نسخه چاپی
فهرست مطالب

در این محتوا در مورد مراحل ساخت کمپین تبلیغات گشت و گذار بازار صحبت خواهیم کرد. برای این آموزش قدم‌به‌قدم در ادامه با سایت توسعه دهندگان بازار همراه باشید.

قرارداد

به طور کلی هر یک از سرویس‌های تبلیغاتی بازار با توجه به ماهیت و نحوه‌ی عملکردش شرایط و ضوابط خاص خود را دارد و همانند سرویس تبلیغات در جستجو، برای آغاز کار و استفاده از سرویس تبلیغات در گشت و گذار لازم است تا قرارداد مربوطه را مطالعه کرده و بپذیرید. با مطالعه این قرارداد شما با ماهیت کلی این سرویس و نحوه‌ی عملکرد آن آشنا خواهید شد.

قرارداد استفاده از سرویس تبلیغات یک متن واحد بوده و با پیوست‌های مختلف از هم تفکیک شده اند. پس شما با پذیرش این قرارداد به طور کلی تفاهم نامه استفاده از تمامی سرویس‌های تبلیغاتی بازار را خواهید پذیرفت.

منو مالی

۱. در گام بعدی نیاز است تا اعتبار تبلیغات شما شارژ شود تا به هنگام ساخت کمپین بتوانید مبالغ مد نظر خود را به کمپین‌های ساخته شده مدنظر اختصاص دهید. برای انجام این کار کافیست تا در منوی تبلیغات بر روی زیرمنوی مالی کلیک کنید.

تبلیغات در گشت و گذار بازار

۲. سپس با کلیک روی گزینه‌ی افزایش اعتبار، مبلغ شارژ مدنظر خود را وارد کرده و به درگاه بانکی متصل شوید.

تبلیغات در گشت و گذار بازار

نکته ۱: همانطور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، حداقل مبلغ شارژ ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر آن به دلیل ماهیت درگاه شارژ، ۱۰ میلیون تومان است. در این صفحه تمام تراکنش‌های مربوط به تبلیغات را با جزییاتی مانند تاریخ، ساعت، وضعیت (موفق/ناموفق) و کد رهگیری (کد خلاصه‌ای از مشخصات پرداخت) می‌بینید.

نکته ۲: برای مبالغ بالاتر از ۱۰ میلیون تومان، هم می‌توانید چندین بار اقدام به شارژ بودجه‌ی تبلیغات خود از طریق اتصال به درگاه بانکی کنید و یا از طریق واریز مبلغ در وجه آوای همراه هوشمند هزاردستان (بانک کشاورزی) و بارگذاری تصویر مربوطه در تب «ثبت فیش واریزی» اعتبار خود را افزایش دهید.

زیرمنوی کمپین‌ها:

۱. از زیرمنوی کمپین‌ها، روی تبلیغات گشت و گذار کلیک کنید.

تبلیغات در گشت و گذار بازار

۲. پس از کلیک روی کمپین تبلیغات گشت و گذار صفحه‌ ساخت کمپین را مشاهده می‌کنید که شامل ۳ مرحله اصلی می‌باشد که در ادامه به شرح هر یک می‌پردازیم:

مرحله اول: جزییات عمومی

  • نام: تکمیل این فیلد الزامی است. در این قسمت شما می‌بایست برای کمپین خود نامی را انتخاب کنید. معمولا در ابعاد کوچکتر استفاده از هر نامی مناسب است ولی برای ابعاد بزرگتر و در صورت داشتن چندین کمپین تخصصی پیشنهاد می‌شود تا از نام‌های مخصوصی که نشان‌دهنده استراتژی خاصی از هدف کمپین شماست استفاده کنید تا برای مدیریت کپمین‌ها بتوانید به راحتی عمل کنید و کمپین مدنظر را بیابید.
  • نام بسته: انتخاب نام بسته الزامی است. در این فیلد شما می‌توانید نام بسته (package name) مورد نظر را انتخاب کنید.

نکته: برای یک پکیج‌نیم می‌توانید چندین کمپین بسازید ولی نمی‌توانید برای یک کمپین از چندین پکیج‌نیم استفاده کنید.

  • وضعیت: هر کمپین می‌توانید وضعیت فعال یا متوقف داشته باشد. در صورتی که وضعیت کمپین را «متوقف» کنید، دیگر در مزایده شرکت داده نمی‌شوید.

نکته: وضعیت متوقف شده همچنین در زمانی که بودجه اختصاص داده شده به کمپین مورد نظر به اتمام رسیده باشد نیز مشاهده خواهد شد.

