید نموده است که معانی آن به شرح زیر است:

Search: در این دسته‌بندی کاربرانی که از نتایج جستجوی کلید‌واژه‌ای خاص، صفحهٔ برنامهٔ شما را بازدید نموده‌اند شمارش می‌شوند.

related page:  کاربرانی که از لیستهای موجود در صفحه جزئیات برنامه‌های دیگر همانند لیست‌های «برنامه‌های مرتبط»، «دیگران نصب کرده‌اند» و یا «برنامه‌های مشابه»  صفحه‌ برنامهٔ شما را بازدید نموده‌اند، در این دسته‌بندی شمارش می‌شوند.

download page:  در این دسته‌بندی کاربرانی که از صفحه دانلودهای برنامهٔ بازار صفحهٔ برنامهٔ شما را بازدید نموده‌اند، شمارش می‌شوند.

developer page: کاربرانی  که از صفحهٔ برنامه‌های دیگر شما صفحهٔ این برنامه خاص را بازدید نموده‌اند در این دسته‌بندی آورده شده‌اند.

category: کاربرانی که از دسته‌بندی‌های کافه‌بازار وارد صفحهٔ برنامهٔ شما شده‌اند، در این دسته‌بندی شمارش شده‌‌اند.

home page: کاربرانی که از صفحهٔ اول کافه‌بازار وارد صفحهٔ برنامهٔ شما شده‌اند، در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند.

 

 

منوی مالی

در این منو شما می‌توانید اقدام به مشاهدهٔ گزارش‌ و نمودارهای فروش برنامه و تاریخچهٔ تصفیه‌حساب‌های خود نمایید.

 

تصفیه‌حساب

برای مشاهدهٔ مبلغ قابل‌تصفیه و واردنمودن شبا می‌بایست از منوی مالی، به بخش تصفیه‌حساب‌ و سپس سربرگ تنظیمات مراجعه نمایید. توجه نمایید که مبلغ قابل‌تصفیه در این بخش به صورت روزانه به‌روز می‌شود. همچنین برای مشاهده تاریخچه تصفیه‌حساب‌های خود می‌توانید به سربرگ تاریخچه مراجعه نموده و از تاریخ واریز مبلغ قابل‌تصفیه و شبای مربوطه آگاه شوید.

 

تنظیمات تصفیه‌حساب

برای تصفیه‌حساب، می‌بایست گزینه تصفیه‌حساب خودکار را فعال  و شبای خود را وارد نمایید. تصفیه‌حساب، آخر ماه با آخرین شبای اعلامی بسته خواهد شد و مبلغ قابل تصفیه در پایان این روز به فاصله حداکثر ۵ روز کاری به حساب شما واریز می‌گردد. مبلغ قابل پرداخت برای توسعه‌دهندگان داخلی حداقل ۵۰ هزار تومان و برای توسعه‌دهندگان خارجی حداقل ۲۰۰۰ دلار است و تصفیه مبالغ کمتر از این مقادیر، در پایان سال انجام می‌شود. تصفیه‌حساب تنها برای کسانی صورت می‌گیرد که حداقل دو هفته از انتشار برنامه‌شان گذشته باشد. در پایان روز آخر هر ماه باید شبایی منطبق با نام درج شده در حساب کاربری و قرارداد توسعه‌دهنده در سیستم وجود داشته باشد و مسئولیت وارد نمودن شبای ناصحیح بر عهده توسعه‌دهنده است.

  • توسعه‌دهندگان حقوقی برای انجام تصفیه‌حساب لازم است فاکتورهای فروش و برگشت از فروش ماه‌های قبل خود را برای ما ارسال نموده و این فاکتورها تایید شده باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به این لینک مراجعه نمایید.

 

گزارش‌های فروش

برای مشاهده جزئیات فروش برنامه‌ها، می‌توانید به بخش «گزارش‌های فروش» مراجعه نمایید. در این بخش، پس از انتخاب بازه‌ٔ زمانی مورد نظر و کلیک روی دکمه تولید و دانلود فایل می‌توانید فایل فروش  خود را دریافت نموده و از جزئیات فروش برنامه‌های خود و میزان بازگشت از فروش آن‌ها آگاه شوید. همچنین جهت سهولت در فرآیندهای مالی توسعه‌دهندگان کافه‌بازار، صورت‌حساب ماهانه‌ٔ شما در پایان هر ماه، در این بخش با عنوان «فاکتور فروش»  در دسترس است. توسعه‌دهندگان حقوقی لازم است از سری فاکتور‌های خود، مطابق صورت‌حساب موجود در پنل، نسبت به صدور فاکتور فیزیکی و ارسال آن به این شرکت اقدام نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه صدور فاکتور می‌‌توانید به این لینک مراجعه نمایید.

