راهنمای ارسال فاکتورهای مالیاتی

 

باتوجه به فراخوان مشمولان مرحله هفتم اجرای نظام مالیات بر ارزش‌افزوده مبنی بر مشمولیت کلیه اشخاص حقوقی فعال با هر حجم از فروش یا درآمد از محل عرضه کالا و ارائه خدمات از نیمه دوم سال ۹۵ و اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی موضوع تبصره ۳ (ماده ۱۶۹اصلاحی ق.م.م) و به خصوص ماده ۸ این آیین نامه مبنی بر لزوم ثبت نام در نظام مالیاتی و صدور صورتحساب رسمی و درج شماره اقتصادی خود و طرف معامله در صورتحساب صادره و ارائه فهرست معاملات به سازمان دارایی و همچنین ماده ۱۹آیین نامه مذکور مبنی بر جریمه (۲%) عدم صدور صورتحساب یا عدم درج شماره اقتصادی خود و طرف معامله، حسب مورد از توسعه‌دهندگان حقوقی محترم درخواست می‌شود به منظور رعایت الزامات قانونی، مراحل ذیل را تا انتها انجام دهید:

 

۱) ثبت نام و دریافت کد اقتصادی

۲) ثبت نام گواهی ارزش افزوده

۳) صدور صورتحساب رسمی مطابق با استاندارد مربوطه

 

توجه داشته باشید که از فروردین سال ۹۷ تصفیه‌حساب شما منوط به دریافت فاکتورهای فروش و برگشت از فروش ماه‌های قبل خواهد بود.

 

شما تا تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ می‌توانید نسبت به تکمیل اطلاعات مالی حساب خود (کداقتصادی، شناسهٔ ملی، تصویر گواهی ثبت‌نام مالیات بر ارزش افزوده) در پنل اقدام نمایید. پس از تکمیل این اطلاعات، تمامی فاکتورهای مربوط به عملکرد سال ۹۶ را مطابق فایل پیوست و با توجه به مبالغ درج‌شده در فاکتور فروش موجود در پنل خود، حداکثر تا تاریخ ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ برای ما از طریق پست پیشتاز به آدرس تهران، سعادت آباد، میدان فرهنگ، کوچهٔ پیوند ۲، پلاک ۸ و کدپستی ۱۹۹۷۷۴۸۳۱۱ ارسال کنید.

 

تذکر ۱: تاریخ فاکتورهای ارسالی نباید از تاریخ ارسال فاکتور بیش از دو هفته فاصله داشته باشد. بنابراین چنانچه فاکتور مربوط به ماه‌های قبل را در همان تاریخ ارسال نکرده‌اید، می‌بایست برای آن‌ها تاریخ روز را ثبت نمایید.
تذکر ۲: در خصوص برگشت از فروش های انجام شده طی ماه، می بایست فاکتور برگشت از فروش یا نامه رسمی در سربرگ شرکت صادر و به همراه فاکتور فروش همان ماه ارسال گردد.
تذکر ۳: درج اطلاعات دقیق در فاکتورهای ارسالی شامل نام شرکت، کد اقتصادی، شناسه ملی، آدرس و کد پستی خریدار وفروشنده، تعداد و مبلغ فروش، طبق فایل نمونه ضروری است.