با هدف بهبود خدمات به توسعه‌دهندگان، آمار «نصب از بازار» جایگزین «نصب فعال» می‌شود

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

بازار با توجه به بازخوردهای توسعه‌دهندگان و با هدف بهبود خدماتش، از اول خرداد ۱۴۰۱ آمار «نصب از بازار» را جایگزین «نصب فعال» می‌کند. در نتیجه این تغییر، کاربران به جای تعداد نصب فعال هر برنامه یا بازی، تعداد نصب آن برنامه از بازار را مشاهده خواهند کرد. آمار نصب از بازار از ابتدای خرداد امسال در صفحه جزئیات برنامه جایگزین می‌شود و هم‌اکنون در صفحه داشبورد برنامه در پیشخان برای توسعه‌دهندگان قابل مشاهده است. 

نصب از بازار تعداد دستگاه‌های تایید شده و منحصربه‌فردی را نشان می‌دهد که برنامه یا بازی از طریق بازار روی آن‌ها نصب یا بروزرسانی شده است. در این آمار درصورتی‌که کاربر در بازار حساب کاربری داشته باشد و با دستگاه‌های مختلفی فعالیت کند، تمامی دستگاه‌های یک کاربر، به منزله‌ی یک دستگاه خواهد بود.

جایگزینی نصب از بازار با نصب فعال با این هدف انجام می‌شود که کاربران تصویر بهتر و کلی از وضعیت برنامه از زمان انتشار داشته باشند. 

برای مثال آمار نصب از بازار این امکان را فراهم می‌کند تا کاربری که از یک بازی رضایت داشته و آن را به اتمام رسانده و بعد از پایان بازی آن را از روی گوشی خود پاک کرده هم در آمار محاسبه شود. علاوه بر این موضوع، استفاده از آمار نصب از بازار سبب می‌شود کاربرانی که برنامه یا بازی را از بازار دانلود کرده‌اند، با وجود عدم اتصال به اینترنت در بازه زمانی دو ماهه هم همچنان در آمار محاسبه شوند. همچنین، با هدف دقیق بودن اطلاعات و جلوگیری از رفتارهای مخرب، بازار واقعی‌بودن کاربران و دستگاه‌ها را احراز و تایید خواهد کرد.

باید در نظر داشت جایگزینی آمار نصب از بازار تجمعی در صفحه‌ی جزئیات برنامه، صرفاً به‌ معنی نمایش این عدد به کاربران است. در نتیجه، این جایگزینی روی رتبه‌بندی برنامه‌ها و بازی‌ها در قسمت جستجو و لیست‌های صفحات تاثیری نمی‌‌گذارد. لازم به ذکر است رتبه‌بندی برنامه‌ها در قسمت جستجو و لیست‌ها براساس معیارهای مختلفی، از جمله عملکرد برنامه در جستجو و میزان استقبال کاربران، صورت می‌گیرد.

در ضمن، با وجود حذف عدد نصب فعال از صفحه جزئیات بازی و برنامه‌ها، این عدد در پیشخان توسعه‌دهندگان قابل مشاهده است. 

توسعه‌دهندگان می‌توانند سؤال‌های خود در این رابطه را با ثبت تیکت یا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۹۷۹۸ با پشتیبانی توسعه‌دهندگان بازار مطرح کنند.


بیشتر بخوانید: