سومین زیرمنوی تبلیغات، زیرمنوی «کمپین‌ها» است. کمپین در حقیقت شامل تمام آن چیزی است که شما از سیستم تبلیغاتی کافه‌بازار می‌خواهید.

تصویر ۱ – زیرمنوی کمپین‌ها

 

در ابتدا اگر این زیرمنو را انتخاب کنید، با تصویر ۱ روبرو خواهید شد. کمپین دارای یک مدت زمانی مشخص است که شما با انتخاب آن، عملا تعیین می کنید که در چه بازه‌ی زمانی‌ تمایل دارید که برنامه‌تان تبلیغ شود. شما برای هر کمپینی که ایجاد می‌کنید، باید مشخص کنید که چه میزان از کل حساب تبلیغات شما را، به خود اختصاص خواهد داد.

شما برای هر کدام از برنامه‎هایتان می‎بایست به‎صورت جداگانه ایجاد کمپین کنید. البته می‎توانید برای یک برنامه، همزمان چندین کمپین فعال داشته‎باشید که می‎توانند از لحاظ زمانی یا جستارهایی که انتخاب می‎کنید، اهداف متفاوتی را دنبال کنند.

 

ساخت کمپین

با انتخاب گزینه‌ی «کمپین جدید»، شما می‌توانید یک کمپین بسازید.

تصویر ۲ – ساخت یک کمپین جدید

 

ابتدا شما باید برای کمپین‌تان، یک نام انتخاب کنید. نام کمپین کاملا دلخواه است و بسته به انتخاب شما، می‌تواند هدف شما از این کمپین خاص باشد (برای مثال: گرفتن نصب برای برنامه‌ی بازار)، کدسازمانی کمپین در شرکت شما (برای مثال: ۲۲۴۵۷-د ) یا هر نام دیگری باشد.

 هر زمانی که تمایل داشته‌باشید، می‌توانید نام کمپین را در بخش ویرایش تغییر دهید.

پس از انتخاب نام دلخواهتان، بایستی از میان بسته (PackageName)‌هایی که شما به عنوان ناشر یا توسعه‌دهنده‌ی آن‌ها در سیستم کافه‌بازار ثبت شده‌اید، بسته‌ای که قصد دارید در این کمپین، به تبلیغ آن بپردازید را انتخاب کنید. دقت کنید که در هر کمپین، شما تنها قادر به تبلیغ یک برنامه خواهید بود. اما امکان فعال بودن چندین کمپین به صورت همزمان، هم برای یک بسته (در جستارهای متفاوت و در بازه‌های زمانی متفاوت) و هم برای بسته‌های مختلف یک توسعه‌دهنده به آسانی وجود دارد و در این‌باره، محدودیتی وجود نخواهد داشت.

 

تصویر ۳ – انتخاب نام کمپین

 

پس از انتخاب برنامه، شما باید میزان بودجه‌ی هر کمپین را تعیین کنید. بدیهی است که این مبلغ از کل بودجه‌ای که حساب تبلیغاتتان را در زیرمنوی بودجه‌ی تبلیغات شارژ کرده‌اید، کاسته خواهد شد و نمی‌تواند عددی بیشتر از آن مقدار باشد. در تعیین مقدار بودجه‌ی هر کمپین، بایستی توجه داشته باشید که در ادامه با تعیین جستار (Keyword) و تعیین عددی که شما برای هر نصب پیشنهاد خواهید کرد، به ازای هر نصب از هر جستار، از بودجه‌ی هر کمپین آن مبلغ کم خواهد شد و در صورتی که شما برنده‌ی مزایده باشید ولی بودجه‌ی شما به اتمام رسیده باشد، به صورت اتوماتیک از آن جستار کنار خواهید رفت و پیشنهاددهنده‌ی بعدی جایگاه شما را خواهد گرفت. بنابراین در انتخاب مقدار بودجه‌ی هر کمپین باید توجه به این نکات داشته‌باشید. البته با کمک «ویرایش» کمپین که در ادامه و در بخش جزئیات کمپین توضیح داده‌ خواهد شد، در هر زمان امکان تغییر تمام اطلاعات کمپین از جمله بودجه نیز وجود خواهد داشت. شما در هر زمان می‌توانید کمپین خود را متوقف کنید. این شرایط ممکن است به هر دلیل از جمله اینکه با توجه به انتخاب جستار توسط شما و اینکه آن جستار، جستار پرترافیک و مهمی باشد و تعداد تقاضاکنندگان برای نمایش آگهی در آن جستار بیش از حد باشد و در نتیجه، هزینه‌ی تمام‌شده‌ی هر نصب برای شما عدد مقبولی نباشد. حالت دیگر این است که شما تمایل دارید که تنها در یک بازه‌ی زمانی خاص اقدام به تبلیغ کنید (برای مثال شما تمایل دارید که تبلیغ به صورت مناسبتی داشته باشید) و تمایل دارید که در سایر مقاطع زمانی، کمپین را متوقف کنید. در هر صورت، برای شروع بایستی وضعیت «فعال» را برای کمپین جدید انتخاب کنید. پس از انتخاب وضعیت، شما بازه‌ی زمانی‌ای که تمایل دارید در آن تبلیغ صورت بپذیرد را انتخاب کنید. برای مثال ممکن است یک کمپین مناسبتی باشد و برای مثال تنها برای بازه‌ی دهه‌ی اول ماه محرم، ایام عید نوروز و هرمناسبت دیگری بخواهید تبلیغ صورت بپذیرد. باز هم یادآور می‌شویم که هر زمانی که بخواهید می‌توانید زمان کمپین را در بخش «ویرایش» تغییر دهید، یا آن را متوقف کنید و یا مجددا راه‎اندازی کنید.

