نسخه چاپی

با این ویژگی‌های سرویس اشتراک بازار، به آسانی درآمد برنامه خود را افزایش دهید

دسترسی آسان به اطلاعات نامحدود یکی از مهم‌ترین اتفاق‌هایی بود که همه‌گیر شدن اینترنت و گوشی‌های هوشمند برای ما به ارمغان آورده. این دسترسی نامحدود به اطلاعات یا یک محتوای خاص همچنان موضوع بسیار جذابی برای بسیاری از کاربران دنیای اینترنت به شمار می‌رود و به همین خاطر هم بسیاری از کمپانی‌هایی که طی سال‌های اخیر از مدل‌های اشتراکی برای درآمدزایی استفاده کرده‌اند به شکل گسترده‌ای با استقبال کاربران روبرو شده‌اند. در حال حاضر اشتیاق استفاده از این مدل درآمدی بین توسعه‌دهندگان و کاربران در ابعاد جهانی در حال گسترش است. در بازار، توسعه‌دهندگان با استفاده از سرویس اشتراک بازار می‌توانند به راحتی‌ محصولات خود را با استفاده از این مدل درآمدی در اختیار کاربران خود قرار دهند. برای سهولت در پیاده‌سازی و ارائه بهترین تجربه به مخاطب که یکی از مهم‌ترین کلید‌های افزایش درآمد است، بازار ویژگی‌های کاربردی و مهمی را برای توسعه‌دهندگان در نظر گرفته که در ادامه در موردشان صحبت خواهیم کرد.

اشتراک تستی کار شما را چند برابر راحت می‌کند

با استفاده از سرویس اشتراک بازار توسعه‌دهندگان می‌توانند مدل‌های مختلف اشتراک با بازه‌های زمانی متفاوت را برای کاربران‌شان در نظر بگیرند. برای مثال یک توسعه‌دهنده می‌تواند برای محصولی که با استفاده از برنامه منتشر شده‌اش در بازار به کاربر ارائه داده، اشتراک‌های ۳۰ روزه، ۶۰ روزه، ۹۰ روزه یا بیشتر را برای فروش در نظر بگیرد. برای اطلاع از نحوه پیاده‌سازی، نوع عملکرد و نمایش اشتراک به کاربر، ویژگی اشتراک تستی برای توسعه دهندگان بازار فراهم شده که به سازنده برنامه این اجازه را می‌دهد تا اشتراک‌های مختلف را در بازه‌های زمانی ۵ دقیقه‌ای تعریف و تست کند. 

استفاده از اشتراک تست هیچ محدودیت یا چالشی برای توسعه‌دهندگان ندارد و همان‌طور که محصولات یک ماهه قابل تعریف شدن هستند امکان تعریف اکانت تست هم وجود دارد. ویژگی‌ اکانت تست با این هدف در نظر گرفته شده تا توسعه دهنده بدون نیاز به هیچ پیاده‌سازی فنی، بتواند اشتراک‌های ارائه شده را تست کند.

با اشتراک آزمایشی کاربران را برای همیشه مشتری خود کنید

یکی از روش‌های متداولی که توسط بسیاری از برنامه‌های موفق برای درآمدزایی و افزایش تعداد کاربران خود استفاده می‌شود، در نظر گرفتن اشتراک‌های آزمایشی و رایگان برای کاربران جدید است. این ویژگی‌ این امکان را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌ ‌دهد تا محتوا یا محصولی که در برنامه ارائه می‌شود را در مدتی محدود به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهد. انتخاب مدت زمان این نوع از اشتراک به طور کامل در اختیار توسعه دهندگان خواهد بود. برای مثال کاربران می‌توانند قبل از خرید اشتراک کامل اسپاتیفای، یک ماه به صورت رایگان از این سرویس استفاده کنند و بعد از آن نسبت به تمدید و پرداخت پول برای ادامه دادن به استفاده از این برنامه در دوره‌های طولانی‌تر اقدام کنند.

با توجه به تازه بودن این مدل از ارائه محتوا در میان کاربران داخلی، قابلیت اشتراک آزمایشی این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد تا محصول خود در اختیار گروه‌ بسیار بزرگ‌تری از کاربران قرار دهید، کاربرانی که بخشی از آن‌ها می‌توانند به مشتریان همیشگی شما تبدیل شوند. 

دسترسی گروه بزرگی از مخاطبان به محتوایی که در برنامه شما ارائه می‌شود می‌تواند یک مزیت رقابتی بسیار مهم نسبت به رقبا باشد. تعداد زیادی از این گروه بزرگ می‌توانند با توجه به محتوای با کیفیتی که در برنامه ارائه می‌شود به مشتریان همیشگی شما تبدیل شوند.

