رفتار گمراهکننده
لازم است برنامهها آنچه را توسعهدهنده توضیح داده اجرا کنند و شامل ویژگیهای مخفی، مستند نشده و متناقض با توضیحات برنامه نباشند.
برای مثال:
- برنامهها نباید دارای اطلاعاتی غلط و گمراهکننده در محتوا، عنوان، دستهبندی، آیکون، توضیحات، ویدئوشات و یا اسکرینشات باشند.
- نام و آیکون برنامهها در بازار، باید با نام و آیکونی که پس از نصب برنامه روی دستگاه نمایش داده میشود مشابه باشند تا موجب سردرگمی نشوند.
- اگر برنامه به هر شکلی رقابتی ایجاد میکند که کاربران امکان مشارکت در آن را دارند، باید قوانین مشخص و شفافی برای مشارکت، امتیازدهی، قرعهکشی و دیگر موارد مربوط به رقابت داشته باشد و از تقلب یا تحریف امتیازات بپرهیزد.
- برنامهها نباید در قسمت توضیحات، در رابطه با قابلیتهایی که قادر به انجام آنها نیستند، ادعای نادرستی داشته باشند.
- برنامههایی که ادعای خلاف واقعیت مبنی بر وابستگی به یک نهاد دولتی دارند یا ادعا میکنند که قادر به ارائهی تسهیلات دولتی میباشند، در بازار قابل انتشار نیستند.