۹۵/۲/۲۵: قوانین مربوط به «اسپم و جایگاه برنامه‌ها در بازار» در راستای تبلیغات صحیح به‌روزرسانی شد.

۹۷/۱۱/۰۷: قوانین مربوط به  «درآمدزایی و تبلیغات» در راستای تبلیغات صحیح و استفاده‌ی مناسب از پرداخت‌های بازار به‌روزرسانی شد.

۹۷/۱۱/۰۸: قوانین مربوط به «امنیت» در راستای حفظ حقوق کاربران به‌روزرسانی شد. 

۹۷/۱۱/۰۸: قوانین مربوط به «محتوای غیرمجاز» به صورت جزئی به‌روزرسانی شد.

۹۹/۰۷/۰۹: قوانین زیر به‌روزرسانی شد:

- کافه‌بازار تلاش کرده تا با استفاده از محصول «بازار کودک»، شرایط لازم برای امنیت روانی و فیزیکی کودکان را فراهم کند؛ با این وجود لازم است توسعه‌دهنده‌ها نیز به نوبهٔ خود همواره در این راستا کوشا باشند. (محتوای مجاز و غیرمجاز)

- هرگاه از محتوا حرف می‌زنیم منظور تمام متعلقات برنامه شامل پایگاه داده‌، کدهای برنامه (Source Code)، نام بسته، نام و توضیحات برنامه، نام برنامه در بازار، عنوان توسعه‌دهنده، متن و عکس، صدا و فیلم، تبلیغات داخل برنامه، محصولات درون برنامه‌ و دیگر موارد ممکن است. (محتوای مجاز و غیرمجاز)
- محتوای ناقض قوانین: برنامه‌ها نباید به هیچ شکلی رفتار نقض‌کننده قوانین را آموزش یا نمایش دهند یا خواستار و تشویق‌کنندهٔ جرم و بی‌قانونی یا رفتار بی‎قید و بند باشند. (محتوای مجاز و غیرمجاز)

- محتوایی که حاوی تصاویر یا توصیفات جنسی باشد [قابلیت انتشار در بازار ندارد]. (محتوای مجاز و غیرمجاز)
- محتوایی که خلاف شئونات اسلامی باشد [قابلیت انتشار در بازار ندارد]. (محتوای مجاز و غیرمجاز)

- محتوایی که در رابطه با اذیت و آزار جنسی کودکان باشد و یا سوءاستفاده از کودکان را ترویج دهد [قابلیت انتشار در بازار ندارد]. (محتوای مجاز و غیرمجاز)

- تشویق یا آموزش تخریب شخص و گروه مشخصی [قابلیت انتشار در بازار ندارد]. (محتوای مجاز و غیرمجاز)
- محتوایی که از سوی گروه‌های تروریستی (مثل داعش یا طالبان) باشد یا به توصیفاتی با جزئیات زیاد در رابطه با فعالیت این گروه‌ها بپردازد [قابلیت انتشار در بازار ندارد]. (محتوای مجاز و غیرمجاز)

- نمایش تصاویر واقعی خشونت علیه افراد یا حیوانات [قابلیت انتشار در بازار ندارد]. (محتوای مجاز و غیرمجاز)

- ارائه هر محتوایی که باعث عادی سازی رفتارهای خشونت‌آمیز مانند قتل و یا ضرب و شتم افراد حقیقی شود [قابلیت انتشار در بازار ندارد]. (محتوای مجاز و غیرمجاز)

- قصد ما حمایت از برنامه‌های اندروید است و از جنجال دوری می‌کنیم. چنانچه می‌خواهد عقاید چالش برانگیزی را در رابطه با سیاست یا مذهب ارائه کنید، می‌توانید از رسانه‌های دیگر کمک بگیرید. (محتوای مجاز و غیرمجاز)

- هیچ‌کدام از طرفین بازی نباید به طور مشخص اشاره به فرهنگ، گروه، دولت، گروهک، حکومت، رژیم و شرکت خاصی داشته باشند. (محتوای مجاز و غیرمجاز)

- برنامه‌هایی که محتوای حساسیت‌زایی، علیه باورهای گروه‌های مختلف مردم را نشر کند. [قابلیت انتشار در بازار ندارد]. (محتوای مجاز و غیرمجاز)

