نسخه چاپی
فهرست مطالب

محتوای تبلیغات

تبلیغاتی که در برنامه‌ٔ شما نمایش داده می‌شود جزئی از برنامه بوده و مسئولیت هرگونه محتوای نامناسب در آن بر عهده توسعه‌دهنده آن برنامه است. تبلیغات برنامهٔ شما نباید قوانین مربوط به «محتوا» یا «حریم شخصی» را نقض کند.

برنامه‌هایی که از اطلاعات موقعیت مکانی برای انجام تبلیغات استفاده می‌کنند مشمول سیاست‌های مرتبط با اطلاعات حساس و شخصی می‌شوند و علت دسترسی به آن باید به وضوح برای کاربر شرح داده شود.

دستورالعمل‌های زیر می‌تواند به شما کمک کند:

  • تبلیغات باید متناسب با گروه سنی مخاطبان هر برنامه نمایش داده شود. نمایش تبلیغاتی که مربوط به بزرگسالان است در برنامه‌های مربوط به کودکان مجاز نیست.
  • تبلیغات نباید با بنر خالی یا به صورت آزمایشی در برنامه نمایش داده شود.
  • در صورتی که برنامه‌ی خود را به صورت غیر‌رایگان در بازار منتشر کرده‌اید، نمایش تبلیغات در برنامه تنها در صورتی مجاز است که در توضیحات برنامه کاربر را از  وجود تبلیغات و نحوه‌ی نمایش آن‌ها مطلع سازید.

تبلیغات آزاردهنده

تبلیغاتی که توسط برنامه‌ی شما نمایش داده می‌شوند، نباید برای کاربر مخل باشند.

دستورالعمل‌های زیر می‌تواند به شما کمک کند:

تبلیغات خود را داخل برنامه نمایش دهید: تمامی تبلیغات خود را داخل برنامه نمایش دهید، به گونه‌ای که آزاردهنده نباشد یا کاربر را مجبور به انتخاب آن نکند. همچنین نمایش تبلیغات روی Lock screen مجاز نیست و نباید با فشار دادن دکمه‌ی Home‌ یا آیکون‌های غیر‌مرتبط تبلیغات شروع به نمایش داده شدن کنند.

تبلیغات خود را در محل مناسبی در داخل برنامه قرار دهید: تبلیغات نباید به نحوی نشان داده شوند که موجب کلیک‌ کردن سهوی کاربر روی آن شود، یا امکان استفاده از بخش‌هایی از برنامه را برای کاربر مشکل سازد. اگر برنامه‌ی شما از افزونه‌ایی (Extension) برای کارکرد خود بهره برده است تبلیغات نباید بر روی آن‌ها نمایش داده شوند. همچنین تبلیغات نباید با کلیک بر روی گزینه‌هایی که کاربردی غیر از تماشای اختیاری تبلیغات دارد، مانند گزینه‌ی خروج از برنامه، نمایش داده شوند.

برای استفاده از برنامه کاربر را وادار به واکنش در قبال تبلیغات نکنید: اجبار کاربر برای کلیک روی تبلیغات یا خریداری کالا و خدماتی که در آن نمایش داده می‌شوند، به منظور استفاده از برنامه و کارکرد آن خلاف قوانین است. همچنین تبلیغاتی که داخل برنامه نمایش داده می‌شوند باید به آسانی توسط کاربر قابل رد شدن (skip) باشند و کاربر در قبال رد کردن آن‌ها نباید متوجه ضرر یا اختلال کارکردی از برنامه شود.

بدون اطلاع و رضایت کاربر، بیرون از برنامه تغییری ایجاد نکنید: تبلیغات برنامه به هیچ عنوان نباید بدون اطلاع و رضایت کامل کاربر تغییری خارج از برنامه ایجاد کنند؛ روی دستگاه کاربر و سیستم عامل آن اثرگذار باشند یا بر سایر برنامه‌هایی که روی دستگاه کاربر نصب شده است تداخل و تاثیر داشته باشند.

میانبر، بوکمارک (Bookmark) یا آیکون تبلیغاتی ایجاد نکنیدبرنامهٔ شما و تبلیغات آن نباید به صفحهٔ خانگی اندروید میانبری اضافه کرده یا در مرورگر دستگاه صفحه‌ای ذخیره یا آیکونی با هدف تبلیغات ایجاد کند.

