قابلیت جدید ورود با بازار

۲۴ خرداد ۱۴۰۰

قابلیت «ورود با بازار» با اهداف ساده‌سازی ورود کاربر به برنامه و بازی، تسهیل فرایند پرداخت و حفظ و رضایت کاربران در پیشخان توسعه‌دهندگان فعال شده است. 

برای فعال‌سازی این امکان پیش از هر چیز لازم است در بخش کلاینت (client) برنامه و بازی‌، کتابخانه ورود با بازار پیاده‌سازی شود. برای راهنمایی پیاده سازی بازار سندی تهیه شده که می‌توانید از آن استفاده کنید.

امکان «ورود با بازار» چه مشکلی را حل می‌کند؟

در طول بازه حیات یک برنامه یا بازی، کاربران ممکن است به دلایل گوناگونی مانند تعویض دستگاه یا پر شدن حافظه آن، برنامه‌ای را حذف و دوباره نصب کنند که در این حالت ممکن است دیتای برنامه یا بازی خود را پاک کنند و نام کاربری یا رمز عبور را فراموش کنند.

در نتیجه کاربر برای سازندگان برنامه و بازی به یک «آی دی از دست رفته» تبدیل می‌شود. کاربر با مراجعه مجدد به برنامه، تمام تجربه کاربری گذشته خود اعم از امتیاز‌ها و پیشنهادات از دست می‌دهد. یکی از راه‌های جلوگیری از این مشکل، ثبت نام کاربر در برنامه و اختصاص یک  «آی دی یکتا» به هر کاربر است. در این صورت کاربر همواره به وسیله نام کاربری/رمز عبور، ارسال ایمیل یا پیامک ثبت‌نام، برای سازنده قابل شناسایی است و هیچ عاملی موجب تجربه کاربری نامناسب از برنامه‌ یا بازی نمی‌شود.

برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌های امکان جدید می‌توانید ورود با بازار را مطالعه کنید. توسعه‌دهندگان می‌توانند در صورت روبه‌روشدن با هر مشکل یا سوالی، علاوه بر ارسال ایمیل به آدرس developers@cafebazaar.ir با شماره تلفن ۹۱۰۰۹۷۹۸-۰۲۱ نیز تماس بگیرند.