 

تصویر ۴ – انتخاب بودجه و تاریخ کمپین

 

در نهایت هم شما بازه‎ی زمانی که تمایل دارید کمپین در آن محدوده زمانی فعال باشد را انتخاب می‎کنید.

 

تصویر ۵ – کمپین جدید ثبت شده

 

در پایان، با انتخاب گزینه‌ی «ایجاد کمپین»، کمپین شما ایجاد خواهد شد.

 

جزئیات کمپین

پس از کلیک کردن روی هر کدام از کمپین‎ها، وارد صفحه‌ای تحت عنوان جزئیات کمپین خواهید شد. همانطور که در تصویر ۶ هم قابل مشاهده است، تمامی اطلاعات پایه‎ی کمپین که عموما توسط خود شما در زمان ایجاد کمپین، وارد شده‎بودند، در این پنجره برای شما قابل مشاهده هستند. صفحه‌ی جزئیات هر کمپین، خود شامل سه زیرمنو است: «اطلاعات»، «پیشنهادها» و «آمار». حال به معرفی هر کدام از این زیرمنوها خواهیم پرداخت.

 

 

زیرمنوی اطلاعات

در این زیرمنو، شما اطلاعات پایه‎ی مربوط به کمپین را مشاهده می‌کنید. با انتخاب گزینه‌ی «ویرایش»، همانگونه که پیشتر نیز گفته‎شد، شما می‌توانید برخی اطلاعات پایه‎ی کمپین را تغییر دهید. شما هم‌چنین در این زیرمنو، امکان متوقف کردن/ادامه دادن کمپین را با کمک کلید‎های میانبر خواهید داشت. همچنین، در مواردی که حس می‌کنید که کمپین دیگر به کار شما نمی‌آید، می‌توانید از گزینه‌ی حذف کمپین استفاده کنید. گفتنی است که در این حالت، تمامی اطلاعات مربوط به کمپین را از دست خواهید داد.

 

تصویر ۶ – زیرمنوی اطلاعات

 

تا زمانی که برنامه‌ی شما نصبی نگرفته باشد، بودجه‌ی مصرف‌شده‌ی شما برابر با صفر خواهد بود. به محض اینکه برنامه‌ی شما در جستاری نصب بگیرد، از بودجه‌ی شما کاسته می‌شود و عدد بودجه‌ی مصرف شده، تغییر خواهد کرد و اضافه خواهد شد.

 

تصویر ۷ – پس از نصب گرفتن

 

همانطور که اشاره شد، شما در هر زمانی می‌توانید اطلاعات پایه‌ی کمپین را تغییر دهید. با انتخاب گزینه‌ی «ویرایش»، نام کمپین، بودجه‌ی کمپین(که می‌تواند کوچکتر یا مساوی بودجه‌ی حساب شما باشد)، مدت زمان کمپین و وضعیت کمپین(فعال یا متوقف بودن) قابل تغییر هستند.