  • تاریخ آغاز و تاریخ پایان: شما باید برای کمپین خود زمانی برای شروع شدن و ورود به مزایده و زمانی هم برای توقف کمپین انتخاب کنید. شاید به نظر شما انتخاب زمان کاری بیهوده باشد ولی برای داشتن یک کمپین تخصصی و برنامه‌ریزی شده زمان اجرا و توقف آن بسیار اهمیت دارد تا بتوانید مدیریت بودجه‌ی خود را بهینه کنید و از صرف هزینه بدون نتیجه جلوگیری کنید.
  • گزینه‌ی از ترکر استفاده می‌کنم: شما می‌توانید با فعال کردن این گزینه و وارد کردن لینک اثر گذاری ترکر، آماری را که از بازار در مورد کمپین‌ها دریافت می‌کنند، با کمک ترکر یا سرویس دیگری (خارج از بازار) صحت‌سنجی کنند. توضیحات بیشتر را در این صفحه مطالعه کنید.

نکته: در حال حاضر ترکرهای موجود Adjust ،AdTrace، و Metrix هستند.

تنظیم قیمت

  •  قیمت متوسط هر نصب کامل (ریال) 

در مرحله بعد (تنظیم قیمت) قیمت متوسط هر نصب کامل (Target Cost Per Install) را بنویسید. توجه داشته باشید که قیمت متوسط نمی‌تواند برای هر آگهی کمتر از ۷۵۰۰ ریال باشد.

  •  بودجه کل کمپین (ریال) 

حداکثر بودجه‌ای که برای تمام روزهای کمپین در نظر گرفته‌اید را اینجا بنویسید. بعد از ایجاد کمپین، بودجهٔ کمپین از اعتبار باقیماندهٔ تبلیغات شما کسر می‌شود. بعد از پایان کمپین مبلغ باقیمانده به اعتبار شما برمی‌گردد.

  •  حداکثر بودجه روزانه (ریال) 

حداکثر بودجه‌ای که برای یک روز کمپین در نظر گرفته‌اید را اینجا بنویسید. با توجه به قیمتی که برای هر نصب کامل مشخص کرده‌اید، ممکن است کل این بودجه مصرف نشود.

تبلیغات گشت و گذار

هدف‌گذاری کاربران در تبلیغات گشت و گذار

در این صفحه از مراحل ساخت کمپین شما می‌توانید «جنسیت» و «بازه سنی مورد نظر» خود را انتخاب کنید. با این کار شما برای کمپین خود فیلتری تعریف می‌کنید که متناسب با قابلیت‌های برنامه یا بازی شماست و از صرف شدن هزینه‌ی اضافی از بودجه کمپین خود جلوگیری می‌کنید.

استان نمایش آگهی: شما می‌توانید یک یا چند استان منتخب ما را جهت نمایش تبلیغ خود انتخاب کنید. ضمنا توجه داشته باشید که با فعال بودن این گزینه، تبلیغات شما به صورت هدفمندتر و تنها برای کاربران همان استان‌ها نمایش داده خواهد شد.

تبلیغات گشت و گذار

پس از گذراندن این سه مرحله کمپین شما ایجاد شده و به لیست کمپین‌ها اضافه می‌شود.

تبلیغات در گشت و گذار

۳. در ادامه با کلیک روی کمپین مورد نظر وارد صفحه‌ی جزئیات کمپین خواهید شد.

تبلیغات در گشت و گذار

نکته۱: همانند مراحل ساخت کمپین تبلیغات در جستجو، چنانچه بودجه‌ی تبلیغات شما شارژ نباشد اخطار مربوطه در بالای صفحه اعلام خواهد شد و لازم است تا از طریق منوی مالی تبلیغات، اقدام به شارژ بودجه تبلیغات خود کنید.

نکته۲: همواره اطلاعات موجود در این صفحه قابل ویرایش است.

۴. در منوی‌های سمت راست بخش آمار نیز قابل مشاهده است. در این صفحه جدای از آمار کلی کمپین شامل نموداری از تعداد نصب کامل در بازه‌های زمانی مختلف و در جدول پایین صفحه جزییات روزانه کمپین مانند مبلغ متوسط هر نصب کامل (CPI)، تعداد نصب کامل و مقدار بودجه مصرفی را مشاهده می‌کنید، شما آمار جزئی‌تری نیز از مشخصات کاربران تان مانند مشخصات جغرافیایی خواهید دید. 

تبلیغات گشت و گذار

زیر منوی مدیریت ایمیل‌های ارسالی:

در بخش اعلان‌ها (Notifications) همانند سرویس تبلیغات در جستجو، با انتخاب «افزودن اعلان جدید»، می‌توانید یک تا سه ایمیل را به سیستم معرفی کنید و با انتخاب گزینه‌های «ایمیل شبانه» و «ایمیل اتمام بودجه»، گزارش‌های مربوط به بخش مالی و عملکرد کمپین خود را علاوه بر دنبال کردن کمپین‌ها، از راه ایمیل هم دریافت کنید.

تبلیغات گشت و گذار

بیشتر بخوانید:

به مطالب ارائه شده چه امتیازی می‌دهید؟
محل نوشتن دیدگاه ...

اگر در مورد محتوا نظر یا پیشنهادی دارید لطفا برای ما بنویسید.

زمان انتشار: ۱۴۰۱-۰۴-۰۵ ۱۱:۱۰

آخرین به‌روزرسانی: ۱۴۰۱-۰۴-۰۵ ۱۱:۱۰