- محتوایی که یک واقعه‌ی تاریخی مستند را تکذیب کند [قابلیت انتشار در بازار ندارد]. (محتوای مجاز و غیرمجاز)

- هر محتوایی که باعث برافروختن نفرت یا کینه گروهی از مردم علیه گروه دیگری شود [قابلیت انتشار در بازار ندارد]. (محتوای مجاز و غیرمجاز)

- برنامه‌هایی که بستر تماشای فیلم، سریال و یا انیمیشن را برای کاربران فراهم می‌کنند، لازم است پیش از ارسال درخواست انتشار برنامه، مجوزهای لازم را از سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر دریافت کنند.  (محتوای مجاز و غیرمجاز)

- توسعه دهنده همواره در برابر محتوای منتشر شده از سوی کاربران برنامه مسئول است و لازم است امکان گزارش محتوای مناسب در شبکه‌های اجتماعی، پیام رسان‌ها و برنامه‌های ثبت آگهی فراهم شود. (محتوای مجاز و غیرمجاز)

- در صورتی که بازی‌های ترسناک نیاز به رده‌بندی سنی داشته باشند، توسعه‌دهنده موظف است در بخش توضیحات برنامه، به این موضوع اشاره کند و نسبت به دریافت رده‌بندی سنی از «بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای» اقدام نماید.  (محتوای مجاز و غیرمجاز)

- در صورتی که قادر هستید محتوای برنامه‌های خود را در یک برنامه ارائه کنید؛ بهتر است از ارائهٔ آن به صورت مجزا در چندین برنامه خودداری کنید. (قابلیت و کیفیت)

- علاوه بر محتوای برنامه‌ها، امکانات، رابط کاربری، کاربردپذیری و کاربردوستانه بودن آن‌ها نیز اهمیت دارد. کافه‌بازار همواره کوشیده تا با حمایت از برنامه‌های با کیفیت، توسعه‌دهنده‌ها را در جذب حداکثری کاربرانشان یاری دهد. برنامه با هر ابزاری که توسعه یافته باشد لازم است از کیفیت و رابط ‌کاربری قابل قبولی برای انتشار برخوردار باشد. برنامه‎های نامناسب و ناکارآمد که کار مفیدی انجام نمی‌دهند یا سرگرمی ماندگاری ارائه نمی‎کنند نیز در بازار قابل انتشار نیستند.(قابلیت و کیفیت)

- امکان انتشار تعداد زیادی برنامه با محتوا، عملکرد و تجربه‌‌ی کاربری مشابه وجود ندارد. برنامه‌ها باید تلاش کنند تا از طریق ایجاد محتوا یا خدمات منحصر به فرد، امکانات جدیدی به کاربران ارائه دهند. (قابلیت و کیفیت)

- برنامه‌هایی که کاربردی مشابه با برنامه‌های قبلیِ توسعه‌دهنده و یا سایر برنامه‌های موجود در بازار داشته و یا تکراری باشند، ممکن است در بازار قابل انتشار نباشند. همچنین اگر با قالبی یکسان و تغییر محتوا تعداد زیادی برنامه ارسال شود، این برنامه‌ها پذیرفته نمی‌شوند. توجه داشته باشید که این کار علاوه بر کند کردن فرآیند کلی بررسی برنامه‌ها باعث تضییع حق سایر توسعه‌دهندگان نیز می‌شود. همچنین، امکان انتشار برنامه در دسته‌هایی که قبلاً با تعداد زیادی برنامه‌ی مشابه اشباع شده‌اند، وجود ندارد. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید راهنمای برنامه‌های اسپم را مطالعه کنید. (قابلیت و کیفیت)

- برنامه‎هایی که اجرا یا نصب نمی‎شوند یا کارایی اصلی‌شان همراه با خطاست و به قولی باگ (Bug) دارند، در بازار قابل انتشار نیستند. (قابلیت و کیفیت برنامه)

- برنامه‌ها نباید کارکرد مخفی یا غیر مستندشده‌ای را شامل شوند. عملکرد برنامه شما باید برای کاربر شفاف باشد. (امنیت و حریم شخصی)