پیاده‌سازی فنی این ویژگی سرویس اشتراک هیچ پیچیدگی فنی خاصی برای توسعه‌دهنده نخواهد داشت و هر زمان می‌توان این ویژگی را فعال یا غیر فعال کرده یا مدت زمان آن را به هر بازه‌ای تغییر داد.

مهم‌ترین نکته قابل توجه برای کمپانی‌هایی که از سرویس‌های اشتراکی استفاده می‌کنند این است که بتوانند به جای فروش تک‌به‌تک محصولات و داشتن دغدغه فروش محصول به صورت روزانه، اشتراکی را در اختیار کاربران قرار دهد که خیال توسعه دهنده را از کسب درآمد و نگه داشتن کاربر در باز‌ه زمانی طولانی‌مدت راحت می‌کند. البته باید در نظر داشت که اختیار استفاده از این ویژگی‌ به صورت کامل در اختیار توسعه دهنده است و هر توسعه دهنده با توجه به مدل درآمدی مورد نظر یا محصولی که ارائه می‌دهد می‌تواند نسبت به در نظر گرفتن یا نگرفتن این امتیاز اقدام کند. اشتراک آزمایشی در مراحل نهایی توسعه قرار دارد و به‌زودی برای تمام توسعه‌دهندگان بازار قابل استفاده خواهد بود.

با پرداخت سریع کاربران  تمام چالش‌های خرید را حذف کنید

همان‌طور که پیش از این گفتیم، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مدل درآمدی اشتراکی این است که خیال توسعه دهندگان را از فروش تک‌به‌تک محصولات راحت می‌کند، به این معنا که توسعه‌دهندگان می‌توانند خیال خود را از درآمد برنامه‌های خود در بازه‌های زمانی بزرگ‌تری راحت کنند.

استفاده از مدل درآمدی در کنار ویژگی پرداخت سریع بازار باعث می‌شود تا کاربران هیچ چالشی برای استفاده از اشتراک‌های ارائه شده توسط توسعه دهندگان نداشته باشند. به این معنا که حالا اشتراک‌ها تنها با چند کلیک و حتی بدون نیاز به ورود به صفحه پرداخت و استفاده از رمز پویا قابل تمدید هستند.

قرارداد سه‌جانبه بین بازار، کاربران و بانک‌ها این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بدون طی کردن فرآیند پرداخت بانکی بتوانند نسبت به استفاده از موجودی حساب بانکی خود اقدام کرده و از آن برای تمدید اشتراک یا خرید درون برنامه‌ای برنامه شما استفاده کنند.

با تمدید خودکار کاربران بدون انجام کاری کاربر شما باقی می‌مانند

‌همان‌طور که گفتیم مهم‌ترین ویژگی کسب‌وکارهای با پایه اشتراک این است که خیال توسعه‌دهندگان از داشتن درآمد در باز‌‌های زمانی بلندمدت‌تر نسبت به فروش تکی محصولات دیجیتال راحت خواهد بود. حالا بازار با استفاده از قابلیت تمدید خودکار شرایط را برای طولانی‌تر شدن این بازه‌ها فراهم کرده است. قرار گرفتن این ویژگی در کنار پرداخت سریع بازار باعث می‌شود هر کاربری تنها با چند کلیک به مشتری طولانی مدت شما تبدیل شود.

تمام این ویژگی‌ها کمک خواهند کرد تا فرآیند پیاده‌سازی و استفاده از سرویس اشتراک برای توسعه دهندگان و کاربران به آسان‌ترین شکل ممکن فراهم باشد. در ضمن استفاده از تمام این قابلیت‌ها هیچ چالش اضافه‌ای برای توسعه دهندگان نخواهد داشت و تمام توسعه دهندگان بازار با پیاده‌سازی سرویس اشتراک می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

به جز این ویژگی‌‌های کاربردی، در مطالب بعدی خیال شما را از دیگر دغدغه‌‌هایی که ممکن است برای استفاده از این روش درآمدزایی، افزایش درآمد و نحوه استفاده از آن خواهید داشت راحت خواهیم کرد. تا آن زمان می‌توانید از طریق ثبت تیکت یا تماس با ۰۲۱۹۱۰۰۹۷۹۸ با ما در میان بگذارید.



به مطالب ارائه شده چه امتیازی می‌دهید؟
محل نوشتن دیدگاه ...

اگر در مورد محتوا نظر یا پیشنهادی دارید لطفا برای ما بنویسید.

زمان انتشار: ۱۴۰۰-۱۱-۱۲ ۰۹:۱۵

آخرین به‌روزرسانی: ۱۴۰۰-۱۱-۱۲ ۰۹:۱۵