سوالات متداول تبلیغات در گشت‌وگذار بازار

 

۱- مراحل ساخت کمپین گشت‌وگذار در بازار چیست؟

در پیشخان توسعه‌دهندگان بازار به قسمت تبلیغات > آغاز تبلیغات رفته و پس از امضای قرارداد تبلیغات، وارد بخش کمپین‌ها شوید و روی دکمه ایجاد کمپین جدید کلیک کنید. سپس گزینه تبلیغات در «گشت و گذار بازار» را انتخاب کنید. بدین ترتیب وارد قسمت ایجاد کمپین می‌شوید. حال نام کمپین، نام بسته اپلیکیشن مورد نظر، وضعیت کمپین و تاریخ را انتخاب و ترکر خود را وارد کنید. در ادامه قیمت متوسط هر نصب، بودجه کل کمپین و حداکثر بودجه روزانه را انتخاب می‌کنید. با فشردن دکمه ایجاد کمپین مراحل به اتمام می‌رسد و کمپین شما ساخته شده است. برای اطلاعات بیشتر به راهنمای آغاز تبلیغات در گشت و گذار مراجعه کنید.

 

۲- چرا برای کمپین باید قرارداد الکترونیکی را امضا کنم؟

از آنجایی که تعهدات متقابلی مانند تراکنش‌های مالی، فراد، عملکرد درست سیستم و… برای انجام تبلیغات مورد نیاز است، لازم است این تعهدات با امضای قرارداد به تایید طرفین (بازار و توسعه‌دهنده) برسد.

 

۳- اصطلاحات به کار رفته در تبلیغات گشت‌وگذار به چه معناست؟

بودجه: مقدار بودجه باقی‌مانده کمپین

حداکثر بودجه روزانه: بودجه‌ای که کمپین روزانه اجازه استفاده دارد.

قیمت متوسط هر نصب کامل: میانگین قیمت نهایی هر بار اتمام دانلود و نصب اپلیکیشن

 

۴- آیا می‌توانم برای یک برنامه چندین کمپین همزمان داشته باشم؟

خیر. در صورتی که چند کمپین فعال و همزمان داشته باشید، کمپین با بیشترین مبلغ پیشنهادی در مزایده با بقیه کمپین‌های شما برنده می‌شود و بقیه کمپین‌های شما نصبی دریافت نمی‌کنند.

 

۵- حداقل مبلغ پیشنهادی من چه عددی می‌تواند باشد؟

حداقل مبلغ پیشنهادی ۷۵۰۰ ریال است.

 

۶- چه آمارهایی از نتایج تبلیغات در پنل من قابل مشاهده است؟

در حال حاضر می‌توانید تعداد نصب دریافتی روزانه و هزینه به ازای هر نصب (میانگین وزن‌دار قیمت نصب‌های دریافت‌شده در آن روز) را در آمارها مشاهده کنید. 

 

۷- از چه ترکرهایی می‌توان برای کمپین استفاده کرد؟

تبلیغ‌دهندگان گرامی در حال حاضر می‌توانند از این ترکرها استفاده کنند: Adjust, Metrix, AppMetrica

 

۸- روش مزایده و برنده‌شدن چگونه است؟

به ازای هر نمایش تبلیغ در هر جایگاه تبلیغاتی یک مزایده برگزار می‌شود و هر تبلیغ‌دهنده، با ضرب احتمال نصب این تبلیغ در مبلغ پیشنهادی در این مزایده شرکت داده می شوند. 

 

۹- اگر دو تبلیغ‌دهنده همزمان بیش‌ترین پیشنهاد را ارائه کنند چه اتفاقی می‌افتد؟

وابسته به اینکه احتمال نصب کدام تبلیغ‌دهنده در این جایگاه بیشتر باشد در این مزایده برنده می‌شوند.

 

۱۰- چه عواملی در نمایش تبلیغ برنامه‌ی من تاثیرگذارند؟

احتمال نصب این تبلیغ در این جایگاه تبلیغاتی و مبلغ پیشنهادی تبلیغ دهنده

 

۱۱- نمایش تبلیغات با روش عکس و متن قابل انجام است؟

در حال حاضر خیر ولی در برنامه‌های آتی توسعه محصول این امکان وجود دارد.

 

۱۲- انتخاب جایگاه تبلیغات امکان‌پذیر است؟

 خیر. با شرکت در کمپین گشت‌وگذار مبلغ پیشنهادی شما در همه جایگاه‌های تبلیغات گشت‌وگذار وارد مزایده شده و در صورت برنده شدن، نمایش داده می‌شود. 

 

۱۳- تبلیغ من کجا نمایش داده می‌شود؟

تبلیغ در گشت‌وگذار بازار در حال حاضر در ردیف پیشنهادهای بیشتر در صفحه جزییات برنامه بازار نمایش داده می‌شود. 

 

۱۴- بهینه‌سازی کمپین از چه روشی انجام می شود؟ (افزایش قیمت)

در کمپین گشت‌وگذار برای ایجاد سادگی بیشتر تمامی فرایند به صورت اتوماتیک انجام شده و بهینه‌سازی به مرور زمان اتفاق می‌افتد. تبلیغ‌دهندگان می‌توانند با افزایش مبلغ پیشنهادی، در مزایده‌های بیشتری برنده شده و نصب بیشتری در یک بازه زمانی مشخص دریافت کنند.

همچنین می‌توانید با بهبود صفحه جزییات برنامه خود برای کاربران، تبلیغات خود را بهینه کنید.

 

۱۵- مدل شمارش نصب در تبلیغات گشت‌وگذار چگونه است؟

شمارش نصب بر اساس اتمام دانلود است. یعنی اگر کاربر روی دکمه نصب کلیک کند و نصب برای او به اتمام برسد یک نصب برای تبلیغ دهنده شمرده می‌شود.