- امکان انتشار برنامه‌هایی که با کمک سپر امنیت بازار مخرب شناخته شوند، وجود ندارد. برنامه‌هایی با ساختارهای مخرب مانند تروجان، بدافزارها، جاسوسی،  و ویروس‌ها اجازه انتشار در بازار را ندارند و به محض شناسایی حذف خواهند شد. (امنیت و حریم شخصی)

- ابزارهایی که قادر به روت کردن دستگاه کاربران باشند، در بازار قابل انتشار نیستند. (امنیت و حریم شخصی)

- توجه داشته باشید که این اقدام می‌تواند منجر به حذف برنامهٔ شما از بازار شود. همانطور که بازار نسبت به اقدام توسعه‌دهندگانی که از برنامهٔ شما کپی برداری کنند حساس است و برنامهٔ آن‌ها را حذف می‌کند. (مالکیت فکری و رفتار گمراه کننده)

- احترام به قوانین حقوق مالکیت ادبی و هنری: از محتوای سایت‌ها و منابعی که محفوظ بودن حقوق خود را صراحتاً ذکر کرده‌اند خودداری کنید و از آیکون‌ها و عناصر گرافیکی مخصوص سایر برنامه‌ها استفاده نکنید. پیش از اقدام به استفاده از محتوای سایت‌ها، قوانین سایت را مطالعه کنید. (مالکیت فکری و رفتار گمراه کننده)

- نام‌های تجاری مشمول قوانین کپی رایت می‌شوند. (مالکیت فکری و رفتار گمراه کننده)

- اثر عکاسی یا نقاشی که ثبت یا نشر شده باشد مشمول قوانین کپی‌رایت است. (مالکیت فکری و رفتار گمراه کننده)

- اثر موسیقی که نوشته یا ضبط و نشر شده باشد، مشمول قوانین کپی‌رایت است. (مالکیت فکری و رفتار گمراه کننده)

- کتاب، رساله، جزوه، نمایشنامه و هر نوشته دیگر علمی، فنی، ادبی و هنری مشمول قوانین کپی‌رایت می‌شوند. (مالکیت فکری و رفتار گمراه کننده)

- اثر سمعی و بصری که به هر ترتیب و روش نوشته، ضبط و یا‌ نشر شده باشد مشمول قوانین کپی‌رایت است. (مالکیت فکری و رفتار گمراه کننده)

- دریافت تأییدیه و اجازه: در صورتی که تمایل به استفاده از آثار دیگران دارید لازم است از صاحب اثر تأییدیه دریافت نمایید و اسناد مربوطه را جهت بررسی برای ما ارسال کنید. تأییدیه رسمی به هر شکلی که ارسال شود باید در متن آن ایمیل توسعه‌دهنده و نام بسته برنامه درج و معرفی شود. (مالکیت فکری و رفتار گمراه کننده)

- در صورتی که از نام تجاری، آیکون یا نام برنامهٔ دیگری برای معرفی برنامهٔ خود (نام برنامه، عنوان توسعه‌دهندگی و توضیحات برنامه) استفاده و برای کاربر این حس را ایجاد کنید که برنامه توسط همان نهاد توسعه داده شده و دارای کیفیت و محتوایی مشابه برنامه‌های دیگر آن نهاد است، این مورد جعل هویت از یک توسعه‌دهنده و برنامهٔ او بوده و طبق قوانین کافه‌بازار تخلف محسوب می‌شود. (مالکیت فکری و رفتار گمراه کننده)

- احراز هویت اشخاص را می‌توان با مکاتبه از طریق ایمیل‌های رسمی دامنهٔ وب‌سایتِ درخواست‌دهنده، ارائهٔ نامه‌ همراه با امضا و مهر رسمی و مدارک دیگری که از ایشان درخواست می‌شود، انجام داد. لازم است این ایمیل حاوی نام توسعه‌دهنده و نام بستهٔ برنامه باشد. (مالکیت فکری و رفتار گمراه کننده)

- برنامه‌ها نباید در قسمت توضیحات، در رابطه با قابلیت‌هایی که قادر به انجام آن‌ها نیستند، ادعای نادرستی داشته باشند. (مالکیت فکری و رفتار گمراه کننده)