 

تصویر ۸ – ویرایش کمپین

 

توقف/ادامه/حذف کمپین

علاوه بر امکان متوقف‎کردن یا ادامه دادن کمپین در بخش «ویرایش»، میانبر جداگانه‎ای در صفحه‎ی جزئیات کمپین موجود است که در صورت انتخاب این گزینه، وضعیت کمپین مشابه تصویر ۹، از حالت فعال به حالت متوقف تغییر حالت خواهد داد.

همچنین شما می‎توانید هر زمان که کمپین کارایی خودش را از دید شما از دست داد، کمپین را حذف کنید. برای این‎کار نیز تنها کافی است که میانبر «حذف کمپین» را انتخاب کنید.


تصویر ۹ – متوقف کردن کمپین از صفحه اطلاعات

 

پیشنهادها

در این زیرمنو، شما جستارهایی که می‌خواهید در آن‌ها تبلیغ شوید را انتخاب خواهید کرد. در ابتدا برای هر کمپین جدید، شما با  تصویر ۱۰ مواجه خواهید شد. پیشنهاد (Bid)، در حقیقت به مجموعه‌ی نام یک جستار (Keyword)، که در بخش جست‌وجوی کافه‌بازار توسط کاربران جست‌وجو می‌شود و شما تمایل دارید که در آن تبلیغ شوید، و یک عدد، که شما حاضر هستید به ازای هر نصب بپردازید، گفته می‌شود.

برای هر جستار، شما می‎توانید یک پیشنهاد ثبت کنید. در صورتی که عدد پیشنهادی شما برای مزایده کافی نبود، می‎توانید از گزینه‎ی «ویرایش پیشنهاد» استفاده کنید که در ادامه توضیح داده خواهد شد.


تصویر ۱۰ – صفحه‌ی پیشنهادها

 

 اگر گزینه‌ی «پیشنهاد جدید» را انتخاب کنید، با تصویر ۱۱ مواجه می‌شوید. در این صفحه، شما جستاری که می‌خواهید در آن تبلیغ شوید را انتخاب می‌کنید. در ادامه هم مبلغی که حاضر هستید به ازای هر نصب بپردازید را انتخاب می‌کنید.

عدد پیشنهادی شما برای هر جستار، در حقیقت بایستی از برداشت شما نسبت به اهمیت هر جستار نشأت گرفته‎باشد. هر چه یک جستار، جستار کاربردی‎تر و دارای ترافیک بیشتری(تعداد دفعاتی که کاربران کافه‎بازار آن جستار را جست‎وجو می‎کنند) باشد، اگر برنامه‎ی شما به آن جستار نزدیک و مرتبط باشد، احتمال گرفتن نصب برای برنامه‎ی شما در آن جستار، افزایش می‎یابد.

البته هرچه یک جستار، جستار عمومی‎تر و پرترافیک‎تری باشد، احتمالا تعداد بیشتری از برنامه‎های مرتبط به آن جستار متمایل خواهند بود که در آن جستار، تبلیغ شوند. پس احتمالا رقابت در این جستارها نیز به مراتب سخت‎تر و پیشنهادهای با عددهای مزایده‎ای بالاتری نسبت به جستارهای کم‎ترافیک‎تر، در آن جستارها لازم است تا برنده‎ی مزایده در آن جستارها باشید.

 

تصویر ۱۱ – ایجاد پیشنهاد جدید

 

 لازم به ذکر است که در سیستم تبلیغاتی کافه‌بازار، کمترین میزان پیشنهاد مبلغ ۷۵۰۰ ریال به ازای هر نصب است. چنانچه عددی کوچکتر از این میزان توسط شما پیشنهاد شود، سیستم به شما خطا خواهد داد.

