شیوه محاسبه امتیاز برنامه و بازی‌ها در بازار تغییر می‌کند

۰۷ تیر ۱۴۰۱

با هدف تاکید بیشتر بخش امتیازات کاربران روی «وضعیت فعلی» برنامه و بازی‌ها، بازار شیوه محاسبه امتیاز کاربران را تغییر خواهد داد. با توجه به این تغییرات، وزن نظرات جدیدتر نسبت به نظرات قدیمی در اپلیکیشن بازار بیشتر خواهد شد.

محمد تکلو مدیر محصول بازار در مورد دلایل رخ دادن این تغییر می‌گوید: «با شکل محاسبه‌ی جدیدی که بر اساس تعداد بازخوردهای جدیدتر کاربران پیاده‌سازی می‌شود، میزان کیفیت و محبوبیت اپلیکیشن‌های موجود روی بازار، نمود و اعتبار بیشتری پیدا می‌کند. دلیل این تغییر این بود که به کاربر کمک کنیم نظرات برنامه نسبت به وضعیت فعلی برنامه را ببیند. به این ترتیب، اثر نظرات قدیمی روی برنامه‌هایی که پیوسته توسعه و بهبود پیدا می‌کنند، کمتر می‌شود و نظرات جدیدتر، نماینده بهتری از عملکرد کنونی بازی و برنامه خواهد بود».

باید در نظر داشت که این تغییرات جدید روی رتبه‌بندی برنامه‌ها و بازی‌ها در قسمت جستجو لیست‌های صفحات تاثیرگذار خواهند بود. پیش از این نیز با هدف سنجش بهتر محبوبیت برنامه‌ها، شمارشگر نصب فعال به نصب از بازار تغییر کرده بود تا با نمایش تمام نصب‌های مرتبط با اپلیکیشن‌ها در طول مدت زمان حضورشان در بازار، کاربران و توسعه‌دهندگان دید بهتری از محبوبیت برنامه‌ها داشته باشند.

سوالات خود در رابطه با تغییرات مربوط به شیوه محاسبه امتیازها و تغییرات شمارشگر نصب از بازار را می‌توانید از طریق ثبت تیکت در پیشخان بازار یا تماس با پشتیبانی توسعه‌دهندگان با ما در میان بگذارید.


بیشتر بخوانید: