نسخه چاپی
سؤالات متداول
۱. پرداخت درونبرنامهای بازار برای برنامهی من، در برخی مدلهای گوشیهای شیائومی کار نمیکند. چه راهحلی وجود دارد؟
برند شیائومی در سیستم عامل اندروید گوشیهای خود تغییراتی جدی اعمال کرده است، که درنتیجهی این تغییرات در عملکرد بسیاری از برنامهها مشکلاتی ایجاد شده است. برای برطرفکردن مشکل پیشآمده، مطمئن شوید که از فایلهای پرداخت درونبرنامهای جدید بازار استفاده میکنید. برای دسترسی به این فایلها، روی این لینک کلیک کنید.
اگر از نسخههای جدیدتر فایلها (بعد از ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۹) استفاده میکنید، پرداخت درونبرنامهای برنامه شما بدون مشکل روی تمامی گوشیها کار خواهد کرد. همچنین، باید مطمئن شوید که کاربران شما نیز از نسخهی جدید بازار (نسخهی ۸.۱۱.۲ و بالاتر) استفاده میکنند.
اگر فایلهای پرداخت درونبرنامهای خود را بروز نکنید، کاربرانتان کماکان قادر به پرداخت خواهند بود، اما این احتمال وجود دارد که در بعضی مدلهای گوشیهای شیائومی پرداخت با مشکل مواجه شود و درآمد شما کاهش پیدا کند. بنابراین، پیشنهاد میکنیم فایلهای پرداخت درونبرنامهای را بروز کنید تا مشکل برطرف شود. پس از بروزرسانی فایلهای AIDL و IABHelper،کد به تغییرات دیگری نیاز ندارد و تمامی فرآیند چککردن در همین فایلها صورت خواهد گرفت. بنابراین، درصورتیکه نسخهی برنامهی بازار در گوشی کاربر بروز باشد، فرآیند پرداخت با سیستم جدید انجام میشود و درغیراینصورت، پرداخت از همان مسیر قبلی انجام خواهد شد.
۲. میخواهم به اپلیکیشنی که هنوز منتشر نشده، پرداخت درونبرنامهای اضافه کنم. آیا برای اضافهکردن این امکان باید پکیج جدیدی در قالب برنامهی جدید ارسال شود؟
خیر، برای افزودن پرداخت درونبرنامهای به ارسال پکیج جدید نیازی ندارید. کافی است در پنل برنامه فعلیتان به سربرگ «پرداخت درونبرنامهای» مراجعه کنید و روی دکمهی «مدیریت پرداخت درونبرنامهای» کلیک کنید. در صفحهی بازشده، نام بستهی برنامه خود را پیدا کنید و برای دریافت کلید عمومی روی دکمه RSA کلیک کنید. سپس میتوانید محصولات خود را تعریف کنید. برای اطلاعات بیشتر به مستندات پرداخت درونبرنامهای مراجعه کنید.
۳. آیا پس از حذف و نصب مجدد برنامهای که پرداخت درونبرنامهای در آن پیادهسازی شده، خریدهای کاربر بازیابی میشود یا به پرداخت مجدد نیاز است؟
در مورد محصولات مصرفی، مانند سکههای درون بازی، از آنجاییکه برای کاربر درخواست مصرف فرستاده میشود تا او بتواند مجدداً آنها را خریداری کند، اطلاعات خرید کاربر، که نشاندهندهی مالکیت او بر این محصولات است، پاک میشود. بنابراین، کاربر پس از حذف برنامه و نصب مجدد آن، تاریخچهای از این خریدها نخواهد داشت و باید مجدداً فرآیند پرداخت را طی کند.
اما اطلاعات محصولات غیرمصرفی، مانند ارتقاء برنامه به نسخهی بدون آگهی و اشتراکهای فعال، در بازار ذخیره میشود و پس از حذف برنامه و نصب مجدد آن، نیازی نیست دوباره خریداری شوند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع محصولات و روند خرید و مصرف آنها، به مستندات مربوطه مراجعه کنید.
۴. آیا میتوان در یک اپلیکیشن بهصورت همزمان از پرداخت درونبرنامهای و تبلیغات عدد استفاده کرد؟
بله، مشکلی در این مورد وجود ندارد.
۵. آیا با API توسعهدهندگان میتوان خرید نیز انجام داد یا فقط برای بررسی وضعیت پرداختها میتوان از آن استفاده کرد؟
فقط برای بررسی وضعیت پرداختها و اشتراکها میتوان از API توسعهدهندگان استفاده کرد.
