پشتیبانی از اپ باندل به بازار اضافه شد

۲۴ مرداد ۱۴۰۰

اکنون توسعه دهندگان می‌توانند برنامه‌ خود را با استفاده از فرمت باندل (aab.) در بازار منتشر کنند.

باندل (aab.) یک فرمت انتشار جدید برای برنامه‌های اندرویدی است که تمامی کدهای کامپایل‌شده (compiled) و منابع (resources) برنامه شما را دربرمی‌گیرد. بازار از باندل برنامه‌ی شما برای تولید و انتشار بسته‌های بهینه‌تر و سازگار با دستگاه‌های مختلف استفاده می‌کند. انتشار برنامه در قالب باندل، به شما کمک می‌‌کند تا برنامه‌ی خود را با سرعت بیشتری توسعه دهید و در هزینه‌‌ی ساخت برنامه صرفه‌‌جویی کنید. 

با انتشار برنامه در قالب باندل، حجم برنامه‌ی شما به‌طور میانگین تا ۱۵ درصد کاهش پیدا می‌کند. کاهش حجم برنامه و سازگاری آن با دستگاه‌‌های مختلف، به افزایش نرخ موفقیت نصب برنامه‌‌‌ی شما کمک می‌کند و به رضایت بیشتر کاربران‌تان منجر می‌شود. 

با استفاده از اپ‌باندل، دیگر به مدیریت بسته‌ها (apk) برای بهینه‌سازی برنامه در پیکربندی‌های متفاوت و نیز build برنامه، نیازی ندارید و کاربران برنامه‌ را در بهینه‌ترین حالت، متناسب با دستگاه‌ خود دریافت می‌کنند. همچنین، برای انتشار برنامه با فرمت باندل، به تغییر ساختار و کدهای برنامه نیازی ندارید و به‌آسانی می‌توانید نحوه‌ی انتشار برنامه‌ی خود را از فرمت apk. به aab. تغییر دهید.

هنگامی‌که برای اولین بار بسته (package) برنامه خود را بارگذاری ‌می‌کنید،‌ گوگل فایل sign شما را می‌گیرد و در خود ذخیره می‌کند. سپس، از این فایل ذخیره‌شده برای امضای بسته اول و آپدیت‌های بعدی شما استفاده می‌کند. این در حالی است که بازار، به‌منظور حفظ امنیت و رعایت حریم خصوصی توسعه‌دهندگان، هرگونه نگهداری و ذخیره‌سازی sign افراد را مجاز نمی‌داند. بنابراین، ابزاری به نام bundle signer را توسعه‌ داده که با کمک آن می‌توانید به صورت آفلاین امضا کنید و خروجی را برای بازار بفرستید. در نهایت برای آشنایی بیشتر با این قابلیت و چگونگی استفاده از آن،‌ اپ‌باندل را بخوانید. همچنین سایر اخبار توسعه دهندگان بازار را می‌توانید از بلاگ دنبال کنید.