روش مزایده‌ی سیستم تبلیغاتی کافه‌بازار، به صورت مزایده‌ی قیمت دوم (Second Bid Auction) است. زمانی که شما یک پیشنهاد جدید ثبت می‌کنید، ابتدا توسط کافه‌بازار، میزان مرتبط بودن(Relevancy) برنامه‌ی شما با آن جستار  بررسی می‌شود. برای مثال یک برنامه که محتوای آن آموزش آشپزی است، نمی‌تواند در جستار «بازی‌های جنگی»، پیشنهاد ثبت کند. اگر پیشنهاد شما توسط سیستم کافه‌بازار مرتبط با آن جستار تشخیص داده شد، آن زمان پیشنهاد شما وارد سیستم مزایده برای آن جستار خواهد شد. این بدان معنا است که در هر ۱ دقیقه، سیستم تمامی پیشنهادهای تایید شده از لحاظ مرتبط بودن را که برای یک جستار توسط توسعه‌دهندگان یا کارپردازان ارائه شده‌است را بررسی می‌کند. در ابتدا بیشترین پیشنهاد برای آن جستار انتخاب خواهد شد. فردی که بیشترین پیشنهاد را داده‌است، بایستی به میزان پیشنهاد نفر دوم پرداخت کند. این کار باعث می‌شود که قیمت هر جستار به ارزش واقعی آن همگرا شود و فرد برنده از لحاظ هزینه‌ی پرداختی، شرایط بهتری را تجربه کند.  برای مثال، برای جستار «بازی»، ۵ پیشنهاد توسط ۵ توسعه‌دهنده ثبت شده است که همگی هم از لحاظ مرتبط بودن، تایید شده اند. حال سیستم این ۵ پیشنهاد را بر اساس قیمت پیشنهادی آن‎ها مرتب می‌کند. فرض کنید بیشترین پیشنهاد برای جستار «بازی» توسط توسعه‌دهنده‌ی «الف» برای بازی «ب» به میزان ۳۰۰۰ تومان برای هر نصب داده شده باشد. نفر دوم، توسعه‌دهنده‌ی «پ» برای بازی «ت» به میزان ۲۵۰۰ تومان برای هر نصب باشد و بقیه‌ی ۵ پیشنهاد هم اعدادی کمتر یا برابر ۲۵۰۰ تومان باشد. در این حالت برنامه‌ی «ب» برنده‌ی مزایده است و بایستی مبلغ ۲۵۰۰ تومان را بپردازد. البته این در شرایطی است که ما بقی پارامترها برای این دو برنامه یکسان باشد. کافه‌بازار برای تعیین برنده و درصد نمایش آن به کاربران، مجموعه‌ای از پارامترها(مانند قیمت پیشنهادی، کیفیت برنامه و میزان اقبال کاربران و...) را درنظر می‌گیرد. سیستم تبلیغاتی کافه‌بازار، میزان نرخ کلیک‌شدگی برنامه‌ی برنده شده را رصد می‌کند. اگر در طول یک مدت مشخص، که برای هر جستار متفاوت خواهد بود(بسته به میزان اهمیت و ترافیک یک جستار)، نرخ کلیک‎شدگی برنامه‎ی برنده کمتر از عدد خاصی باشد(که آن هم بسته به جستار متفاوت و متغیر است)، سیستم تبلیغاتی کافه‎بازار، بلافاصله برنامه‌ی برنده را از نمایش در جستار «بازی» حذف کرده و برنامه‌ی دوم از لحاظ پیشنهاد(در مثال بالا، بازی «ت») تبلیغ خواهد شد.

 در صورتی که در یک جستار، بیشترین پیشنهاد، توسط n توسعه‌دهنده رخ داده باشد، تا زمانی که همچنان همان عدد بیشترین مقدار پیشنهاد جستار باشد، کل ترافیک جستار به صورت مساوی بین n پیشنهاددهنده بیشترین عدد تقسیم خواهد شد.

 

ویرایش پیشنهاد

در صورتی که پیشنهاد شما در یک جستار نتوانست برنده‎ی آن جستار شود، با تغییر عدد پیشنهادتان، می‌توانید به برنده‌ی آن جستار تبدیل شوید. برای این‎کار کافی است که گزینه‎ی «ویرایش پیشنهاد» را انتخاب کنید و عدد پیشنهادی جدیدی را برای آن جستار پیشنهاد کنید. همانگونه که گفته شد، سیستم کافه‌بازار هر ۱ دقیقه، پیشنهادها را برای هر جستار مجددا بررسی می‌کند. پس شما در صورتی که برنده نشده‌باشید، می‌توانید با تغییر عددتان، برنده شوید.

 

وضعیت‎های مختلف یک پیشنهاد

پس از ایجاد یک پیشنهاد جدید، پیشنهاد شما در وضعیت «در حال بررسی» قرار خواهد گرفت. همان‌طور که گفته شد، در این مرحله، کافه‌بازار مرتبط‌ (Relevant) بودن برنامه‌ی شما با آن جستار را بررسی خواهد کرد.

