نسخه چاپی
فهرست مطالب

تبلیغات در جستجو بازار

در این مطلب در مورد نحوه کارکرد تبلیغات جستجو بازار و این موضوع که این سرویس چگونه می‌تواند به افزایش نصب برنامه و بهبود کسب‌وکار شما کمک کند صحبت خواهیم کرد.

تبلیغات در جستجو چگونه کار می‌کند؟

تبلیغات در جستجو براساس ۸ میلیون جستجویی که توسط کاربران بازار به صورت روزانه انجام می‌شود عمل می‌کند. در نتیجه استفاده از این تبلیغات، برنامه یا بازی شما به عنوان اولین نتیجه جستجو به کاربران بازار نمایش داده خواهد شد. 

تعداد زیادی از نصب‌های برنامه‌ها در بازار با استفاده از جستجوی کاربران انجام می‌شود. بازار نیز بر اساس رفتار کاربر سعی می‌کند تا برنامه‌های مرتبط به این کلیدواژه‌ها را به نمایش بگذارد. تبلیغات در جستجو کمک می‌کند تا جستجوهای مرتبط با برنامه‌ خود را شناسایی کرده و برنامه خود را در صدر لیست جستجوها به نمایش بگذارید تا در نتیجه این اتفاق، نصب‌های مرتبط و با کیفیت برای برنامه به دست آورید. 

۸ میلیون جستجویی که به صورت روزانه توسط کاربران بازار انجام می‌شود از بزرگ‌ترین معیارهای تعیین‌کننده کاربران در نصب برنامه‌های جدید است. به همین جهت استفاده از تبلیغات در جستجو بازار و نمایش برنامه در صدر لیست جستجوی کاربران می‌تواند موقعیت مناسبی برای افزایش کاربران و در نتیجه بهبود درآمد برنامه یا بازی‌ها باشد.

نکته حائز اهمیت در مورد تبلیغات در جستجو این است که کاربران معمولا نه با جستجوی نام دقیق برنامه بلکه با جستجوی کلیدواژه‌های مرتبط با برنامه‌ای که به دنبال آن هستند اپلیکیشن‌های جدید را پیدا می‌کنند. مثلا اگر کاربری به دنبال نصب یک برنامه تاکسی اینترنتی است، نه فقط نام برند بلکه از کلیدواژه‌هایی ماند تاکسی آنلاین، تاکسی، حمل و نقل، نام برندهای معروف و مواردی مشابه برای پیدا کردن برنامه مورد نیاز خود استفاده خواهد کرد.

در نتیجه این رفتار کاربر، توسعه دهنده باید از کلیدواژه‌های مرتبط با برنامه خود آگاه بود و رابطه کلمات با برنامه خود را پیدا کند. بازار با استفاده از تبلیغات در جستجو این اجازه را به توسعه دهندگان خواهد داد تا با سرمایه‌گذاری روی این کلمات مرتبط، برنامه خود را در جستجوهای این کلیدواژه‌ها به عنوان اولین نتیجه به کاربران بازار نمایش دهد. 

روش مزایده تبلیغات در جستجو، مزایده قیمت دوم است. در الگوریتم مزایده قیمت دوم، برنده مزایده برای هر نصب مبلغ دومین برنده را پرداخت می‌کند. به این نکته باید توجه داشت که برنامه‌ها فقط در صورتی اجازه نمایش در کلید‌واژه‌ها و دریافت Impression را خواهند داشت که درآمد محاسبه‌شده در الگوریتم تبلیغات در جستجو از دریافت Impression بر کلیدواژه‌های وارد شده از حداقل قیمت نمایش بیشتر باشد. 

رقابت برای به دست آوردن کلیدواژه‌ها

پنل تبلیغات در جستجو بازار
تبلیغات در جستجو بازار

همان‌طور که پیش از این گفتیم، توسعه دهندگان می‌توانند کلمات مرتبط با برنامه خود را برای حضور در نتیجه جستجوی آن کلمات به نمایش بگذارند. از بین ۸ میلیون جستجوی روزانه کاربران هم کلمات مشخصی وجود دارند که بیشتر از سایر کلمات توسط کاربران جستجو می‌شوند. در نتیجه توسعه دهندگان برای به دست آوردن کلمات پر جستجو و مرتبط با برنامه خود باید با سایر توسعه دهندگان رقابت کنند.

در نتیجه این رقابت و دامنه وسیع کلمات، توسعه دهندگان حتما باید با نگاه عمیق و تخصصی از سرویس تبلیغات در جستجو بازار استفاده کنند. به عبارتی دیگر، توسعه دهندگان باید مدیر کمپین تبلیغات در جستجو برنامه خود در بازار باشند. به طور کلی توصیه می‌شود که هنگام استفاده از تبلیغات در جستجو نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • کلماتی که به موضوع برنامه شما مرتبط هستند را انتخاب کنید
  • کلیدواژه‌های مرتبط با رقیب برنامه شما گزینه مناسبی برای افزایش نصب هستند
  • کلیدواژه‌های مرتبط به محصول یا ویژگی برنامه را حتما در نظر بگیرید

به طور کلی بهتر است که توسعه دهندگان تا جای ممکن از انتخاب کلماتی که چندان ربطی به برنامه ندارند خودداری کنند زیرا بازار پس از مدتی به صورت خودکار این کلیدواژه‌ها را حذف خواهد کرد. همچنین توسعه دهندگان می توانند برای انتخاب بهینه کلیدواژه‌ها از منوی تبلیغات بازار، ابزار پیشنهاد کلیدواژه را انتخاب کنند. با استفاده از این ابزار توسعه دهندگان بعد از نوشتن کلید واژه مرتبط به برنامه یا کمپین خود، لیست کلیدواژه‌های پیشنهادی را دریافت خواهند کرد. پیشنهاد می‌کنیم که برای رسیدن به نتیجه بیشترین تعداد کلید واژه مرتبط برای برنامه یا کمپین خود را انتخاب کنید.

به طور کلی، در صورت داشتن این نگاه تخصصی و تحلیل داده‌های مرتبط با جستجو برنامه، توسعه دهندگان می‌توانند از مزایای منحصربه‌فردی که سرویس تبلیغات جستجو بازار برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد هم استفاده کنند. برای مثال استفاده هدفمند از این سرویس باعث خواهد شد تا توسعه دهندگان اطلاعات دقیق‌تری از کاربرانی که با این سرویس جذب برنامه می‌شوند داشته باشند و با تکیه بر کلیدواژه‌های مرتبط، کاربران هدفمندتری را برای برنامه خود جذب کنند. 

به مطالب ارائه شده چه امتیازی می‌دهید؟
محل نوشتن دیدگاه ...

اگر در مورد محتوا نظر یا پیشنهادی دارید لطفا برای ما بنویسید.

زمان انتشار: ۱۴۰۰-۰۲-۲۸ ۱۸:۴۳

آخرین به‌روزرسانی: ۱۴۰۱-۰۲-۱۸ ۰۷:۴۳