انتشار برنامه‌ی Trusted Web Application در بازار

۲۴ خرداد ۱۴۰۰

از این پس، توسعه‌دهندگان می‌توانند با رعایت پروتکل‌ TWA، برنامه‌های Web View و PWA در بازار منتشر کنند. Trusted Web Activity راه حل جدیدی است که برای باز‌کردن محتوای web-app در برنامه‌‌هایی مانند Progressive Web App یا PWA به کار می‌رود. این پروتکل که توسط گوگل کروم ارائه شده، به بهبود عملکرد برنامه‌های web view کمک می‌کند و با نمایش یک مرورگر کروم تمام‌صفحه در برنامه‌ی اندرویدی شما، امکان استفاده از تمامی قابلیت‌ها و امکانات کروم را در اختیارتان قرار می‌دهد.

تا پیش از این، راه حلی قطعی برای سنجش یکسان‌بودن توسعه‌دهنده‌ی برنامه و وبسایت در برنامه‌های web view وجود نداشت. اکنون محتوایی که در برنامه‌های TWA ارائه می‌شود، با Digital Asset Links اعتبارسنجی می‌شود و این اطمینان وجود دارد که توسعه‌دهنده‌ی وب و برنامه یکسان است.

از آ‌نجایی که در داخل برنامه‌های Web View و PWA از مرورگرهای رایج، مانند گوگل کروم، به جای مرورگرهای native استفاده می‌شود، توسعه‌دهندگان دیگر به نگهداری و بروزرسانی مرورگر native در برنامه نیاز ندارند و برنامه با استفاده از گوگل کروم یا دیگر مرورگرها که به‌صورت مجزا روی گوشی کاربران وجود دارند، اجرا می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد انتشار برنامه‌های TWA در بازار به این لینک مراجعه کنید.