 

تصویر ۱۲ – پیشنهاد در حال بررسی

 

در صورتی که برنامه‌ی شما به آن جستار مرتبط نباشد، در بخش پیشنهادها، برای پیشنهاد شما وضعیت «رد شده» نمایش داده خواهد شد. در صورتی که برای پیشنهادی این وضعیت برای شما نمایش داده شد، این بدان معنا خواهد بود که این جستار از دید کافه‎بازار به برنامه‎ی شما مرتبط نیست.

 

تصویر ۱۳ – پیشنهاد رد شده

 

در صورتی که برنامه‌ی شما با جستار مرتبط بود، وضعیت پیشنهاد شما به حالت «تایید شده» در خواهد آمد. تایید شدن یک پیشنهاد لزوما به معنای اینکه شما برنده‌ی مزایده شده‌اید، نیست. وضعیت صرفا اینکه برنامه‌ی شما با آن جستار مرتبط بوده‌است یا نه، را نمایان می‌کند. اینکه شما برنده‌ی مزایده برای یک جستار باشید، هم به میزان قیمت پیشنهادی شما و هم به کیفیت برنامه‌ی شما و اقبال کاربران(از طریق نرخ کلیک‎شدگی) وابسته‌است. پس از برنده شدن شما در مزایده‌ی یک جستار، درصد نمایش برنامه‌ی شما به کاربران کافه‌بازار در هر جستار، وابسته به کیفیت برنامه‌ی شما و میزان اقبال کاربران به برنامه‌ی شما دارد و کافه‌بازار تلاش می‌کند که در عین توجه به عدالت میانِ برنامه‌ها، کیفیت برنامه‌ها و میزان رضایت کاربران را هم در نظر بگیرد و در صورتی که شما برنده‎ی مزایده هم شده‎باشید، لزومی ندارد که برنامه‎ی شما به 100 درصد کاربران در یک جستار نمایش داده‎شود و تعیین این درصد با سیستم تبلیغات کافه‎بازار است.


تصویر ۱۴ – پیشنهاد تایید شده

 

همچنین شما می‌توانید همزمان یک برنامه را در چندین جستار با قیمت‌های پیشنهادی متفاوت تبلیغ کنید.

تصویر ۱۵ – چندین پیشنهاد برای یک برنامه

 

 

ویرایش/حذف پیشنهاد

شما می‎توانید هر پیشنهاد را ویرایش کنید. ویرایش پیشنهاد همانطور که پیش‎تر هم اشاره شد، صرفا قابلیت تغییر قیمت پیشنهادی شما برای آن جستار را خواهد داشت.

در صورتی‎که یک جستار به هر دلیل برای شما مطلوب نبود، شما امکان «حذف» هر پیشنهاد را به صورت جداگانه دارید.

حذف پیشنهاد، در صورتی که برای برنامه‎ی شما در آن جستار، نصب یا نمایشی در تاریخچه‎ی آمار موجود بوده‎است، امکان دسترسی به آن آمارها را از بین می‎برد.

تصویر۱۶ – متوقف کردن کمپین از صفحه‎ی پیشنهادها

 

ضمن اینکه در صفحه‎ی پیشنهادها، مجددا شما امکان متوقف‎‎‎کردن/ادامه دادن یک کمپین و همچنین حذف کردن یک کمپین را هم دارید. باز هم یادآور می‎شویم که با حذف کمپین، دیگر دسترسی به اطلاعات مربوط به آن کمپین را نخواهید داشت.

 

تصویر ۱۷ – حذف یک پیشنهاد در صفحه‎ی پیشنهادها

 

 

آمارها

با ورود به زیرمنوی آمارها، همانطور که در شکل ۱۸ نیز مشهود است، با دو نحوه‎ی متفاوت از نمایش آمار مواجه می‌شوید. یکی آمار کلی است که به شما برآیندی از همه‌ی اتفاقاتی که در همه‌ی کمپین‌های شما رخ داده است را می‌دهد و دیگری آمار پیشنهادها که آمار مربوط به هر پیشنهاد را به صورت مجزا به شما ارائه می‎کند.

