نسخه چاپی
فهرست مطالب

در این مطلب در مورد تبلیغات در گشت و گذار در بازار صحبت خواهیم کرد و فرآیند استفاده و نکات مهم مرتبط با این سرویس را شرح خواهیم داد. 

تبلیغات در گشت‌وگذار چگونه کار می‌کند؟

صفحه جزئیات برنامه‌ها در بازار بیشتر از ۱۵ میلیون بازدید روزانه دارد. آرشیو عظیم بازار از برنامه‌های اندرویدی باعث شده بسیاری از کاربران روزانه برای پیدا کردن برنامه‌های بیشتر به صفحه جزئیات برنامه سر بزنند. این اتفاق فرصت مناسبی را برای آن دسته از توسعه دهندگان فراهم کرده که قصد دارند برنامه خود را در بین برنامه‌های مرتبط دیگر نمایش دهند تا کاربران موثر و نزدیک‌تری به جامعه هدف خود را جذب کنند.

برای مثال شرایطی را در نظر بگیرید که در آن کاربر در حال دانلود یک بازی حجیم از بازار است. در این مدت معمولا کاربران تا اتمام دانلود برنامه، وقت خود را به گشت‌وگذار در بازار و مراجعه به صفحه جزئیات برنامه می‌گذارنند، اتفاقی که فرصت بسیار مناسبی را برای آشنایی و نصب برنامه‌های جدید ایجاد می‌کند. 

در این نوع از تبلیغات در بازار، انتخاب این که تبلیغ در چه جایی نمایش داده شود بر عهده هوش مصنوعی بازار خواهد بود. این هوش مصنوعی کمک خواهد کرد تا برنامه شما برای گرفتن بهترین نتیجه در بهترین محل ممکن به نمایش گذاشته شود. برای مثال اگر برنامه شما یک بازی است، هوش مصنوعی بازار برای گرفتن نتیجه بهتر بازی شما را در صفحه جزئیات بازی‌های دیگر نمایش خواهد داد و اگر در حال تبلیغ فروشگاه آنلاین خود با استفاده از سرویس تبلیغات در گشت و گذار بازار هستید هم برنامه شما در صفحه جزئیات سایر فروشگاه‌های آنلاین و خدمات آنلاین مرتبط به نمایش گذاشته خواهد شد.

همان‌طور که پیش از این و در صفحه تبلیغات بازار گفته بودیم، در این مدل از تبلیغات در بازار میزان بودجه تبلیغات، بازه زمانی کمپین، حداکثر بودجه روزانه، و قیمت هر نصب توسط توسعه‌دهندگان مشخص می‌شود. بعد از مشخص شدن مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، توسعه دهندگان باید اطلاعات مورد نیاز را در پیشخان توسعه دهندگان بارگذاری کرده تا بعد از آن پیشنهاد تبلیغ دهندگان به مزایده گذاشته شود. برنده مزایده می‌تواند تبلیغات محصول خود را در بخش جزئیات برنامه که روزانه ۱۵ میلیون بازدید دارد به نمایش بگذارد. نکاتی که بهتر است در مورد تبلیغات گشت‌وگذار بازار بدانید به شرح زیر است:

  • قیمت هر نصب: در زمان ساخت کمپین تبلیغات گشت‌وگذار بازار توسعه دهندگان باید میزان هزینه پیشنهادی خود که در ازای هر نصب از بودجه کسر می‌شوند را مشخص کنند.
  • نمایش تبلیغات به کاربران مرتبط: بازار برای ارائه تبلیغات و خدماتی موثر به توسعه دهندگان، سعی می‌کند تا مرتبط‌ترین تبلیغات را به کاربران خود نمایش دهد تا در نتیجه این کار احتمال انجام فرآیند نصب توسط کاربر هم افزایش پیدا کند. برای رخ دادن این اتفاق، بازار بر اساس معیارهایی مانند میزان ارتباط برنامه با صفحه‌هایی که جایگاه تبلیغاتی در آن قرار دارد، میزان نصب در بازار، کیفیت و امتیاز برنامه و رفتار کاربران، برنامه شما را به کاربران مرتبط نمایش می‌دهد.
  • هدفگذاری کاربران: دموگرافی (Demographic Targeting)، به تبلیغ‌دهندگان بازار این امکان را می‌دهد تا در صورت تمایل، کمپین تبلیغات گشت‌وگذار خود را برای جنسیت و بازه سنی مشخصی ارائه دهند تا برنامه آن‌ها برای گروه مخاطبین موثرتری نمایش داده شود.

ساخت کمپین تبلیغات در گشت و گذار بازار

برای ساخت کمپین تبلیغات در گشت و گذار بازار باید به پیشخان بازار و پنل تبلیغات مراجعه کنید. در منو بخش تبلیغات محتوای «آغاز تبلیغات» را مطالعه کرده و قرارداد با بازار را بپذیرید. بعد از پذیرفتن قرارداد، در بخش کمپین‌ها، گزینه «ایجاد کمپین جدید» را انتخاب کنید.

بعد از این مرحله توسعه دهنده وارد مرحله ایجاد کمپین خواهد شد. برای شروع طراحی کمپین تبلیغات در گشت و گذار بازار را انتخاب کنید. در مرحله اوٖل نام کمپین را مشخص کرده و نام بسته را انتخاب کنید. وضعیت کمپین را مشخص کنید (فعال/متوقف) و تاریخ آغاز و پایان کمپین را انتخاب کنید. در این مرحله اگر از Tracker استفاده می‌کنید گزینه «از Tracker استفاده می‌کنم» را فعال کنید و لینک Tracker را قرار دهید. برای جزئیات بیشتر در این رابطه می‌توانید مطلب «پنل تبلیغات گشت‌وگذار بازار» در بلاگ تبلیغات بازار را مطالعه کنید.

به مطالب ارائه شده چه امتیازی می‌دهید؟
محل نوشتن دیدگاه ...

اگر در مورد محتوا نظر یا پیشنهادی دارید لطفا برای ما بنویسید.

زمان انتشار: ۱۴۰۰-۰۲-۲۸ ۱۸:۴۴

آخرین به‌روزرسانی: ۱۴۰۱-۰۲-۰۶ ۰۷:۱۶