زمانیکه توسعهدهنده در کافهبازار ثبتنام میکند، یک پنل به او تعلق میگیرد که مختص شخص اوست و قادر خواهد بود تمامی فعالیتهای مرتبط با حساب توسعهدهندهٔ کافهبازاری خود را از طریق این صفحه پیگیری کند. مدیریت برنامهها، وضعیت حساب توسعهدهنده، اطلاعات ناشر، تنظیمات پیشخان، گزارشهای مالی، ارتباط با بخش پشتیبانی بازار، دسترسی به مستندات فنی و مواردِ دیگر که همگی از طریق پیشخان توسعهدهندگان قابل انجام هستند. به منظور آشنایی شما با بخشهای مختلف پیشخان، توضیحاتی برای هر یک از بخشها در ادامه آمده است.
منوِ برنامهها
در منو سمت راستِ پیشخان، اولین گزینه «برنامهها» قرار دارد. در این بخش می توانید تمامی اطلاعات مرتبط با برنامهٔ خود را مشاهده کنید. به طور مثال، وضعیت انتشار برنامهها، تعداد فروش، آمار نصب، اطلاعات کلی و جزیی برنامه و هرآنچه در مورد برنامهٔ شما وجود دارد در این قسمت قابل مشاهده است.
برنامهی جدید
زمانیکه روی برنامهٔ جدید کلیک میکنید، پنجرهای باز میشود که حاوی دو بخش است: برنامهٔ جدید و برنامهٔ آنی. با انتخاب گزینهٔ برنامهٔ جدید، میتوانید فایل apk برنامهٔ خود را بارگذاری کنید، قالب فایلی که بارگذاری میکنید میبایست apk باشد و قالبهایی مثل zip و rar مورد قبول نیستند.
توجه داشته باشید برای بارگذاری برنامه انتخاب «دستهبندی» الزامیست. پس از اینکه برنامه با موفقیت بارگذاری شد، میتوانید گزینهٔ «ایجاد برنامه» را انتخاب کنید. در این مرحله برنامهٔ شما در وضعیت بارگذاری شده قرار میگیرد. روی نام برنامه کلیک کنید تا وارد صفحهٔ برنامه شوید و اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید.
ارسال برنامه از این منو، باید مشخصات برنامه را تکمیل نمایید و با استفاده از گزینهٔ «درخواست انتشار برنامه» در نوار بالای صفحه، برنامه را در وضعیت «در صف انتظار» قرار دهید. اگر برنامه نیاز به تغییرات داشته باشد و مطابق شرایط و قوانین بازار نباشد و یا به هر دلیلی، تغییری در وضعیت برنامهٔ شما توسط بازار ایجاد شود، ایمیلی برای شما ارسال میشود که حاوی توضیحاتی در این خصوص است.
لطفا قبل از ارسال مجدد برنامه برای انتشار و یا هر اقدام دیگری، ایمیل ارسال شده را ملاحظه بفرمایید. اگر ایمیلی به دست شما نرسیده بود، پوشهٔ Spam ایمیلتان را بررسی کنید. همچنین لازم به ذکر است که تمامی پیامها به آدرسایمیلی ارسال میشود که شما با آن به عنوان توسعهدهنده ثبتنام نمودهاید و برنامه نیز در آن حساب قرار دارد.
انتشار خودکار یا دستی
برنامهٔ شما پس از طی کردن فرآیند انتشار، به صورت خودکار در بازار منتشر خواهد شد. اگر میخواهید برنامه توسط خودِ شما و در تاریخِ دیگری منتشر شود و در بازار در دسترس کاربران قرار گیرد میتوانید از گزینهٔ انتشار خودکار در این خصوص استفاده نمایید. بدین صورتکه وقتی درخواست انتشار برنامه را ارسال میکنید میتوانید گزینهٔ انتشار خودکار برنامه را که در بالای صفحه قرار دارد غیرفعال کنید. در اینحالت زمان انتشار برنامه در اختیار شخص شماست.
