نسخه چاپی
چک لیست انتشار برنامه در بازار
چک لیستی که در ادامه در موردش خواهیم گفت به شما کمک خواهد کرد تا مطمئن شوید برنامهای که قصد نشر آن را دارید بدون مشکل و با یک آمادهسازی مناسب در بازار منتشر خواهد شد. مراحلی که باید برای این کار طی شوند در این مطلب ترتیب بندی شدهاند تا درک بهتری از نحوه طی شدن مراحل به شما بدهند. شما میتوانید با توجه به شرایط و مطابق نیاز خود در مورد انتشار برنامه در بازار نسبت به انجام این مراحل خارج از ترتیب ذکر شده اقدام کنید.
موارد چک لیست انتشار برنامه در بازار
از رعایت شدن قوانین بازار مطمئن شوید: قوانین مرتبط با توسعهدهندگان در بازار به نحوی طراحی شدهاند که کاربران از این که از یک منبع مطمئن در حال دریافت و نصب برنامههای خود هستند مطمئن باشند. سیاستهای انتشار برنامه در بازار را به صورت کامل مرور کنید زیرا ممکن است که رعایت نشدن آنها در مواردی مثل استفاده از دسترسیهای خطرناک یا محتوای نامناسب، از انتشار برنامه شما جلوگیری کند.
از امکانات پیشخان بازار استفاده کنید: در پیشخان بازار به ابزارهایی دسترسی دارید که با استفاده از آنها میتوانید برنامه خود را منتشر کرده، سرویسهای جدیدی برای فروش در آن طراحی کنید و با استفاده از بخش تبلیغات فروش خود را گسترش دهید. پیشخان بازار شامل قسمتهایی دیگری مربوط به مدیریت برنامه، رهانشها، اطلاعات ناشر، تراکنشها، پشتیبانی توسعهدهندگان بازار، قابلیت بوف و آمار نصب برنامه هم میشود. برای جزئیات بیشتر به صفحه پیشخان بازار مراجعه کرده و راهنمای پیشخان را مطالعه کنید.
برنامه قبلی برای انتشار برنامه خود داشته باشید: انتشار همزمان برنامه برای تمام سیستمعاملها و برنامهریزی قبلی برای انتشار یک برنامه به فراگیر شدن آن برنامه و جذب کاربران بیشتر کمک شایانی خواهد کرد. بنابراین بهتر است که برنامه خود را در یک بازه زمانی قبل از روز انتشار در پیشخان بازار بارگذاری کنید تا روند بررسی و تایید آن توسط پشتیبانی بازار در سریعتیرن زمان ممکن انجام شود. میتوانید با استفاده از اطلاعاتی که از کاربران خود در سایر برنامهها به دست آوردهاید انتشار برنامه جدید را به اطلاع آنها برسانید تا افراد بیشتری در روزهای ابتدایی عرضه، برنامه شما را نصب کنند.
فرآیند آمادهسازی برنامه را به درستی انجام دهید: مراحل آمادهسازی برنامه شامل تکمیل امضای برنامه، نامگذاری دقیق بستهها، نحوه مدیریت نسخههای برنامه و انتخاب نام، توضیحات، دستهبندی و آیکون مناسب برای برنامه و بازی توسعهدهندگان بازار است. این مراحل به شما کمک خواهند کرد تا برنامه شما نشر بهتری را روی بازار تجربه کند. انتخاب نام مناسب، نوشتن توضیحات و انتخاب درست دستهبندیها همه از موارد مهم این فرآیند محسوب میشوند. برای اطلاعات بیشتر در این رابطه به فرآیند آماده سازی برنامه در بازار رجوع کنید.
از اپ باندل استفاده کنید: به شما پیشنهاد میکنیم از قابلیت اپ باندل استفاده کنید با استفاده از اپ باندل در بازار حجم و فایل APK برنامهها با توجه به مدل دستگاه کاربران بهینهسازی خواهد شد. برای ایجاد رهانش باندلی در زمان ایجاد رهانش جدید یا در ابتدای انتشار برنامه خود، میتوانید به جای بارگذاری apk، فایل aab برنامه خود را بارگذاری کنید. برای اطلاعات بیشتر به صفحه اپ باندل مراجعه کنید.
برنامه خود را به درستی تست کنید: برای این کار میتوانید از همکاران یا نزدیکان خود کمک بگیرید. استفاده از حداقل ۵۰ نفر برای تست برنامه قبل از انتشار به شما کمک خواهد کرد تا با دریافت بازخوردها قبل از انتشار، برنامه خود را به شکل بهتری عرضه کنید. با استفاده از قابلیت رهانش تدریجی در پیشخان بازار هم میتوانید برنامه را برای درصد مشخصی از کاربران بازار منتشر کرده و بعد از دریافت نظرات و اعمال تغییرات مورد نظر، برنامه در اختیار گروه بزرگتری قرار دهید. برای اطلاعات بیشتر به صفحه رهانش تدریجی در سایت مراجعه کنید.