 

نمودار فروش

در بخش «نمودار فروش» می‌توانید آمار فروش‌تان را به تفکیک محصول و در یک جا مشاهده کنید.

 

تنظیمات پیشخان

در منوی سوم به نام «تنظیمات»، شما می‌توانید تنظیمات پیشخان خود را مدیریت کنید.

 

وضعیت حساب

در این بخش شما می‌توانید از تاریخ انقضای اشتراک پیشخان خود و یا زمان پرداخت این اشتراک مطلع گردید.

 

اطلاعات ناشر

در این بخش می‌توانید اطلاعاتی را که در طی ثبت‌نام به عنوان توسعه‌دهنده در قرارداد با کافه‌بازار وارد کرده‌اید، مشاهده و یا ویرایش کنید. این اطلاعات برای انجام امور تصفیه‌حساب و احراز هویت توسعه‌دهنده دریافت می‌شود و باید با دقت وارد شوند. توجه نمایید که اطلاعات عمومی و شناسایی پس از تایید قابل ویرایش نیستند.

 

قرارداد

در این بخش می‌توانید قرار داد خود را با کافه‌بازار مشاهده نموده و از تاریخ و وضعیت پذیرش آن آگاه شوید.

 

 کارپردازان

برای مدیریت برنامه‌ها می‌توانید با اضافه کردن اعضای تیم توسعه‌ی خود به عنوان کارپرداز، به آن‌ها امکان دسترسی با محدودیت‌های مشخص به پیشخان خود را بدهید. توجه داشته باشید که کارپردازی که در این بخش تعریف می‌نمایید می‌بایست پیشتر به عنوان کاربر در کافه‌بازار ثبت‌نام نموده باشد.

دسترسی‌های ذکر شده، به دو دسته‌ی دسترسی‌های کلی و دسترسی‌های مربوط به برنامه تقسیم می‌شوند.

دسترسی‌های کلی دسترسی‌هایی هستند که امکان استفاده از بخش‌هایی از پنل را که نامرتبط با برنامه‌ی خاصی هستند (مثلا اطلاعات مالی توسعه‌دهنده)، محدود می‌کنند. دسترسی‌های کلی تعریف شده در پنل، در حال حاضر به این صورت هستند:

  • اضافه کردن برنامه: بارگذاری برنامه‌ی جدید

  • تغییر اطلاعات عمومی توسعه‌دهنده: شامل Public Profile و Developer ID

  • مشاهده‌ی اطلاعات مالی: شامل قرارداد، نمودار‌های فروش، فایل فروش، فاکتورها و تصفیه‌حساب‌ها

  • تغییر اطلاعات مالی: شامل قرارداد و اطلاعات بانکی

دسترسی‌های مربوط به برنامه قابل محدود شدن بر روی برخی از برنامه‌ها هستند. در حال حاضر این دسترسی‌ها، به این صورت در پنل وجود دارند:

  1. تغییر اطلاعات برنامه: اطلاعات پایه، قیمت، تصاویر و اطلاعات پشتیبانی

  2. انتشار: تغییر وضعیت انتشار، قیمت‌گذاری و دسترسی به تبلیغات

  3. توسعه: بارگذاری و ویرایش بسته‌ها و ایجاد و ویرایش محصولات درون برنامه‌ای

  4. آمار: دسترسی به آمار بازدید، نصب و فروش

  5. پشتیبانی: شامل نظرات برنامه

به عنوان مثال، توسعه‌دهنده می‌تواند با تعریف یک کارپرداز با دسترسی پشتیبانی بر روی برخی از برنامه‌های خود، امکان مشاهده و پاسخگویی به نظرات آن چند برنامه را به شخصی بدهد، در حالی که بخش‌های دیگر پنل توسعه‌دهنده برای شخص مذکور غیر قابل مشاهده خواهد بود.

در بخش «مدیریت کارپردازان»، پس از انتخاب دکمه کارپرداز جدید می‌توانید آدرس ایمیل ایشان را وارد نمایید.