لغو انتشار برنامهٔ منتشر شده
در صورتیکه میخواهید برنامهٔ منتشر شدهٔ خود را از حالت انتشار خارج کنید با انتخاب برنامهٔ موردنظر به صفحهٔ برنامه مراجعه کنید و در نوار بالای صفحه، دکمهٔ لغو انتشار برنامه را انتخاب کنید. اگر درخواست انتشار مجدد برنامه را دارید، در صفحهٔ نخست پیشخان با انتخاب برنامهٔ موردنظر به نوار بالا مراجعه و دکمهٔ درخواست انتشار برنامه را انتخاب کنید. در این حالت زمان انتشار برنامه همان زمان قبل از حذف خواهد بود و همچنین برنامه مجدد باید فرآیند انتشار را طی کند بنابراین باید زمان لازم برای طی این فرایند در نظر گرفته شود.
سربرگِ داشبورد
در این سربرگ میتوانید اطلاعات کاملی از میزان نصب، درآمد و امتیازات برنامه به دست بیاورید. همچنین با کلیک بر روی گزینۀ مشاهده جزئیات به بررسی دقیقتر این اطلاعات بپردازید.
سربرگ اطلاعات
وقتی وارد سربرگ اطلاعات میشوید، با سه بخش روبهرو خواهید شد. پس از بارگذاری هر برنامه میتوانید برای تکمیل اطلاعات یا ویرایش اطلاعات قبلی آن از طریق اطلاعات پایه اقدام کنید.
اطلاعات پایه
در این قسمت میتوانید مشخصات پایهای برنامهٔ خود را ویرایش کنید. به طور مثال، انتخاب نامِ برنامه (حداکثر ۳۵ حرف)، توضیحات برنامه و دستهبندی برنامه. لازم به ذکر است که پُر کردن تمامی قسمتهای این بخش ضروریست. توجه داشته باشید برای برنامهٔ خود نامی را به کار ببرید که قبلا در بازار استفاده نشده است، زیرا برنامههایی با نام مشابه در بازار قابل انتشار نیستند.
اطلاعات پشتیبانی
در این بخش میتوانید نسبت به ویرایش «اطلاعات پشتیبانی» برنامه اقدام نمایید. مورادی که در این قسمت قابل ویرایش هستند شامل تلفن، ایمیل، وبسایت فارسی و وبسایت انگلیسی است که تمام موارد فوق به کاربر نمایش داده میشود. لطفا توجه کنید که وارد کردن آدرسایمیل در این قسمت ضروریست.
تغییر قیمت
در این بخش شما میتوانید قیمتی برای برنامهٔ خود تعیین کنید و یا قیمت قبلی آن را تغییر دهید. فقط کافی است قیمت مورد نظر خود را وارد کرده و روی دکمهٔ تغییر قیمت کلیک کنید. لطفا توجه نمایید که امکان قیمتگذاری برای برنامههای رایگان وجود ندارد. تعیین قیمت برنامههای غیررایگان، میبایست مطابق با عددهای پیشفرض کافهبازار باشد. هدف از اعمال این مورد، ایجاد تجربهٔ کاربری لذتبخش و مطلوب برای کاربران است. به طوریکه کاربر در هنگام گشتوگذار در بازار، با مشاهدهٔ تنوع کمترِ مبالغ، احساس سردرگمی نداشته باشد و مقایسهٔ قیمتی برنامهها نیز برای وی آسانتر گردد. پلههای قیمتی مربوط به برنامهها از ۱۰۰۰ تومان شروع شده و با فاصلههای ۱۰۰۰ تومانی نیز قابل افزایش است.
در صورتی که قیمت برنامه را بالای ۱۰هزار تومان تعیین کنید، این مساله باید از طرف تیم پشتیبانی مورد تایید قرار بگیرد.
