نسخه چاپی
فهرست مطالب

تبلیغات در بازار

این مطلب راهنمای توسعه دهندگان بازار در آشنایی با انواع تبلیغات در بازار است. در این محتوا انواع روش‌های تبلیغات در بازار را معرفی می‌کنیم و به این سوال پاسخ خواهیم داد که چرا برای موفقیت برنامه خود حتما باید برنامه بلند مدت و دقیقی برای بازاریابی داشته باشید، برنامه‌ای که بازار در قدم‌به‌قدم آن همراه شما خواهد بود.

چرا تبلیغات؟

نمی‌توان هیچ محصول موفقی را پیدا کرد که بدون تبلیغات توانسته باشد مخاطبان قابل توجهی پیدا کند. برنامه‌های موبایلی نیز از این قضیه جدا نیستند و فرآیند تبلیغات بخشی جدانشدنی از روند توسعه و انتشار یک برنامه موفق است. 

محصولات موفق فارغ از خدماتی که ارائه می‌دهند همیشه یک طرح بازاریابی هدفمند و برنامه‌ریزی شده‌ دارند. طرحی که معمولا در گام‌های کوچک اما پیوسته محصول را به سمت رسیدن به جامعه مخاطبین وسیع و در نتیجه افزایش درآمد هدایت می‌کند. البته با وجود آن که تبلیغات بخشی جدایی ناپذیر از فرایند موفقیت است، اما تفاوت در محتوا و جامعه هدف برنامه‌ها باعث می‌شود که هیچ فرمول از پیش آماده‌ای برای داشتن تبلیغات موفق وجود نداشته باشد. 

برندگان دنیای تبلیغات هم افرادی هستند که پیش از انجام هر اقدام تبلیغاتی، به این سوال پاسخ داده‌اند که با تبلیغات دقیقا به دنبال رسیدن به چه هدفی هستند. برای مثال استفاده از تبلیغات محیطی مانند بیلبوردهای تبلیغاتی، بنرهای شهری و تبلیغات بنری در سایت‌ها به افزایش آگاهی عمومی از برند شما کمک خواهد کرد و تبلیغات هوشمند بر بستر وب نیز کمک می‌کنند تا دسترسی شما به جامعه هدف، که مشتریان محصول محسوب می‌شوند، آسان‌تر شود.

افزایش ضریب نفوذ اینترنت در سال‌های اخیر در کنار همه‌گیری کرونا باعث شده کاربران بسیار بیشتر از گذشته وقت خود را در اینترنت و اپلیکیشن‌ها سپری کنند. در نتیجه این اتفاق نیز تبلیغات آنلاین نیز از یک امتیاز مثبت برای برندها به یک اتفاق لازم و حتمی برای کسب‌وکارهایی تبدیل شده که قصد معرفی محصول خود و افزایش درآمد آن را دارند.

یکی از اهداف اصلی تبلیغات آنلاین نیز دسترسی راحت‌تر به مخاطبان هدف و نمایش تبلیغ برای گروهی از کاربران است که احتمال بیشتری برای جذب شدن به آن محصول دارند. تبلیغات در بازار نیز دقیقا همین هدف را دنبال می‌کند. 

بازار با داشتن بیشتر از ۴۵ میلیون کاربر بزرگترین قطب دانلود اپلیکیشن فارسی‌زبانان است و هر کدام از سه مدل تبلیغات در بازار که شامل «تبلیغات در جستجو»، «تبلیغات گشت‌وگذار» و «تبلیغات هوشمند» می‌شود نیز برنامه‌های موبایلی را در راه رسیدن به رشد هدفمند و منجر به افزایش درآمد همراهی می‌کنند.

 این که دقیقا این تبلیغات چگونه به رشد به برنامه شما کمک خواهند کرد و این سوال که کدام از این روش‌ها گزینه مناسب‌تری برای کسب‌وکار شما محسوب می‌شود را در ادامه توضیح خواهیم داد. 

