نسخه چاپی
مفاهیم تبلیغات در گشتوگذار
از زمستان سال ۱۳۹۷ تیم تبلیغات جستوجو در بازار همکاری تبلیغاتی با توسعهدهندگان بازار را آغاز کرد و مسیر جدیدی در جذب هدفمند کاربران براساس انواع جستوجوی آنها در بازار طراحی شد. از امروز مسیر تبلیغاتی «گشتوگذار در بازار» به کمپینهای تبلیغاتی بازار اضافه شد و توسعهدهندگان میتوانند علاوه بر استفاده از تبلیغات «جستوجو در بازار»، از روش تبلیغاتی جدیدتر و سادهتر «گشتوگذار در بازار» نیز بهرهمند شوند. تبلیغات گشتوگذار در بازار در یکی از ردیفهای صفحه جزییات برنامه بهنام «پیشنهادهای بیشتر» در مقابل تگ آگهی نمایش داده میشود. در ادامه با جزییات طراحی کمپین، نحوه انتخاب در مزایده و مفهوم قیمت نصب کامل آشنا میشوید.
طراحی کمپین
برای ساخت کمپین و شرکت در مزایده «تبلیغات در گشتوگذار بازار»، تصمیمگیری در مورد بودجه کل کمپین، بازه زمانی کمپین، حداکثر بودجه روزانه و «قیمت متوسط هر نصب کامل» که در ادامه به توضیح آن میپردازیم، بر عهده توسعهدهندگان است. پس از تصمیمگیری و ثبت اطلاعات تبلیغات در گشتوگذار بازار در پیشخان توسعهدهندگان، پیشنهاد شما به مزایده گذاشته میشود و در صورت تایید، تبلیغات محصول در برنامههای میزبانِ تبلیغ بازار آغاز میشود.
قیمت نصب کامل
در زمان طراحی کمپین، توسعهدهندگان برای هزینه هر نصب کامل (TCPI)* مبلغی مشخص میکنند که به ازای هر نصب کامل برنامه، این مبلغ از بودجه روزانه کسر میشود. در مقایسه با روش تبلیغاتی «جستوجو در بازار» که بهصورت مزایده قیمت دوم برگزار میشود و معمولا شرکتکنندگان در مزایده مبلغ کمتری را نسبت به پیشنهاد اولیه CPI پرداخت میکردند، در مدل تبلیغاتی «گشتوگذار در بازار» به ازای هر نصب کامل مبلغ دقیق TCPI پیشنهادی از بودجه توسعهدهندگان کسر میشود. در مواردی هنگام شروع کمپین ممکن است مبلغ کسر شده به ازای هر نصب کامل، بیشتر یا کمتر از عدد TCPI محاسبه شود؛ اما این عدد طی چند روز همگرا خواهد شد و به عدد اولیه TCPI نزدیک میشود. علاوه بر این، در صورتیکه به دلایلی مانند مبلغ پیشنهادی نصب کامل در ابتدای کمپین و یا احتمال نصب برنامه، بازار نتواند تعداد نصب مورد نظر توسعهدهنده را تامین کند، هزینه در پایان کمپین به بودجه کل شما بازمیگردد.
انتخاب در مزایده
در هر صفحه جزییات برنامه ، ده برنامه در ردیف پیشنهادهای بیشتر با تگ آگهی نمایش داده میشوند. ما برای حفظ کیفیت تجربه کاربر، افزایش اثرگذاری تبلیغات در محصول و بهینهسازی نرخ نصب، تلاش میکنیم تا به کاربر مخاطب جایگاه تبلیغاتی، مرتبطترین برنامه را به عنوان تبلیغ نمایش دهیم. به این دلیل علاوه بر پیشنهاد عدد قیمت نصب کامل (TCPI)؛ تخمینی که محصول از احتمال نصب برنامه موضوع کمپین در اثر نمایش تبلیغ دارد، به عنوان عامل موثر در مزایده در نظر گرفته میشود. این احتمال بر اساس الگوریتمهای محصول و با در نظر گرفتن عواملی مانند میزان ارتباط برنامه با صفحههایی که جایگاه تبلیغاتی در آن قرار دارد، محبوبیت برنامه از نظر میزان نصب در بازار، کیفیت برنامه و ترجیحات و علاقمندی کاربر در قالب عددی محاسبه شده که این عدد در کنار پیشنهاد قیمت نصب کامل، امتیاز شرکتکننده در مزایده را تعیین میکند.
اگر در مورد نحوه تبلیغات «گشتوگذار در بازار» سوالی دارید با ایمیل developers@cafebazaar.ir تماس بگیرید و موضوع را گشتوگذار در بازار بنویسید.
- TCPI: Target Cost Per Install
به مطالب ارائه شده چه امتیازی میدهید؟
محل نوشتن دیدگاه ...
اگر در مورد محتوا نظر یا پیشنهادی دارید لطفا برای ما بنویسید.
زمان انتشار: ۱۴۰۰-۰۳-۲۵ ۱۱:۲۳
آخرین بهروزرسانی: ۱۴۰۰-۰۴-۱۲ ۱۳:۵۰