 

عناوین توسعه‌دهنده

شما می‌توانید در قسمت «عناوین توسعه‌دهنده» با انتخاب دکمه ویرایش مشخصات توسعه‌دهنده مشخصات عمومی مربوط به توسعه‌دهندهٔ خود را ویرایش کنید. این مشخصات شامل نام و آدرس وب‌سایت شما است. نام و نام‌خانوادگی شما که در کنار برنامه‌ در کلاینت بازار نمایش داده می‌شود، باید در این صفحه تکمیل گردد.

هر کاربر براساس زبانی که برای بازار انتخاب می‌کند، مشخصات شما به زبان فارسی یا انگلیسی را مشاهده می‌کند. بنابراین در تکمیل مشخصات خود به زبان‌های فارسی و انگلیسی دقت و اهتمام ورزید.

شناسهٔ توسعه‌دهنده

شناسه‌ٔ توسعه‌دهندهٔ کافه‌بازار (Developer ID) رشته‌‌ٔ یکتایی‌ است که فقط  یکبار و برای همیشه توسط توسعه‌دهنده انتخاب می‌شود و پس از تأیید، امکان تغییر آن وجود نخواهد داشت. با استفاده از این شناسه، توسعه‌دهنده می‌تواند کاربران را به صفحهٔ اختصاصی خود دربرنامه‌ٔ بازار و وب‌سایت کافه‌بازار ارجاع دهد.

به طور مثال اگر شناسه‌ٔ توسعه‌دهنده‌ای example باشد، صفحهٔ اختصاصی توسعه‌دهنده‌ درکافه‌بازار در آدرس

http://cafebazaar.ir/developer/example

قابل دسترسی خواهد بود. در این صفحه لیستی از برنامه‌های توسعه‌دهنده نمایش داده می‌شوند.

برای اطلاع از نحوهٔ استفاده از این شناسه برای ارجاع به لیست برنامه‌های خود دربرنامهٔ بازار به صفحهٔ راهنمای اینتنت بازار مراجعه کنید.

شما می‌توانید با انتخاب دکمه ویرایش شناسه توسعه‌دهنده، شناسه‌ٔ خود را تعیین کنید. لطفاً توجه داشته باشید که شناسه‌ٔ انتخابی شما باید مشابه نام انگلیسی  که در قسمت «پروفایل عمومی» برای حساب توسعه‌دهندهٔ خود انتخاب نموده‌اید باشد و به تأیید کافه‌بازار برسد. فرایند رد یا تأیید شناسه ممکن است دو الی سه روز کاری به طول انجامد.

قوانین انتخاب شناسه:

  • شناسهٔ انتخابی باید تلفیقی از حروف کوچک انگلیسی (a-z)، ارقام (0-9) و خط تیره (-) و زیرخط (_) باشد.

  • شناسهٔ انتخابی نباید کمتر از ۵ کاراکتر باشد.

  • شناسه انتخابی باید مشابه نامی باشد که برای حساب توسعه‌دهنده خود در قسمت «عناوین توسعه‌دهنده» در سربرگ «مدیریت» در پنل انتخاب کرده‌اید.

 

API‌ توسعه‌دهندگان

در اینجا شما می‌توانید یک کلاینت جدید برای دسترسی به API توسعه‌دهندگان بسازید و یا کلاینت‌های قبلی را پاک کنید. شما می‌توانید با استفاده از این API، وضعیت خریدها و اشتراک‌های برنامه‌ها و محصولات خود را از طریق سرور شخصی‌تان (بدون نیاز به کلاینت بازار) بررسی کنید.

لازم به ذکر است که همهٔ توسعه‌دهندگان کافه‌بازار نیاز به استفاده از این API ندارند. در اکثر موارد شما می‌توانید به طور مستقیم از پنل توسعه‌دهندگان بازار برای مدیریت خریدهای کاربران و وضعیت اشتراک آن‌ها استفاده کنید. با این حال، اگر تعداد زیادی برنامه و محصول دارید، برای پیگیری این موارد، ممکن است این API برایتان سودمند باشد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مستندات API‌ توسعه‌دهندگان کافه‌بازار مراجعه کنید.

 

پشتیبانی

درمنوی پنجم به نام «پشتیبانی» می‌توانید سوالات خود را از واحد پشتیبانی توسعه‌دهندگان بازار بپرسید. پاسخ به سوالات متداول سایر توسعه‌دهندگان را نیز می‌توانید در این بخش مشاهده فرمائید.