آمارهای ارائه شده در پیشخان


در ادامه  برخی از آمارهای موجود در پیشخان توسعه‌دهندگان کافه‌بازار را با جزئیات بیشتری توضیح خواهیم داد.

نصب:


نصب فعال: این آمار نمایش‌دهنده‌ی تعداد دستگاه‌های اندرویدی  است که هم برنامه‌ی کافه‌بازار و هم برنامه شما در آنها نصب شده است و در دوماه گذشته حداقل یک‌‌بار به اینترنت وصل شده‌اند. به این معنی که اگر کاربری برنامه‌ی شما و برنامه‌ی بازار را دارد اما به مدت ۳ ماه به اینترنت وصل نشده، در این شمارش، لحاظ نشده است. همچین اگر کاربری آخرین‌بار، ۱ماه پیش به اینترنت وصل شده و در آن زمان برنامه شما را داشته است و هفته‌ي پیش برنامه شما را حذف کرده (و به اینترنت وصل نشده)، در این آمار یک نصب فعال شمرده می‌شود.


نصب جدید (روزانه): این آمار نمایش‌دهنده‌ی تعداد کاربرانی است که روزانه دکمه‌ی نصب برنامه‌ی شما را زده‌اند و مراحل نصب را روی گوشی خود به اتمام رسانده‌اند و برنامه شما بر روی گوشی آنها نصب شده‌است.

توجه: اگر کاربری دکمه نصب برنامه‌ي شما را زده است اما  برنامه به صورت کامل دانلود نشده‌است، یا  برنامه را دانلود کرده اما مراحل نصب روی دستگاه را کامل انجام نداده‌است، در این آمار شمرده‌ نخواهد شد.

امتیازات:


میانگین امتیازات: این آمار نمایش‌دهنده‌ی میانگین امتیازاتی است که کاربران به برنامه شما داده‌اند.

توجه:  آمار موجود در این بخش، مربوط به پیش از حذف نظرات و امتیازات تکراری، مشکل‌دار، یا تقلبی است. پس ممکن است با امتیازات و نظراتی که در برنامه بازار نمایش داده‌می‌شود، متفاوت باشد.


تعداد امتیازات: این آمار نمایش‌دهنده‌ی تعداد امتیازاتی است که کاربران به برنامه شما داده‌اند. 

توجه: آمار موجود در این بخش، مربوط به پیش از حذف نظرات، امتیازات تکراری، مشکل‌دار یا تقلبی است. پس ممکن است با امتیازات و نظراتی که در برنامه بازار نمایش داده‌می‌شود، متفاوت باشد.


بازدید:

این آمار نمایش‌دهنده‌ی تعداد بازدیدهایی است که از صفحه‌ی جزئیات برنامه شما در برنامه‌ی بازار انجام شده‌است. بازدیدکنندگان می‌توانند از راه‌های مختلفی صفحه‌ي برنامه‌ی شما را بازدید کرده باشند که در بخش ارجاع‌دهندگان، به تفکیک آورده شده‌است. در ضمن، برخی از نصب‌های روزانه‌ی شما ممکن است بدون مراجعه به صفحه‌ی جزئیات برنامه، و با استفاده از دکمه‌ی نصب در بخش لیست جستجو اتفاق افتاده‌باشند.

نکته: منظور از ارجاع‌دهنده‌ی بازدید صفحه‌ یا محلی است که کاربر قبل از باز کردن صفحه‌ی جزئیات برنامه در آن بوده است. 

ارجاع‌دهنده‌های بازدید:

 

خانه: 

صفحه‌ی اول برنامه بازار که به عنوان خانه شناخته می‌شود و سطرهایی دارد که به شکل سیستمی یا دستی ایجاد می‌شوند.


مجموعه‌ی بازی‌ها:

در صفحه‌ی خانه‌ی برنامه‌ي بازار، معمولا سطری با این عنوان وجود دارد.


حامی: 

در بالاترین سطر صفحه‌ خانه‌ی بازار، گاهی یک کادر بزرگ برای معرفی یک برنامه وجود دارد.


پیشنهادی خانه:

برنامه‌ها و بازی‌های پیشنهادی برای شما که در سطرهای پایین خانه نمایش داده می‌شوند.


حالت کودک:

برخی برنامه‌ها و بازی‌ها که برای کودکان مناسب ارزیابی شده‌اند، با روشن شدن حالت کودک در خانه نمایش داده می‌شوند. فعال کردن این مد، در بخش بازار من انجام می‌شود.


در حال پیشرفت:

در صفحه‌ی خانه‌ی بازار، معمولا سطری با این عنوان وجود دارد.


خانه، باقی سطرها:

باقی سطرهایی که در صفحه‌ی اول بازار وجود دارند.


برترین‌ها:

در بخش تاپ چارت، سه دسته‌ی پرفروش‌ها، فارسی‌ها و پرطرفدارها وجود دارد.



دسته‌ها:

در بخش دسته‌ها، پس از ورود به دسته‌بندی، گاهی برنامه‌ای در بالاترین سطر آن گروه در یک کادر بزرگ معرفی می‌شود که به عنوان حامی در دسته‌ها معرفی شده‌است. بقیه‌ی سطرها در دسته‌ها در عنوان پیشنهادی دسته‌ها جای گرفته‌اند.


جزئیات برنامه:

در بخش جزئیات برنامه، لینک هایی وجود دارد که می‌تواند منجر به بازدید از جزئیات برنامه‌ی یک برنامه دیگر شود.


برنامه‌های انتخاب بازار: 

تعدادی از برنامه‌ها، نشان «انتخاب بازار» دارند. با کلیک بر روی این نشان، برنامه‌های انتخاب بازار دیگر نمایش داده می‌شود و کاربر می‌تواند وارد جزئیات این برنامه‌ها شود.

 


بازار من:

پس از ورود به بخش بازار من، این امکان وجود دارد که با وارد شدن به برخی آیتم‌ها امکان بازدید از صفحه‌ی جزئیات برنامه فراهم شود.


لینک به اشتراک‌گذاری (از بازار):

در برنامه‌ی بازار، امکانی برای به‌اشتراک‌گذاری لینک صفحه‌ی جزئیات برنامه با دیگران وجود دارد. ممکن است کاربر شما با کلیک روی آن لینک به صفحه‌ی جزئیات برنامه رسیده‌باشد.