نسخه چاپی
فهرست مطالب

بازار از روش‌های مختلف درآمدزایی برنامه‌ها حمایت و پشتیبانی می‌کند. به منظور کسب درآمد بلندمدت و همچنین ایجاد تجربه مطلوب برای کاربران، لازم است قوانین مربوط به این موضوعات رعایت شود.

بازار در خصوص نحوه‌ی قیمت‌گذاری برنامه‌ها مداخله‌ نمی‌کند. اگر می‌خواهید برای برنامهٔ خود قیمت مناسبی انتخاب کنید، می‌توانید با بررسی قیمت برنامه‌های دیگر، نظرات و امتیازهای کاربران تصمیم بگیرید.

توجه:

  • اگر در زمان انتشار برنامه، قیمت پیشنهادی صفر باشد در آینده امکان تغییر قیمت یا فروش آن وجود نخواهد داشت. اگر فکر می‌کنید برنامه‌ای که رایگان منتشر کرده‌اید از ابتدا کیفیت لازم را برای فروش داشته یا پس از به‌روزرسانی کسب کرده، لازم است به عنوان برنامه‌ای جدید با قیمت مورد نظر آن را ثبت کنید.
  • برنامه‌هایی که امکان کمک و حمایت از مؤسسه‌های خیریه معتبر و دارای مجوزهای لازم را دارند باید رایگان باشند و پرداخت در مرورگر انجام شود. لازم است تأییدیه مؤسسه خیریه نیز در این خصوص اخذ و ارائه شود.

پرداخت درون‌برنامه‌ای

فعال‌سازی امکانات و ابزارهای موجود در برنامه، دسترسی کامل به محتوا، دریافت اعتبار و دیگر موارد تنها باید از کانال پرداخت بازار انجام شود و هیچ کانال جایگزین یا موازی دیگری پذیرفته نیست.

  • فروش محتوا، کارکرد، اعتبار یا خدماتی که درون برنامه استفاده یا مصرف می‌شوند باید از طریق پرداخت درون‌برنامه‌ای بازار انجام شود.
  • پیش از درخواست از کاربر برای  استفاده از پرداخت درون‌برنامه‌ای، توسعه‌دهنده باید به صورت شفاف توضیح دهد کاربر چه امکانی را در قبال مبلغ پرداختی مشخصی دریافت خواهد کرد.
  • برای اطلاعات بیشتر در رابطه با پرداخت درون برنامه‌ای و نحوهٔ پیاده‌سازی آن به این لینک مراجعه کنید.

توجه:

  • برای استفاده از ویژگی‌های برنامه، توسعه‌دهنده نباید کاربران را مجبور به خرید خدمات، کالای دیگر و یا فعالیت‌ در جهت بازاریابی و تبلیغات کند.
  • پیش از اقدام به فروش خدمات، ارائه رایگان آن به صورت آزمایشی و موقت به منظور آشنایی کاربران با ویژگی‌های برنامه‌ی شما توصیه می‌شود. 
  • برنامه‌هایی که امکان استفاده از خدمات یا محتوا را به صورت اشتراک دوره‌ای فراهم می‌کنند، باید این کار را از طریق سرویس اشتراک بازار انجام دهند و تا زمان اتمام دورهٔ اشتراک کاربر، موظف به ارائهٔ خدمات هستند.
  • اگر توسعه‌دهنده‌ اشتراک کاربر را به صورت خودکار تمدید می‌کند، در صورت بروز تغییرات در محصول یا خدمات خود در طول مدت اشتراک، باید به صورت پیوسته به خدمت‌رسانی مطابق تعهدات داده شده در سرویس اشتراک دوره‌ای وفادار بماند. لازم است این خدمات در تمام دستگاه‌ها قابل استفاده باشد و طول دوره اشتراک نیز کمتر از هفت‌روز نباشد.
  • توسعه‌دهنده می‌تواند از یک پرداخت اشتراکی برای برنامه‌ها یا بازی‌های خود استفاده کند، اما نمی‌تواند از آن برای برنامه‌ها و بازی‌هایی که متعلق به وی نیست، استفاده نماید. برنامه‌ها یا بازی‌هایی که از یک پرداخت اشتراکی استفاده می‌کنند، باید منحصراً متعلق به یک توسعه‌دهنده باشند.
  • پرداخت دوره‌‌ای باید روی تمام دستگاه‌های کاربر که برنامه روی آن قابل نصب است، به درستی عمل کند.
  • اگر توسعه‌دهنده مایل باشد در برنامه‌ی خود روش خرید را به حالت خرید پرداخت دوره‌ای تغییر دهد، نباید امکانات اولیه‌ای که کاربران کنونی برای آن‌ها پول پرداخت کرده‌اند را از دسترس خارج کند. مثلا اگر کاربری پیش‌تر برنامه‌ای را به صورت کامل خریداری کرده‌، می‌بایست بعد از اعمال مدل پرداخت دوره‌ای همچنان امکان استفاده از برنامه را به صورت کامل داشته باشد.
  • در صورتی که توسعه‌دهنده از پرداخت دوره‌ای استفاده نمی‌کند، پیشنهاد می‌شود که یک دوره‌ی آزمایشی رایگان در برنامه قرار دهد تا کاربران از امکانات برنامه تجربه کسب کنند. لازم است توسعه‌دهنده قبل از فعال کردن دوره‌ی آزمایشی به روشنی درباره مدت دوره و امکاناتی که کاربر از آن بهره‌مند خواهد شد، به صورت شفاف توضیح دهد که بعد از دوره‌ی آزمایشی این امکانات، با پرداخت هزینه قابل دسترسی خواهند بود.
  • تمام برنامه‌هایی که با خرید اشتراک ارائه می‌شوند باید آنچه را که کاربر انتظار دارد، بدون هیچ پیش شرط دیگری، پس از خرید اشتراک در دسترس وی قرار دهد.
به مطالب ارائه شده چه امتیازی می‌دهید؟
محل نوشتن دیدگاه ...

اگر در مورد محتوا نظر یا پیشنهادی دارید لطفا برای ما بنویسید.

زمان انتشار: ۱۴۰۰-۰۲-۲۸ ۱۸:۱۵

آخرین به‌روزرسانی: ۱۴۰۰-۰۵-۱۸ ۱۶:۰۳