آیکن و تصاویر استاندارد برای برنامه خود در نظر بگیرید: از آنجا که آیکون برنامه اولین مواجهه کاربران بازار با برنامه شما است، بهتر است که انتخاب و طراحی آیکون مناسب را به عنوان یکی از موارد مهم چک لیست انتشار در نظر داشته باشید. برای راهنماییهای بیشتر در این زمینه میتوانید نگاهی به «طراحی آیکون برنامه» داشته باشید. همچنین انتخاب نام مناسب، ویدیو با کیفیت و توضیحات حرفهای در صفحه برنامه ضروری است. برای آشنایی بیشتر با این جزئیات میتوانید راهنمای انتخاب نام مناسب و توضیحات برنامه را مطالعه کنید.
اپ باندل خود را به صورت عمومی یا محدود تست کنید: تستهای محدود یا عمومی به شما کمک خواهند کرد تا به نکات تازهای در مورد برنامه جدید خود پی ببرید و مشکلاتی را شناسایی کنید که پیش از این امکان تشخیص آنها وجود نداشت. همانطور که پیش از این گفتیم انجام این تستها کمک میکند در زمانی که برنامه شما در دسترسی گروه بزرگتری قرار میگیرد، کاربران تجربه بهتری هنگام استفاده از برنامه داشته باشند.
سازگاری برنامه خود با دستگاههای مختلف را مشخص کنید: به بازار اطلاع دهید که برنامه شما برای کدام نسخههای اندروید و صفحه نمایشهایی طراحی شده است. این موضوع کمک خواهد کرد تا کاربران با دستگاههای مختلف و سیستم عاملهای گوناگون بتوانند تجربه بهتری از استفاده از برنامه شما داشته باشند.
هنگام رهانش تدریجی نمودارهای نصب را چک کنید: زمانی که با استفاده از رهانش تدریجی انتخاب کردهاید که برنامه خود را برای درصد مشخصی از کاربران بازار نمایش دهید، میتوانید با بررسی وضعیت عملکرد برنامه خود در بخش داشبورد پیشخان بازار از مواردی مثل نصب فعال، نصب از بازار، درآمد روزانه، امتیازات و سلامت نصب با خبر شوید. این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد تا نسبت به اولویت بندی مشکلات و اقدامهایی که برای بهبود برنامه باید انجام شوند، دید بهتری داشته باشید.
مدل درآمدی برنامه خود را مشخص کنید: با استفاده از قابلیتهایی که در پیشخان بازار در اختیار شما قرار گرفته، میتوانید نسبت به در نظر گرفتن امکان خرید مستقیم برنامه، سرویس اشتراک یا پرداختهای درون برنامهای برای محتوا برنامه خود اقدام کنید. همانطور که در پیشخان بازار هم آمده است.
نحوه نمایش ویدیو در صفحه برنامه: امکان نمایش ویدیو شات برنامهها در بازار فراهم شده و میتوانید ویدیو برنامه خود را در سایت و اپلیکیشن بازار نمایش دهید. باید این نکته را در نظر بگیرید که اگر ویدیو برنامه شما به علت زمان بیشتر از ۱۰ دقیقه از سایت و اپ بازار حذف شده، باید با مطالعه قوانین انتشار ویدیو در بازار، ویدیو جدید برنامه خود را در پنل توسعهدهندگان بارگذاری کنید.
تبریک برنامه خود را منتشر کردید. حالا قدم بعدی چیست؟
بعد از مواردی که پیش از این به آنها اشاره کردیم، بهتر است در مرحله اول به ابتدای مسیر برگردید و دوباره بررسی کنید که آیا همه مواردی که در این مطلب ذکر شدهاند را بررسی کردهاید؟ این بررسی به شما کمک خواهد کرد تا در مورد نحوه انتشار برنامه تصمیمات دقیقتری بگیرید. برای مثال ممکن است بررسی این موارد شما را به این نتیجه برساند که انتخاب رهانش تدریجی به عنوان مرحله اول انتشار به دلیل زمانی که به شما برای اصلاح مشکلات میدهد، گزینه بهتری نسبت به انتشار مستقیم برنامه خواهد بود.
بعد از انتشار برنامه میتوانید قدمهای دیگری را برای رشد برنامه خود بردارید. برای مثال تبلیغات در جستجو و تبلیغات در گشتوگذار به بهترین دیده شدن محصول شما کمک خواهند کرد. برای اطلاع از نحوه بیشتر دیده شدن در بازار هم میتوانید به «معیار انتخاب برگزیدهها» و سیستم جستجوی بازار مراجعه کنید. برای سوالات بیشتر با پشتیبانی بازار به صورت تلفنی یا با ثبت تیکت با ما در ارتباط باشید.
به مطالب ارائه شده چه امتیازی میدهید؟
محل نوشتن دیدگاه ...
اگر در مورد محتوا نظر یا پیشنهادی دارید لطفا برای ما بنویسید.
زمان انتشار: ۱۴۰۰-۰۶-۱۷ ۰۵:۲۸
آخرین بهروزرسانی: ۱۴۰۲-۰۲-۰۵ ۰۷:۲۶