از قسمت اعلان‌ها (Notification) برای تبلیغات استفاده نکنید: برنامه‌ها نباید از اعلان‌ها (Notification) برای ارسال تبلیغات استفاده کنند. اعلان‌ها می‌توانند برای اطلاع‌رسانی‌های مرتبط با کارکرد برنامه مانند به‌روز‌رسانی‌، امکانات جدید، رویداد‌ها و تخفیف‌های درون برنامه و... استفاده شود.

اعلان‌های چسبان (Ongoing): استفاده از اعلان‌ چسبان (Ongoing) جز در مواقعی که برنامه برای عملکرد صحیح به آن نیاز داشته باشد خلاف قوانین است. توصیه می‌شود در صورتی که برنامه برای عملکرد صحیح نیاز به استفاده از اعلان‌های چسبان داشته باشد، امکان رد کردن یا غیرفعال‌کردن آن را نیز در برنامه پیاده‌سازی نمایید.

تبلیغات گمراه‌کننده

تبلیغات نمایش داده شده توسط برنامه نباید گمراه‌کننده و فریبنده باشد و باید کاملاً مشخص باشد که تبلیغات مربوط به کدام برنامه است.

دستورالعمل‌های زیر می‌تواند به شما کمک کند:

عدم استفاده از رابط کاربری جعلی: تبلیغات نباید به شکل رابط کاربری یک برنامه ظاهر شوند.

عدم شبیه‌سازی پیغام‌های سیستمی: نمایش تبلیغات به شکل پیغام‌ها و هشدارهای سیستمی اندروید و یا بازار، خلاف قوانین است.

عدم شبیه‌سازی پیغام‌های به‌روزرسانی: جعل پیغام‌های به‌روز‌رسانی بازار و یا اندروید خلاف قوانین است.

تبلیغات نامناسب

جایگاه و نحوهٔ نمایش برنامهٔ شما، تأثیر چشمگیری بر رضایت کاربران از بازار دارد. از ارسال تبلیغات ​بی‌کیفیت و هرگونه تلاش برای ارتقاء غیرمجاز جایگاه‌ برنامه​ٔ خود​ در دسته‌بندی‌های برنامه بازار​،​ اجتناب کنید.

تبلیغات نامناسب (برنامهٔ خود را به طور مناسب تبلیغ می‌کنید؟) 

جهت جلوگیری از تغییر غیرمجاز جایگاه برنامه در دسته‌بندی‌های بازار، ترغیب کاربر به نصب سایر برنامه‌ها و تشویق وی (با اهدای سکه و ...) خلاف قوانین است.

در صورتی‌که توسعه‌دهنده به طور مستقیم و یا غیرمستقیم برای ترفیع جایگاه برنامهٔ خود از روش‌هایی استفاده کند که برای کاربران و سایر توسعه‌دهندگان زیان‌آور باشد، چنین برنامه‌ای قابلیت انتشار در بازار را ندارد. کسب اطمینان از اینکه هر شبکهٔ تبلیغاتی و یا مجموعهٔ وابسته به آن، این قوانین را رعایت کرده و از روش‌‌های غیرمجاز ترفیع برنامه استفاده نمی‌کند، بر عهدهٔ توسعه‌دهنده می‌باشد. 

تخلف در محل قرارگیری
تخلف در تبلیغات و اعلان‌ها

موارد زیر مصادیق سفارش نامناسب تبلیغات برنامه هستند:

استفاده از تبلیغات گمراه‌کننده و یا مخل در وبسایت‌ها، برنامه‌ها و … مانند سفارش تبلیغ برنامه در اعلان‌های سیستمی (Notification) سایر برنامه‌ها.

استفاده از روش‌های غیرمجاز و گمراه‌کننده برای تبلیغات و افزایش تعداد نصب‌های برنامه که در نتیجهٔ آن کاربر آگاهانه به صفحهٔ برنامه در بازار ارجاع داده نمی‌شود و یا دانلود برنامه، بدون درخواست و اطلاع دقیق کاربر صورت می‌گیرد.

به مطالب ارائه شده چه امتیازی می‌دهید؟
محل نوشتن دیدگاه ...

اگر در مورد محتوا نظر یا پیشنهادی دارید لطفا برای ما بنویسید.

زمان انتشار: ۱۴۰۰-۰۲-۲۸ ۱۸:۲۵

آخرین به‌روزرسانی: ۱۴۰۰-۰۵-۱۸ ۱۶:۱۱