سربرگِ تصاویر
با انتخاب برنامه و مراجعه به سربرگ «تصاویر»، میتوانید اطلاعات تصویری برنامهٔ خود، شامل آیکن، اسکرینشاتها و ویدئوشات را اضافه و یا تغییر دهید. دقت کنید که بارگذاری آیکن و حداقل یک اسکرینشات برای هر برنامه ضروریست. همچنین برای اضافه کردن ویدئوی برنامهها میبایست لینک آپارات آنها را وارد کنید.
سربرگِ بستهها
برای ارسال نسخهٔ جدید برنامهٔ خود، وارد صفحهٔ برنامه شوید و گزینهٔ بستهٔ جدید را انتخاب کنید. سپس پنجرهای باز خواهد شد که میتوانید در آن فایل .apk نسخهٔ بهروزرسانی شدهٔ برنامه را بارگذاری کنید. لیست تغییرات فارسی و انگلیسی را وارد کنید و گزینهٔ ذخیره و انتشار را انتخاب نمایید. توجه نمایید که «Package Name (نام بسته)» نسخهٔ جدید میبایست با Package Name نسخهٔ قدیم، یکسان باشد.
همچنین میبایست «Version Code (شمارهٔ نسخه)» بالاتری داشته باشد. همچنین در این بخش میتوانید جزییات .apk نسخههای فعلی و پیشین برنامه مانند، شماره نسخه، عنوان نسخه، حجم، تاریخ بارگذاری، تاریخ انتشار و وضعیت نسخه، را مشاهده کنید. اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی مدیریت نسخهها در اینجا آمده است.
سربرگِ تراکنشها
در این بخش میتوانید جزییات خریدِ محصولات خود را که توسط کاربران بازار صورت گرفته است مشاهده کنید. جزییاتی مانند زمان انجام تراکنش، مبلغ و شماره توکن.
سربرگِ پرداخت درونبرنامهای
پرداخت درونبرنامهای یکی از سرویسهای بازار است که فروش محتوای دیجیتال را از درون برنامه ممکن میسازد. شما میتوانید از این سرویس، برای فروش محتوای قابل دانلود و محتوای غیرقابل دانلود استفاده کنید. محتوای قابل دانلود مانند موسیقی، ویدئو، تصاویر، فایلهای .pdf و محتوای غیرقابل دانلود مانند ارتقاء نسخه، خرید مرحله و سکه در بازیها، خرید جم و موارد اینچنینی است.
کلید RSA
در پرداخت درونبرنامهای بازار، قبل از اینکه محصولات خود را تعریف کنید، یعنی در قدم اول، میبایست یک کلید RSA بسازید. پس از دریافت کلید رمز شده (RSA)، آن را به روشی که در مستندات فنی آمده است درون برنامهٔ خود قرار دهید.
محصولات
پس از اینکه کلید رمز شدهٔ RSA را دریافت کردید و به برنامه اضافه نمودید، میتوانید محصولات دلخواه خود را تعریف نمایید و جزییات مرتبط با محصول را در پنجرهای که باز میشود وارد کنید.
سربرگِ نظرات
در این بخش نظراتی که کاربران برای برنامهٔ شما ثبت کردهاند قابل مشاهده است. زیر هر نظر شماره نسخهای از برنامه که کاربر صرفا برای آن نسخه نظرِ خود را ثبت کرده درج شده است. همچنین ساعت و تاریخ دقیق نظر و اطلاعاتی از نسخه SDK نیز در این بخش موجود است. زمانیکه شما به نظر کاربر پاسخ میدهید، پاسخِ شما برای کاربر از طریق ایمیل ارسال میشود. لطفا توجه کنید فقط میتوانید برای نظراتی که وضعیت آنها منتشر شده است پاسخی بنویسید. به این نکته توجه داشته باشید که نکات مرتبط به پاسخدهی نظرات را رعایت کرده باشید تا پاسخ شما در برنامه بازار قابل مشاهده باشد. همچنین میتوانید در بخش نظرات، نظرهای نامناسب را گزارش کنید، این نکته را در نظر داشته باشید که نظرات مخالفِ برنامه لزوما جز نظرات نامناسب محسوب نمیشوند. در این بخش قسمتی وجود دارد به نام فیلترها که در آن میتوانید با استفاده از فیلدهای تاریخ، نسخهٔ برنامه، نسخهٔ اندروید و بازهٔ امتیاز، نظرات را مطابق میلِ خود فیلتر نمایید.