 

تصویر ۱۸ – ورود به صفحه‌ی آمارها

 

آمار کلی

در صفحه‎ی آمار کلی، با دو نمودار روبرو خواهید شد. نمودار بالا در یک نمودار به شما همزمان روند زمانی دو پارامتر بسیار مهم برای هر پیشنهاد را نمایش می‎دهد. دو پارامتر عبارتند از؛ میزان «نصب‌ها»(Installs)، که تعداد نصب‌هایی که برنامه‌ی شما در مجموع کمپین‌ها و پیشنهادهایتان گرفته است و دیگری میزان «اثرگذاری‌ها»(Impressions)، که برابر است با تعداد دفعاتی که برنامه‌ی شما در بخش جست‌وجوی کافه‌بازار(Search) نمایش داده شده است. مقایسه‎ی همزمان این دو پارامتر در یک نمودار، معمولا به شما دید مناسب در مورد اینکه کمپین شما موفقیت‎آمیز بوده است یا نه را می‎دهد اما در صورت تمایل، می‌توانید هر کدام از نمودارهای زمانی نصب یا اثرگذاری را با کلیک روی نام هر کدام از آن‎ها در بخش نموداری(تصویر ۱۹) جداگانه بررسی کنید.  شما می‌توانید این نمودارها را در مقیاس‌های یک‌هفته‌ی اخیر، یک ماه اخیر، سه ماه اخیر و شش ماه اخیر مشاهده کنید.

 

نمودار دوم هم، نمودار میانگین بهای پرداختی شما به ازای هر نصب است. علت میانگین‌گیری این است که با توجه به سیستم تبلیغات کافه‌بازار که به‌صورت مزایده‌ی قیمت دوم(Second Bid Auction) است، قیمتی که نفر بعدی شما برای یک جستار پیشنهاد می‌کند، در طول روز می‌تواند متفاوت باشد و در صورتی که شما هم‌چنان برنده‌ی یک جستار باشید، مبلغ‌های متفاوتی را در طول روز بسته به قیمت پیشنهادی نفر بعد خودتان، پرداخت خواهید کرد.

 

تصویر ۱۹ – شمای بخش آمار کلی

 

با انتخاب هر یک از نقاط نمودارها، شما می‌توانید عدد مربوط به آن‌ نقطه(یا نقاط) را مشاهده کنید. همانطور که بیان شد، با کلیک روی عناوین هر نمودار در قسمت پایین آن (نصب‎ها، اثرگذاری‎ها و میانگین بهای نصب)، شما می‎توانید نمایش یک نمودار را فعال یا غیرفعال کنید. خصوصا برای نمودار بالایی که دو پارامتر نصب و اثرگذاری به صورت همزمان قابل مشاهده هستند و شما می‎توانید یک نمودار را فیلتر کنید.

در مجموع مقایسه‎ی میزان نصب و میانگین‎بهای پرداختی برای اکتساب آن میزان نصب، می‎تواند یک پارامتر مهم برای ادامه‎دادن یا ندادن کمپین باشد. در صورتی که هزینه‎ی یک نصب برای شما، عدد معقولی باشد، احتمالا افزایش بودجه در جستار یا جستارهایی که بیشترین میزان نصب را با کمترین قیمت داشته‎اند، کار مناسبی است و اگر در یک جستار و یا در یک کمپین، هر نصب با هزینه‎ای زیادتر از عدد انتظاری شما بدست می‎آید، احتمالا بایستی در آن جستار یا کمپین تجدید نظر کرد.

 

 

 

تصویر ۲۰ – مشاهده‎ی اعداد روی نمودارهای کلی

 

آمار پیشنهادها

در بخش آمار پیشنهادها نیز، شما با دقت بیشتر، می‌توانید میزان موفقیت تبلیغات را در هر جستار بررسی کنید. شما در این بخش برای هر جستار، میزان نمایش در بخش جست‌وجوی کافه‌بازار، میزان نصبی که برنامه‌ی شما از تبلیغات گرفته‌است، میانگین بهایی که شما برای هر جستار پرداخته‌اید و در نهایت ضریب همگرایی(Conversion Rate)،که برابر است با نسبت میزان نصب به میزان نمایش، را مشاهده می‌کنید.

شبیه قسمت قبل که با مشاهده‎ی آمار کلی، تصمیم‎گیری‎های در سطح کمپین آسان‎تر می‎شد، در بخش آمار پیشنهادها هم این آمار به ادامه دادن یا ندادن تبلیغات در یک جستار و میزان موفقیت در آن جستار، کمک شایان توجهی می‎کنند.

 

تصویر ۲۱ – آمار پیشنهادها