۶. چگونه میتوانم پرداخت درونبرنامهای را پیش از انتشار برنامه تست کنم؟
وارد پنل برنامه خود شوید. روی گزینهی «پرداخت درونبرنامهای» کلیک کنید. پس از تولید کلید RSA، از دکمهی «محصول جدید» در پایین صفحه استفاده و محصولات درونبرنامهای خود را تعریف کنید. برای خرید آزمایشی این محصولات، میتوانید برای آنها قیمت «صفر ریال» را تعیین کنید. توجه داشته باشید که محصولات درونبرنامهای را پس از تعریف نمیتوانید حذف کنید یا شناسهی آنها را تغییر دهید؛ صرفاً میتوانید آنها را غیرفعال کنید.
پس از پیادهسازی و تست نهایی پرداخت درونبرنامهای در برنامهی خود، میتوانید نسخهی نهایی آن را، که شماره نسخه (Version Code) آن بالاتر از نسخهی اولیه است، در پنل توسعهدهندگان بازار اضافه کنید و برای آن درخواست «انتشار برنامه» بدهید.
۷. برای تست خرید محصول غیرمصرفی، که هر کاربر یک مرتبه آن را میخرد، چه میتوان کرد؟
طبیعتاً برای این منظور، باید هر بار خرید محصول غیرمصرفی از حسابهای جداگانه صورت بگیرد.
۸. آیا میتوانم از درون کد، قیمت محصولات درونبرنامهای را تغییر دهم؟
خیر، قیمتی که برای فروش محصولات در پنل پرداخت تعریف کردهاید، معیار است.
۹. آیا در برنامههایی که پرداخت درونبرنامهای دارند، امکان تغییر قیمت پس از انتشار برنامه وجود دارد؟
بله، وارد پنل برنامه خود شوید. در قسمت «پرداخت درونبرنامهای» میتوانید قیمت محصولات موردنظرتان را تغییر دهید.
۱۰. چرا هنگام تعریف محصول درونبرنامهای در پنل بازار، نمیتوان برای محصول قیمتی بالاتر از «۱,۰۰۰,۰۰۰ ریال» تعیین کرد؟
شما میتوانید قیمت محصولات درونبرنامهای خود را در بازهی ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰۰ریال تعیین کنید. برای انجام اینکار، صفحهکلید شما حتماً باید روی زبان انگلیسی قرار گرفته باشد.
اگر میخواهید سقف قیمت محصولات خود را افزایش دهید، باید توضیحاتی را درباره محصولات درونبرنامهای خود به آدرس developers@cafebazaar.ir ارسال کنید، تا تیم پشتیبانی، به درخواست شما رسیدگی کند.
۱۱. آيا محدودیتی در تعداد محصولات درونبرنامهای وجود دارد؟
خیر، محدودیتی وجود ندارد.
۱۲. اگر اپلیکیشنی که پرداخت درونبرنامهای دارد، به دستگاه اندرویدی دیگری منتقل شود، آیا محصولات درونبرنامهای خریداریشده آن برنامه بازیابی میشوند؟ یا مجدداً باید در دستگاه تلفن جدید پرداخت درونبرنامهای صورت بگیرد؟ به عبارت دیگر، اگر بخشهای اصلی برنامه را با پرداخت درونبرنامهای محدود کنم، آیا امکان کپیبرداری غیرقانونی برنامه محدود میشود؟
با نصب مجدد اپلیکیشن در دستگاه اندرویدی جدید، فقط خریدهای غیرمصرفی و اشتراکهای کاربر بازیابی میشوند، آن هم تنها درصورتیکه کاربر روی دستگاه جدید، با حساب خود در بازار لاگین باشد. بنابراین، این کار کپیبرداری غیرقانونی از برنامهی شما را محدودتر میکند. علاوهبراین، بازار حسابهای کاربران مشکوکی که روی چند دستگاه لاگین باشند را پیگیری و مسدود میکند.
۱۳. آیا بدون قرار دادن برنامه در کافه بازار، امکان استفاده از سیستم پرداخت درونبرنامهای بازار وجود دارد؟
خیر، شما میتوانید پرداخت درونبرنامهای بازار را پیادهسازی کنید، اما اگر برنامهتان در بازار قرار نگرفته باشد، پرداخت درونبرنامهای آن کار نخواهد کرد.
۱۴. هنگام خرید آیتم در پنجرهی بازار خطای 404 دریافت میکنم، چه مشکلی وجود دارد؟
این خطا زمانی رخ میدهد که نام بستهی برنامهی شما یا شناسهی محصولی که خواستار خرید آن هستید، سمت بازار وجود نداشته باشد.
به مطالب ارائه شده چه امتیازی میدهید؟
محل نوشتن دیدگاه ...
اگر در مورد محتوا نظر یا پیشنهادی دارید لطفا برای ما بنویسید.
زمان انتشار: ۱۴۰۰-۰۳-۲۸ ۱۴:۵۴
آخرین بهروزرسانی: ۱۴۰۰-۰۴-۱۱ ۱۱:۲۱