سربرگِ آمار
در این بخش میتوانید از آمار بازدید، نظرات و نصب برنامه آگاه شوید و براساس بازهٔ زمانی و سایر فیلترها اقدام به مشاهده و تحلیل آمار و نمودارهای برنامهٔ خود کنید و در صورت نیاز به خروجی فایل اکسل آن دسترسی داشته باشید.
همچنین میتوانید از آمار بازدید برنامهٔ خود به تفکیک ارجاعدهندهها مطلع شوید. این فیلتر بدین معنیست که کاربر از چه روشی، صفحهٔ برنامه شما را بازدید نموده است.
نظرات
در این بخش شما میتوانید تعداد نظرات و تعداد ستارههایی که کاربران به برنامهٔ شما دادهاند را با تعدادِ دقیق آن و در یک نمودار مشاهده کنید.
نصب برنامه
نصب جدید: در این بخش تعداد نصبِ روزانهٔ برنامه قابل مشاهده است.
نصب فعال: منظور از این بخش، مجموع نصب برنامه یا به عبارتی نصب فعال برنامه است. آمار نصب بر اساس شمارش دستگاههاییست که برنامهٔ کافهبازار بر روی آنها نصب باشد. چنانچه دستگاهی دارای برنامهٔ کافهبازار نباشد و برنامهٔ شما روی آن نصب باشد، در این نمودار شمارش نخواهد شد.
منوِ مالی
تصفیهحساب
در این بخش میتوانید مبلغ قابل تصفیه را مشاهده کنید. از سربرگِ تنظیمات نیز، میتوانید شماره شبا خود را وارد کنید. نکتهٔ مهم در این بخش، این است که بهروز شدن مبلغ قابلتصفیه به صورت روزانه است.
سربرگِ تاریخچه
برای مشاهده تاریخچهٔ تصفیهحسابهای خود میتوانید به سربرگ تاریخچه مراجعه نموده و از تاریخ واریز مبلغ قابلتصفیه و شبای مربوط به آن آگاه شوید.
سربرگِ تنظیمات
برای تصفیهحساب، میبایست گزینهٔ تصفیهحساب خودکار را فعال و شبای خود را وارد نمایید. تصفیهحساب، آخر ماه با آخرین شبای اعلامی بسته خواهد شد و مبلغ قابل تصفیه در پایان این روز به فاصله حداکثر ۵ روز کاری به حساب شما واریز میگردد. مبلغ قابل پرداخت برای توسعهدهندگان داخلی حداقل ۵۰ هزار تومان و برای توسعهدهندگان خارجی حداقل ۲۰۰۰ دلار است و تصفیه مبالغ کمتر از این مقادیر، در پایان سال انجام میشود. تصفیهحساب تنها برای کسانی صورت میگیرد که حداقل دو هفته از انتشار برنامهشان گذشته باشد. در پایان روز آخر هر ماه باید شبایی منطبق با نام درج شده در حساب کاربری و قرارداد توسعهدهنده در سیستم وجود داشته باشد و مسئولیت وارد نمودن شبای ناصحیح بر عهده توسعهدهنده است
گزارشهای فروش
برای مشاهده جزئیات فروش برنامهها، میتوانید به بخش «گزارشهای فروش» مراجعه نمایید. جهت سهولت در فرآیندهای مالی توسعهدهندگان کافهبازار، صورتحساب ماهانهٔ شما در پایان هر ماه، در این بخش با عنوان «فاکتور فروش» در دسترس است.