- برنامه‌هایی که ادعای خلاف واقعیت مبنی بر وابستگی به یک نهاد دولتی دارند یا ادعا می‌کنند که قادر به ارائه‌‌ی تسهیلات دولتی می‌باشند، در بازار قابل انتشار نیستند.  (مالکیت فکری و رفتار گمراه کننده)

- لازم است توسعه‌دهنده به رد درخواست دسترسی توسط کاربران احترام بگذارد. کاربران نباید برای تأیید درخواست دسترسی تحت فشار گذاشته شوند بلکه لازم است توسعه‌دهنده‌ها تلاش کنند تا راهکار جایگزینی را در این موارد به کاربران ارائه کنند. برای مثال اگر کاربری اجازهٔ دسترسی به لیست مخاطبین را به برنامه نمی‌دهد، توسعه‌دهنده می‌تواند امکان وارد کردن شماره تلفن‌ها را برای کاربران فراهم کند. (امنیت و حریم شخصی)

- درخواست دسترسی به اطلاعات کاربر باید در زمان مورد نیاز (به صورت runtime) صورت بگیرد و دلیل نیاز به دسترسی برای کاربر منطقی و شفاف باشد. (امنیت و حریم شخصی)

- فروشگاه‌های که قصد انتشار برنامهٔ مرتبط با فروشگاه خود را در بازار دارند، باید قوانین و شرایط استفاده از برنامه، روش‌های پرداخت وجه، مدت‌زمان و نحوۀ حمل و تحویل سفارش و نحوۀ صدور و ارسال فاکتور رسمی خرید را به صورت شفاف توضیح دهند. همچنین توسعه‌دهنده‌های برنامه‌های فروشگاهی ملزم به ارائهٔ شمارۀ تلفن معتبر جهت پشتیبانی و دریافت شکایات و گزارش هستند. (امنیت و حریم شخصی)

- همچنین امکان پیاده‌سازی فرایند تماس، بدون نیاز به دریافت دسترسی تماس از سوی کاربر نیز امکان پذیر است. پیشنهاد می‌شود به این منظور از راه‌های جایگزین استفاده کنید. (امنیت و حریم شخصی)

- لازم است برنامه‌هایی که درهرمرحله‌ از عملکردشان، به طور اختیاری و یا اجباری اقدام به ثبت اطلاعات شخصی کاربران مثل شماره تماس، آدرس ایمیل و... می‌کنند، پیش از ثبت اطلاعات کاربر را از چگونگی جمع‌آوری اطلاعات و چگونگی حفظ این اطلاعات به صورت محرمانه آگاه سازند و همچنین کاربر را به طور کامل در جریان عملیاتی که برنامه روی این اطلاعات انجام می‌دهد قرار دهند. برنامه‌ها نباید از اطلاعات کاربران استفاده‌های مشکوک، نامشخص و ناگفته کنند. 

- برنامه‌هایی که کارکرد یا امکانی برای رمزنگاری اطلاعات و ارسال آن به شخص دیگری را فراهم می‌کنند، در بازار قابل انتشار نیستند. (امنیت و حریم شخصی)

- اگر برنامه شما اطلاعات مالی را مدیریت می‌کند، هیچگاه نباید این اطلاعات را فاش کند. (امنیت و حریم شخصی)

- اگر برنامه شما اطلاعات دفتر تلفن کاربران یا تماس با آنها را جمع آوری می‌کند، بازار اجازه انتشار و افشای غیرمجاز آن را به شما نمی‌دهد. (امنیت و حریم شخصی)

- اگر برنامه شما عملکرد آنتی ویروسی یا مرتبط با امنیت دارد، لازم است یک خط مشی رازداری را در برنامه قرار دهید که در آن، جمع آوری اطلاعات کاربران توضیح داده شود و بخش‌هایی که این اطلاعات با آن‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود مشخص باشد. (امنیت و حریم شخصی)

- برای اطلاعات بیشتر در رابطه با پرداخت درون برنامه‌ای و نحوهٔ پیاده‌سازی آن به این لینک مراجعه کنید. (درآمدزایی و تبلیغات)

- بهتر است قبل از ارائه محصولات فروشی یک دوره آزمایشی رایگان ارائه دهید تا کاربران را با نوع خدمات برنامه‌ی خود آشنا کنید. (درآمدزایی و تبلیغات)

