نحوه نمایش آیکون‌ برنامه‌ها در بازار از ابتدای سال ۱۴۰۱ تغییر می‌کند

۳۰ بهمن ۱۴۰۰

با هدف یکپارچه‌سازی محیط کاربری بازار و بروز شدن نحوه نمایش برنامه برنامه‌ها، از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۱، آیکون برنامه‌ها در بازار در دو مرحله و پس از گرد شدن کنارها و اضافه شدن سایه  در اپلیکیشن بازار به نمایش در خواهد آمد.

در راستای این تغییرات لازم است که توسعه دهندگان در طراحی لوگو جدید با بروزرسانی لوگو فعلی نکات تازه‌ای را در نظر بگیرند:

نمایش آیکون برنامه‌ها در بازار

  • گرد شدن: بازار با هدف حفظ یکپارچگی به تمامی آیکون‌ها گرد شدگی ثابتی را اضافه خواهد کرد. در نتیجه بهتر است که لوگوی فعلی خود را در حالتی بدون بریدگی و به شکل مربع در پیشخان توسعه دهندگان آپلود کنید.
  • حاشیه و سایه: از تاریخ ذکر شده بازار به صورت پیش‌فرض سایه‌ای زیر همه لوگوها اضافه خواهد کرد. در نتیجه بهتر است در بروزرسانی لوگو، در صورت وجود سایه‌ در تصویر آن را حذف کنید. 
  • اندازه: با توجه به گستردگی اندازه صفحه نمایش گوشی‌های اندرویدی بهتر است تا لوگو شما حتما در اندازه‌های بزرگ طراحی شود تا در همه دستگاه‌ها با کیفیت مناسبی برای کاربران قابل رویت باشد. آپلود لوگو با سایز ۵۱۲ در ۵۱۲ پیکسل در پیشخان توسعه دهندگان به بازار اجازه می‌دهد تا لوگو برنامه شما را در مناسب‌ترین سایز به کاربران نمایش دهد.

برای نمایش صحیح لوگو برنامه از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۱ تنها کافی‌ست که لوگو جدید را براساس تغییرات ذکر شده در پیشخان بازار بارگذاری کنید.

همچنین راهنمای طراحی آیکون استاندارد به شما کمک خواهد کرد تا محصول خود را به بهترین شکل ممکن برای کاربران بازار به نمایش بگذارید. همان‌طور که پیش از این اشاره شد، در نظر داشته باشید که این تغییرات تازه با هدف نمایش زیباتر و تجربه کاربری بهتر کاربران بازار در پیدا کردن و دانلود برنامه شما انجام خواهند شد. 

لازم به ذکر است که این تغییرات از ابتدای اردیبهشت ماه اجرایی خواهند شد و نیاز است در صورتی که لوگو شما با توجه به این استانداردهای جدید نیاز به‌ بروزرسانی دارد، نسخه تغییر یافته لوگو تا ابتدای اردیبهشت در پیشخان توسعه دهندگان بارگذاری شود. پیشاپیش از همراهی شما برای بهتر کردن تجربه کاربری استفاده از بازار ممنونیم.