فاکتور فروش
در این قسمت فاکتورهای غیررسمی فروش و عودت قابل دریافت است. توسعهدهندگان حقوقی میبایست پس از هر تصفیهحساب، فاکتور مرتبط با هر ماه را بر اساس اطلاعاتی که در این فایلها ثبت شده است برای کافهبازار و به صورت فیزیکی ارسال کنند.در این بخش میتوانید با انتخاب بازهٔ زمانی موردنظر خود، فاکتور فروش خود را دریافت کنید. توسعهدهندگان حقوقی برای انجام تصفیهحساب لازم است فاکتورهای فروش و برگشت از فروش ماههای قبل خود را برای ما ارسال نموده و این فاکتورها تایید شده باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوهٔ صدور فاکتور میتوانید به وبلاگ توسعهدهندگان کافهبازار مراجعه نمایید.
فایل فروش
شما میتوانید از این قسمت فایل اکسل حاوی اطلاعات فروش تمام برنامههای خود را در بازهٔ زمانی موردنظر خود دریافت کنید. بازهٔ انتخابی میتواند حداکثر یک سال باشد.
گزارشهای فروش
در این بخش، پس از انتخاب بازهٔ زمانی مورد نظر و کلیک روی دکمه تولید و دانلود فایل میتوانید فایل فروش خود را دریافت نموده و از جزئیات فروش برنامههای خود و میزان بازگشت از فروش آنها آگاه شوید. توسعهدهندگان حقوقی لازم است از سری فاکتورهای خود، مطابق صورتحساب موجود در پیشخان نسبت به صدور فاکتور فیزیکی و ارسال آن به این شرکت اقدام نمایند.
نمودار فروش
در این قسمت میتوانید آمار فروشتان را به تفکیک محصول و در قالب یک فایل مشاهده کنید.
منوِ تبلیغات
آغاز تبلیغات
در این بخش قرارداد مرتبط با سیستم «تبلیغات در جستوجوی کافهبازار» قابل مشاهده است. تمامی توسعهدهندگان برای آغاز همکاری با کافهبازار، در ابتدا قراردادی حقوقی را که بین کافهبازار و آنها منعقد میشود، میپذیرند. علت انعقاد قرارداد جدید این است که امکان دارد توسعهدهندهای تمایلی به تبلیغ برنامهٔ خود در بازار نداشته باشد و همچنین بخشهایی در زمینهٔ تبلیغات هستند که نیاز به توجه جداگانهٔ توسعهدهندگان دارد. هر توسعهدهنده که تمایل دارد از سیستم تبلیغات در جستوجوی کافهبازار استفاده کند، میبایست علاوه بر شئونی که در متن قرارداد کلی توسعهدهندگان ارائه شده و او نیز پذیرفته است، به مفاد قرارداد حقوقی «نمایش محتوای دیجیتالی در جستوجوی کافهبازار» نیز متعهد باشد.
مالی
سربرگِ تراکنشها
در این قسمت تمامی جزییات مرتبط با شارژ اعتبار بودجهٔ تبلیغات قابل رویت است.
سربرگِ فاکتور تبلیغات
میتوانید فاکتور تبلیغات خود را با انتخاب بازهٔ زمانی دلخواه، در این بخش دریافت کنید.
کمپینها
با ورود به این بخش میتوانید کمپین بسازید و پس از ساختن کمپین برای عبارتهای موردنظر خود پیشنهاد قیمت بدهید.
منوِ تنظیمات
وضعیت حساب
در این بخش شما میتوانید از تاریخ انقضای اشتراک پیشخان خود و یا زمان پرداخت این اشتراک مطلع گردید.
اطلاعات ناشر
اطلاعات عمومی
ایمیلآدرس، نوع حساب و کشور توسعهدهنده در این قسمت قابل رویت است. توجه داشته باشید که امکان تغییر این اطلاعات وجود ندارد و میبایست با پشتیبانی توسعهدهندگان کافهبازار در این خصوص تماس بگیرید.
اطلاعات ملی
در این قسمت میبایست تصویری واضح، رنگی، شفاف، و بدون نور فلش بارگذاری کنید، همچنین نام کامل و کد شناسایی ملی میبایست به صورت کامل و صحیح وارد شود.