تبلیغات گشت‌وگذار

در این مدل از تبلیغات در بازار میزان بودجه تبلیغات، بازه زمانی کمپین، حداکثر بودجه روزانه، و قیمت هر نصب توسط توسعه‌دهندگان مشخص می‌شود. بعد از مشخص شدن مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، توسعه دهندگان باید اطلاعات مورد نیاز را در پیشخان توسعه دهندگان بارگذاری کرده تا بعد از آن پیشنهاد تبلیغ دهندگان به مزایده گذاشته شود. برنده مزایده می‌تواند تبلیغات محصول خود را در بخش جزئیات برنامه که روزانه ۱۵ میلیون بازدید دارد به نمایش بگذارد.

تبلیغات هوشمند

تبلیغات هوشمند بازار مانند متخصص بازاریابی برنامه شما عمل می‌کند و به صورت کاملا خودکار، کمپین‌های تبلیغاتی برنامه و بازی شما را به نتایج مطلوب می‌رساند. تبلیغات هوشمند بازار، برنامه را در نتایج جستجوی کاربران بازار تبلیغ می‌کند. در حال حاضر روزانه ۸ میلیون جستجو برای پیدا کردن اپلیکیشن‌ها در بازار انجام می‌شود که تعداد زیادی از برنامه‌ها سعی می‌کنند با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی، برنامه‌ خود را در میان این جستجوها به کاربران بازار نمایش دهند.

در این نوع از تبلیغات بازار،‌ برنامه‌ریزی، پیشنهاد و بهینه‌سازی کلیدواژه‌ها و قیمت آن‌ها به صورت اتوماتیک و با بهره‌گیری از هوش مصنوعی توسط بازار انجام می‌شود. در تبلیغات هوشمند توسعه دهندگان تنها بودجه تبلیغات و مبلغ هر نصب را تعیین خواهند کرد. این نوع از تبلیغات اجازه می‌دهد که توسعه دهندگان دید بهتری نسبت به تعداد نصبی که از کمپین تبلیغاتی دریافت می‌کنند داشته باشند. بزرگ‌ترین مزیت تبلیغات هوشمند این است که توسعه دهندگان نیازی به انجام تمام جزئیات ریز مرتبط با کمپین تبلیغاتی برنامه خود نداشته باشند.

تبلیغات جستجو

تبلیغات جستجو، برنامه و بازی شما را به‌عنوان اولین نتیجه‌ جستجو به کاربران بازار نمایش می‌دهد. این تبلیغات بر اساس ۸ میلیون جستجویی که توسط کاربران بازار عمل کرده و نام برنامه را براساس کلیدواژه‌های مرتبط به کاربران بازار نمایش می‌دهد. 

برای استفاده از این شکل از تبلیغات در بازار توسعه دهندگان می‌توانند در پیشخان تبلیغات جستجو، کمپین تعریف کرده و در کمپین‌ها کلیدواژه و قیمت پیشنهادی برای هر کلیدواژه را ثبت کنند. اگر کلیدواژه در بازار توسط کاربر جستجو شد، بازار براساس بررسی میزان مطابقت هر کلیدواژه  با جستجویی که توسط کاربر انجام شده، برنامه را آگهی می‌کند.

 در نتیجه بعد از جستجو این کلیدواژه‌ها توسط کاربر، آگهی برنامه در اولین نتیجه جستجو به همراه تگ آگهی در کنار نام برنامه نمایش داده خواهد شد. نکته جالب توجه در مورد تبلیغات جستجو بازار این است که کاربر در همان صفحه جستجو و بدون نیاز به ورود به صفحه جزئیات برنامه روی دکمه نصب کلیک کرده و به راحت‌ترین شکل ممکن به اپلیکیشن شما دسترسی پیدا کند.

در ادامه بیشتر در مورد روش استفاده از این تبلیغات و بهینه‌سازی برنامه برای دریافت نتیجه بهتر از تبلیغات در بازار صحبت خواهیم کرد. سوالات خود در رابطه با این موضوع را می‌توانید از طریق ثبت تیکت یا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۹۷۹۸ در میان بگذارید.

به مطالب ارائه شده چه امتیازی می‌دهید؟
محل نوشتن دیدگاه ...

اگر در مورد محتوا نظر یا پیشنهادی دارید لطفا برای ما بنویسید.

زمان انتشار: ۱۴۰۰-۰۳-۲۲ ۰۷:۰۴

آخرین به‌روزرسانی: ۱۴۰۱-۰۱-۳۰ ۰۷:۱۷