- تمام برنامه‌هایی که به صورت اشتراکی ارائه می‌شوند باید آنچه را که کاربر انتظار دارد، بدون هیچ پیش شرط دیگری، پس از خرید اشتراک به او ارائه دهد. (درآمدزایی و تبلیغات)

- برنامه‌هایی که از اطلاعات موقعیت مکانی برای انجام تبلیغات استفاده می‌کنند مشمول سیاست‌های مرتبط با اطلاعات حساس و شخصی می‌شوند و علت دسترسی به آن باید به وضوح برای کاربر شرح داده شود. (درآمدزایی و تبلیغات)

- ایجاد مشوق برای نصب برنامه‌های سایر توسعه‌دهنده‌ها، خلاف قوانین است. جهت جلوگیری از تغییر غیرمجاز جایگاه برنامه در لیست‌های بازار، ترغیب کاربر به نصب سایر برنامه‌ها و ایجاد مشوق برای او (مانند اهدای سکه و ...) خلاف قوانین است.(درآمدزایی و تبلیغات)

- برای اطلاعات بیشتر در این رابطه [نامگذاری برنامه] می‌توانید از راهنمای انتخاب نام مناسب استفاده کنید. (جایگاه برنامه‌ها در بازار)

- برای اطلاعات بیشتر در این رابطه [توضیحات برنامه]می‌توانید از راهنمای نوشتن توضیحات برنامه استفاده کنید. (جایگاه برنامه‌ها در بازار)

- استفاده از تصاویر خشونت‌آمیز، جنسی و … در اسکرین‌شات‌ها امکان‌پذیر نیست.  (جایگاه برنامه‌ها در بازار)

- هیچ ویژگی پنهان یا مستند نشده‌ای را در برنامه خود وارد نکنید. عملکرد برنامهٔ شما باید برای کاربران نهایی و بررسی برنامه واضح باشد. به همین ترتیب، نباید برنامه خود را با محتوا یا خدماتی را که در واقعیت ارائه نمی‌دهید معرفی کنید. (جایگاه برنامه‌ها در بازار)

- استفاده از اسکرین‌شات، یک روشی عالی برای آشنایی کاربران با فضای برنامهٔ شما و نحوهٔ عملکرد آن است. از اسکرین‌شات‌ و ویدئوشات برای راهنمایی کاربران در رابطه با آنچه از برنامهٔ شما دریافت می‌کنند، استفاده کنید.  (جایگاه برنامه‌ها در بازار)

- مناسب ترین دسته را برای برنامه خود انتخاب کنید. در صورت نیاز، می‌توانید از راهنمای انتخاب دسته استفاده کنید. اگر از دسته بندی واقعی برنامهٔ خود استفاده نکنید ، ممکن است بازار این مورد را برای شما تغییر دهد. (جایگاه برنامه‌ها در بازار)

- توضیحات برنامه باید برای تمام مخاطبان مناسب باشد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که حتی اگر محتوای برنامهٔ شما مخصوص بزرگسالان است، توضیحات برنامه، اسکرین‌شات‌ها و ویدئوشات‌ها، مناسب ردهٔ سنی ۴+ انتخاب شوند. به عنوان مثال، اگر برنامه شما بازی‌ای است که شامل خشونت می‌شود، تصاویری را انتخاب کنید که شامل مرگ وحشتناک یا اسلحه‌ نمی‌شود.   (جایگاه برنامه‌ها در بازار)

- نظرات کاربران، بخشی جدایی ناپذیر از تجربهٔ کاربری برنامه است، بنابراین باید هنگام پاسخگویی به نظرات آن‌ها به موارد زیر توجه داشته باشید: 

  • در پاسخ به نظرات کاربران، با آنها با احترام رفتار کنید. (جایگاه برنامه‌ها در بازار)

  • پاسخ‌های خود را درمورد نظرات کاربر قرار دهید و در پاسخ خود اطلاعات شخصی خود را وارد نکنید. (جایگاه برنامه‌ها در بازار)

  • از اسپم یا بازاریابی در این بخش، بپرهیزید. (جایگاه برنامه‌ها در بازار)

  • برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید راهنمای پاسخ‌دهی به نظرات را مطالعه کنید.  (جایگاه برنامه‌ها در بازار)