اطلاعات تماس
در این بخش میتوانید اطلاعات تماس خود را بنویسید. این اطلاعات شاملِ شماره تماس، آدرس محل کار و یا محل سکونت و کد پستیِ مرتبط با آدرس است. به این نکته توجه داشته باشید که در آدرس پستی میبایست تمامی موارد درج شود، از جمله، نام استان، نام شهر، نام خیابان، نام کوچه، پلاک و شماره واحد ملک را درج کنید.
قرارداد
در این بخش میتوانید قرار داد خود را با کافهبازار مشاهده نموده و از تاریخ و وضعیت پذیرش آن آگاه شوید.
کارپردازان
به منظور مدیریت برنامههای خود، میتوانید فردی را به عنوان کارپرداز در پیشخان خود معرفی و ثبت نموده، سپس با در نظر گرفتن محدودیتهای مشخص موردنظرتان، امکان دسترسی به بخشهای مختلف در پیشخان را برای وی فراهم سازید. توجه داشته باشید که کارپردازی که در این بخش تعریف میکنید میبایست به عنوان کاربر در کافهبازار ثبتنام نموده باشد. به عنوان مثال: توسعهدهنده میتواند با تعریف یک کارپرداز با دسترسی پشتیبانی بر روی برخی از برنامههای خود، امکان مشاهده و پاسخگویی به نظرات آن چند برنامه را به آن شخص بدهد، در حالی که بخشهای دیگر پیشخانِ توسعهدهنده برای شخص مذکور غیرقابل مشاهده باشد. در بخش «مدیریت کارپردازان»، پس از انتخاب دکمه کارپرداز جدید میتوانید آدرس ایمیل ایشان را وارد نمایید.
دسترسیهای ذکر شده، به دو دستهٔ «دسترسیهای کلی» و «دسترسیهای مربوط به برنامه» تقسیم میشوند.
دسترسیهای کلی دسترسیهایی هستند که امکان استفاده از بخشهایی از پیشخان را که نامرتبط با برنامهٔ خاصی هستند، مثلا اطلاعات مالی توسعهدهنده، محدود میکنند. دسترسیهای کلی تعریف شده در پیشخان، در حالحاضر به این صورت هستند:
-
اضافه کردن برنامه: بارگذاری برنامهی جدید
-
تغییر اطلاعات عمومی توسعهدهنده: شامل Public Profile و Developer ID
-
مشاهدهٔ اطلاعات مالی: شامل قرارداد، نمودارهای فروش، فایل فروش، فاکتورها و تصفیهحسابها
-
تغییر اطلاعات مالی: شامل قرارداد و اطلاعات بانکی
دسترسیهای مربوط به برنامه قابل محدود شدن بر روی برخی از برنامهها هستند. در حالحاضر این دسترسیها، به این صورت در پیشخان وجود دارند:
-
تغییر اطلاعات برنامه: اطلاعات پایه، قیمت، تصاویر و اطلاعات پشتیبانی
-
انتشار: تغییر وضعیت انتشار، قیمتگذاری و دسترسی به تبلیغات
-
توسعه: بارگذاری و ویرایش بستهها و ایجاد و ویرایش محصولات درونبرنامهای
-
آمار: دسترسی به آمار بازدید، نصب و فروش
-
پشتیبانی: شامل نظرات برنامه
عناوین توسعهدهنده
شما میتوانید عنوان توسعهدهنده را از طریق ورود به پیشخان، منوی «تنظیمات» و بخش «عناوین توسعهدهنده» و سپس با انتخاب دکمه «ویرایش مشخصات توسعهدهنده» تعیین کنید و یا تغییر دهید. با این حال پیشنهاد ما به شما اینست تا پس از مطالعهی بخش عنوان توسعهدهنده، مناسبترین نام را برای خود برگزینید و به منظور آشنایی کاربران با توسعهدهندهی برنامه به مرور زمان، حدالامکان از تغییر آن خودداری نمایید. کاربر با کلیک روی عنوان توسعهدهنده، وارد صفحهٔ اختصاصی او میشود که تمامی برنامههای توسعهدهنده در آن صفحه قابل مشاهده و دریافت است.
شناسهٔ توسعهدهنده
شناسهٔ توسعهدهندهٔ کافهبازار (Developer ID) کدِ یکتاییست که فقط یکبار توسط توسعهدهنده انتخاب میشود و پس از تأیید، امکان تغییر آن به هیچوجه وجود نخواهد داشت. با استفاده از این شناسه، توسعهدهنده میتواند کاربران را به صفحهٔ اختصاصی خود در برنامهٔ بازار و وبسایت کافهبازار ارجاع دهد. به طور مثال اگر شناسهٔ توسعهدهندهای example باشد، صفحهٔ اختصاصی توسعهدهنده درکافهبازار در آدرس http://cafebazaar.ir/developer/example قابل دسترسی خواهد بود. برای اطلاع از نحوهٔ استفاده از این شناسه برای ارجاع به لیست برنامههای خود دربرنامهٔ بازار به صفحهٔ راهنمای اینتنت بازار مراجعه کنید. شما میتوانید با انتخاب دکمه ویرایش شناسه توسعهدهنده، شناسهٔ خود را تعیین کنید. لطفاً توجه داشته باشید که شناسهٔ انتخابی شما باید مشابه نام انگلیسی که در قسمت «پروفایل عمومی» برای حساب توسعهدهندهٔ خود انتخاب نمودهاید باشد تا به تایید کافهبازار برسد. فرآیند رد یا تایید شناسه ممکن است دو الی سه روز کاری به طول بیانجامد.
قوانین انتخاب شناسه
-
شناسهٔ انتخابی باید تلفیقی از حروف کوچک انگلیسی (a-z)، ارقام (0-9) و خط تیره (-) و زیرخط (_) باشد.
-
شناسهٔ انتخابی نباید کمتر از ۵ کاراکتر باشد.
-
شناسهٔ انتخابی باید مشابه نامی باشد که برای حساب توسعهدهنده خود در قسمت «عناوین توسعهدهنده» انتخاب کردهاید.
تغییر رمز عبور
با کلیک بر روی گزینۀ تغییر رمز عبور و وارد کردن رمز عبور پیشین و تعریف رمز عبور میتوانید رمز عبور جدید تعریف نمایید.
API توسعهدهندگان
-
در اینجا شما میتوانید یک کلاینت جدید برای دسترسی به API توسعهدهندگان بسازید و یا کلاینتهای قبلی را پاک کنید. شما میتوانید با استفاده از این API، وضعیت خریدها و اشتراکهای برنامهها و محصولات خود را از طریق سرور شخصیتان (بدون نیاز به کلاینت بازار) بررسی کنید.
-
همهٔ توسعهدهندگان کافهبازار نیاز به استفاده از این API ندارند. در اکثر موارد شما میتوانید به طور مستقیم از پنل توسعهدهندگان بازار برای مدیریت خریدهای کاربران و وضعیت اشتراک آنها استفاده کنید. با این حال، اگر تعداد زیادی برنامه و محصول دارید، برای پیگیری این موارد، ممکن است این API برایتان سودمند باشد. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به مستندات API توسعهدهندگان کافهبازار مراجعه کنید.
پشتیبانی
در اینجا میتوانید با انتخاب «موضوع» موردنظر خود و سپس انتخاب «زیر موضوع» پاسخ پرسش خود را بیابید یا در صورت پیدا نکردن جواب پرسش خود را مطرح کنید. همچنین می توانید طی روزهای کاری هفته (شنبه الی چهارشنبه) از ساعت ۹ صبح الی ۶ عصر، با شماره تلفن «۹۱۰۰۹۷۹۸-۰۲۱» با واحد «پشتیبانی توسعهدهندگان کافهبازار» تماس حاصل نمایید تا راهنماییهای لازم، حضورتان ارائه گردد.